| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Diferansiyel Denklemler II | MAT232 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Anlatım |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Tuba TUNÇ |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Adi Diferensiyel Denklemlerin ileri kavramlarını vermek |
| Dersin İçeriği | İkinci basamaktan değişken katsayılı lineer ve bazı lineer olmayan diferansiyel denklemler, Euler denklemi, Adi nokta ve düzgün aykırı nokta komşuluğunda serilerle çözüm, Legendre ve Bessel denklemleri, Laplace ve Ters Laplace dönüşümleri ve özellikleri; Sabit katsayılı lineer diferansiyel denklemlerin Laplace dönüşümü ile çözümü. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrencinin doğru düşünme ve yorum yapma yeteneği gelişecek ve öğrenci matematikle ilgili temel bilgiler kazanacaktır. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | İkinci basamaktan değişken katsayılı lineer ve bazı lineer olmayan diferansiyel denklemler | |
| 2. Hafta | Euler denklemi; Adi nokta komşuluğunda serilerle çözüm | |
| 3. Hafta | Adi nokta komşuluğunda serilerle çözüm | |
| 4. Hafta | Düzgün aykırı nokta komşuluğunda serilerle çözüm | |
| 5. Hafta | Düzgün aykırı nokta komşuluğunda serilerle çözüm | |
| 6. Hafta | Legendre ve Bessel denklemleri | |
| 7. Hafta | Legendre ve Bessel denklemleri | |
| 8. Hafta | Arasınav | |
| 9. Hafta | Laplace dönüşümü ve özellikleri; Ters Laplace dönüşümü | |
| 10. Hafta | Laplace dönüşümü ve özellikleri; Ters Laplace dönüşümü | |
| 11. Hafta | Konvolüsyon ve birimli basamak fonksiyonu | |
| 12. Hafta | Sabit katsayılı lineer diferansiyel denklemlerin Laplace dönüşümü ile çözümü | |
| 13. Hafta | Sabit katsayılı lineer diferansiyel denklemlerin Laplace dönüşümü ile çözümü | |
| 14. Hafta | Sabit katsayılı lineer diferansiyel denklemlerin Laplace dönüşümü ile çözümü |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak, | ✔ | |||||
| 2 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını bilmek | ✔ | |||||
| 3 | Eğitim alanına ait kuramsal ve uygulamalı içerik bilgisini kullanarak eğitsel amaçlar ve öğrenci gereksinimleri doğrultusunda etkili öğretim planlaması, düzenlemesi ve değerlendirmesi yapabilmek, | ✔ | |||||
| 4 | Eğitim teknolojilerinden farklı öğretim ortamlarında alana yönelik olarak yararlanabilmek | ✔ | |||||
| 5 | Alana yönelik çalışmaları bilimsel bakış açısıyla inceleyebilmek, verileri değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek, | ✔ | |||||
| 6 | Tüm dünyada alana ilişkin gelişmeleri izleyecek düzeyde bilimsel okuryazarlık ve en az B1 düzeyinde bir yabancı dil yetkinliğine sahip olmak, | ✔ | |||||
| 7 | Alana yönelik bilimsel tartışmaları izleyebilmek, bu çerçevede bilimsel sorgulama yoluyla yorum yapabilmek | ✔ | |||||
| 8 | Uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek amacıyla bilimsel çalışma platformları oluşturmak, | ✔ | |||||
| 9 | Okul-Toplum işbirliğine katkıda bulunacak şekilde, toplumsal sorunlara çözüm odaklı projeler hazırlayıp yürütebilmek, | ✔ | |||||
| 10 | Alandaki gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans, çalıştay gibi mesleki etkinlikler yoluyla izlemek ve kazanımları diğer uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek | ✔ | |||||
| 11 | Yenilikçi, aydın, toplum, çevre ve sosyal adalet bilincine sahip, özgüvenli ve etik değerlere saygılı olmak | ✔ | |||||
| 12 | Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, sorunları tanımlayabilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | ✔ | |||||
| 13 | Akademik çalışma yapabilme yeteneği kazanabilme | ✔ | |||||
| 14 | Interaktif olarak çalışma yapabilme | ✔ | |||||
| 15 | İleri düzey çalışmalar için gerekli bilgisayar yazılımını edinebilme | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 |
|---|---|
| PY1 | 5 |
| PY2 | 5 |
| PY3 | 3 |
| PY4 | 2 |
| PY5 | 1 |
| PY6 | 1 |
| PY7 | 5 |
| PY8 | 2 |
| PY9 | 2 |
| PY10 | 5 |
| PY11 | 4 |
| PY12 | 4 |
| PY13 | 5 |
| PY14 | 2 |
| PY15 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 4 | 56 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ödev 1 | 14 | 1 | 14 | |
| Ödev 2 | 14 | 1 | 14 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Uygulama | 14 | 1 | 14 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 2 | 28 | |
| Toplam İş Yükü | 130 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||