Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Diferensiyel Geometri II MAT304 Türkçe Zorunlu 6. Yarıyıl 2 + 2 3,0 5,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Anlatım
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. GÜLHAN AYAR
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Yüzey tanımını ve yüzey teorisindeki temel teoremleri vererek öğrencilere yüzeyler hakkında detaylı bilgi açıklamaktır.
Dersin İçeriği Yüzey Kavramı, Yüzey Üstünde Parametre Eğrileri, Yüzeyin Teğet Uzayı, Yüzey Üstünde Yöne Göre Türev, Yüzey Üstünde Vektör Alanı, Öklid Uzayında Vektör Alanların Lie Çarpımı, Riemann Eğrilik Tensörü, İzometri, Manifold Kavramı, Düzgün Manifoldlar, Manifold İçinde Eğriler, Diferansiyel Formlar, Bağlantı Formları, Yapı Denklemleri
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Öğrencinin doğru düşünme ve yorum yapma yeteneği gelişecek ve öğrenci matematikle ilgili temel bilgiler kazanacaktır.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Yüzey Kavramı
2. Hafta Yüzey Üstünde Parametre Eğrileri
3. Hafta Yüzeyin Teğet Uzayı
4. Hafta Yüzey Üstünde Yöne Göre Türev
5. Hafta Yüzey Üstünde Vektör Alanı
6. Hafta Öklid Uzayında Vektör Alanların Lie Çarpımı
7. Hafta Riemann Eğrilik Tensörü
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta İzometri
10. Hafta Manifold Kavramı, Düzgün Manifoldlar
11. Hafta Manifold İçinde Eğriler
12. Hafta Diferansiyel Formlar
13. Hafta Bağlantı Formları
14. Hafta Yapı Denklemleri
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak,
2 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını bilmek
3 Eğitim alanına ait kuramsal ve uygulamalı içerik bilgisini kullanarak eğitsel amaçlar ve öğrenci gereksinimleri doğrultusunda etkili öğretim planlaması, düzenlemesi ve değerlendirmesi yapabilmek,
4 Eğitim teknolojilerinden farklı öğretim ortamlarında alana yönelik olarak yararlanabilmek
5 Alana yönelik çalışmaları bilimsel bakış açısıyla inceleyebilmek, verileri değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek,
6 Tüm dünyada alana ilişkin gelişmeleri izleyecek düzeyde bilimsel okuryazarlık ve en az B1 düzeyinde bir yabancı dil yetkinliğine sahip olmak,
7 Alana yönelik bilimsel tartışmaları izleyebilmek, bu çerçevede bilimsel sorgulama yoluyla yorum yapabilmek
8 Uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek amacıyla bilimsel çalışma platformları oluşturmak,
9 Okul-Toplum işbirliğine katkıda bulunacak şekilde, toplumsal sorunlara çözüm odaklı projeler hazırlayıp yürütebilmek,
10 Alandaki gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans, çalıştay gibi mesleki etkinlikler yoluyla izlemek ve kazanımları diğer uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek
11 Yenilikçi, aydın, toplum, çevre ve sosyal adalet bilincine sahip, özgüvenli ve etik değerlere saygılı olmak
12 Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, sorunları tanımlayabilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
13 Akademik çalışma yapabilme yeteneği kazanabilme
14 Interaktif olarak çalışma yapabilme
15 İleri düzey çalışmalar için gerekli bilgisayar yazılımını edinebilme
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1
PY1 4
PY2 5
PY3 4
PY4 4
PY5 1
PY6 1
PY7 5
PY8 5
PY9 1
PY10 5
PY11 1
PY12 5
PY13 2
PY14 2
PY15 1
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • 3.Arif Sabuncuoğlu, Diferensiyel Geometri, Nobel yayınları, 2001
  • 1.Barret O’Neill, Elementary Differential Geometry,Academıc Pres Inc. 1966
  • 2.H.Hilmi Hacısalihoğlu, Diferensiyel Geometri,İnönü Üniversitesi, 1983
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 4 56
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 14 2 28
Ödev 2 14 1 14
Final 1 2 2
Uygulama 14 1 14
Uygulama DS 14 2 28
Sınıf İçi Etkinlik 14 1 14
Toplam İş Yükü 158
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 5,0