Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Lineer Cebir II MAT222 Türkçe Zorunlu 4. Yarıyıl 2 + 2 3,0 5,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Anlatım, tartışma, problem çözme, bireysel çalışma.
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. ZAKİR DENİZ
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Doğru düşünme ve yorum yapma yeteneğini geliştirmek ve kişiye matematikle ilgili temel bilgiler kazandırmak.
Dersin İçeriği Boyut ve baz, koordinatlar ve izomorfizmler, iç çarpım uzayları, norm ve diklik, ortogonal ve ortonormal bazlar, lineer dönüşümler, matrislerin öz değerleri ve öz değerlerine karşılık gelen öz-vektörleri, matrislerin köşegenleştirilmesi ve uygulamaları.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Öğrencinin doğru düşünme ve yorum yapma yeteneği gelişecek ve öğrenci matematikle ilgili temel bilgiler kazanacaktır.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta iç çarpım uzayları
2. Hafta iç çarpım uzayları
3. Hafta Gram-Schmidt Yöntemi
4. Hafta İzomorfizmler
5. Hafta Lineer dönüşümler ve matrisler
6. Hafta Lineer dönüşümler ve matrisler
7. Hafta Lineer dönüşümler ve matrisler
8. Hafta Vize
9. Hafta Lineer dönüşümler ve matrisler
10. Hafta Lineer dönüşümler ve matrisler
11. Hafta Determinantlar
12. Hafta Determinantlar
13. Hafta Matrislerin öz-değerleri ve öz-değerlerine karşılık gelen öz-vektörleri
14. Hafta Matrislerin öz-değerleri ve öz-değerlerine karşılık gelen öz-vektörleri
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak,
2 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını bilmek
3 Eğitim alanına ait kuramsal ve uygulamalı içerik bilgisini kullanarak eğitsel amaçlar ve öğrenci gereksinimleri doğrultusunda etkili öğretim planlaması, düzenlemesi ve değerlendirmesi yapabilmek,
4 Eğitim teknolojilerinden farklı öğretim ortamlarında alana yönelik olarak yararlanabilmek
5 Alana yönelik çalışmaları bilimsel bakış açısıyla inceleyebilmek, verileri değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek,
6 Tüm dünyada alana ilişkin gelişmeleri izleyecek düzeyde bilimsel okuryazarlık ve en az B1 düzeyinde bir yabancı dil yetkinliğine sahip olmak,
7 Alana yönelik bilimsel tartışmaları izleyebilmek, bu çerçevede bilimsel sorgulama yoluyla yorum yapabilmek
8 Uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek amacıyla bilimsel çalışma platformları oluşturmak,
9 Okul-Toplum işbirliğine katkıda bulunacak şekilde, toplumsal sorunlara çözüm odaklı projeler hazırlayıp yürütebilmek,
10 Alandaki gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans, çalıştay gibi mesleki etkinlikler yoluyla izlemek ve kazanımları diğer uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek
11 Yenilikçi, aydın, toplum, çevre ve sosyal adalet bilincine sahip, özgüvenli ve etik değerlere saygılı olmak
12 Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, sorunları tanımlayabilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
13 Akademik çalışma yapabilme yeteneği kazanabilme
14 Interaktif olarak çalışma yapabilme
15 İleri düzey çalışmalar için gerekli bilgisayar yazılımını edinebilme
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1
PY1 3
PY2 5
PY3 3
PY4 1
PY5 1
PY6 2
PY7 2
PY8 4
PY9 4
PY10 5
PY11 5
PY12 5
PY13 5
PY14 2
PY15 1
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • 1. Doğrusal Cebir, Cemal KOÇ ve Songül ESİN
  • 2.Lineer Cebir, Arif Sabuncuoğlu
  • 3. Linear Algebra, Hofman KUNZE
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 4 56
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 5 2 10
Final 1 2 2
Uygulama DS 14 2 28
Sınıf İçi Etkinlik 14 2 28
Toplam İş Yükü 126
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 5,0