Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kompleks Analiz I MAT305 Türkçe Zorunlu 5. Yarıyıl 2 + 2 3,0 5,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Anlatım
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Tuba TUNÇ
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Karmaşık sayı sisteminin ve karmaşık düzlemin oluşturulması; kompleks değişkenli fonksiyonların ve analitiğinin incelenmesi.
Dersin İçeriği Karmaşik Sayilarin Cebirsel özellikleri, Karmaşik Değişkenli Fonksiyonlar (Üstel, Trigonometrik, Hiperbolik, Logaritma Fonksiyonlar, Karmaşık Üsler, Ters Trigonometrik ve Ters Hiperbolik Fonksiyonlar), Analitik fonksiyonlar.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Öğrencinin doğru düşünme ve yorum yapma yeteneği gelişecek ve öğrenci matematikle ilgili temel bilgiler kazanacaktır.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Karmaşik Sayilarin Cebirsel özellikleri
2. Hafta Karmaşik Sayilarin Cebirsel özellikleri
3. Hafta Karmaşik Değişkenli Fonksiyonlar
4. Hafta Üstel, Trigonometrik, Hiperbolik, Logaritmik Fonksiyonlar, Karmaşık Üsler
5. Hafta Üstel, Trigonometrik, Hiperbolik, Logaritmik Fonksiyonlar, Karmaşık Üsler
6. Hafta Ters Trigonometrik ve Ters Hiperbolik Fonksiyonlar
7. Hafta Limit ve Süreklilik
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Limit, Süreklilik ve Türev, Cauchy-Riemann Denklemleri
10. Hafta Türev, Cauchy-Riemann Denklemleri
11. Hafta Analitik Fonksiyonlar, Singüler Noktalar
12. Hafta Analitik Fonksiyonlar, Singüler Noktalar
13. Hafta Analitik Fonksiyonlarla İlgili Teoremler
14. Hafta Analitik Fonksiyonlarla İlgili Teoremler
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak,
2 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını bilmek
3 Eğitim alanına ait kuramsal ve uygulamalı içerik bilgisini kullanarak eğitsel amaçlar ve öğrenci gereksinimleri doğrultusunda etkili öğretim planlaması, düzenlemesi ve değerlendirmesi yapabilmek,
4 Eğitim teknolojilerinden farklı öğretim ortamlarında alana yönelik olarak yararlanabilmek
5 Alana yönelik çalışmaları bilimsel bakış açısıyla inceleyebilmek, verileri değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek,
6 Tüm dünyada alana ilişkin gelişmeleri izleyecek düzeyde bilimsel okuryazarlık ve en az B1 düzeyinde bir yabancı dil yetkinliğine sahip olmak,
7 Alana yönelik bilimsel tartışmaları izleyebilmek, bu çerçevede bilimsel sorgulama yoluyla yorum yapabilmek
8 Uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek amacıyla bilimsel çalışma platformları oluşturmak,
9 Okul-Toplum işbirliğine katkıda bulunacak şekilde, toplumsal sorunlara çözüm odaklı projeler hazırlayıp yürütebilmek,
10 Alandaki gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans, çalıştay gibi mesleki etkinlikler yoluyla izlemek ve kazanımları diğer uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek
11 Yenilikçi, aydın, toplum, çevre ve sosyal adalet bilincine sahip, özgüvenli ve etik değerlere saygılı olmak
12 Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, sorunları tanımlayabilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
13 Akademik çalışma yapabilme yeteneği kazanabilme
14 Interaktif olarak çalışma yapabilme
15 İleri düzey çalışmalar için gerekli bilgisayar yazılımını edinebilme
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1
PY1 4
PY2 5
PY3 4
PY4 4
PY5 4
PY6 1
PY7 2
PY8 2
PY9 5
PY10 5
PY11 2
PY12 4
PY13 3
PY14 2
PY15 1
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • 1.R.V. Churchill, Complex Variable and Applications, McGraw-Hill , Inc.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 4 56
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 14 2 28
Ödev 2 14 1 14
Final 1 2 2
Uygulama 14 1 14
Uygulama DS 14 1 14
Toplam İş Yükü 130
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 5,0