| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Lineer Cebir I | MAT221 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Anlatım |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. ZAKİR DENİZ |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. ZAKİR DENİZ (Güz) |
| Dersin Amacı | Vektör uzayı ve matrislerle ilgili temel kavramları ve lineer denklemlerin çözümlerini kavratmaktır. |
| Dersin İçeriği | Lineer denklem sistemi; Gauss yöntemiyle lineer denklem sistemlerinin çözümleri; Matrisler ve elemanter satır işlemleri; Elemanter işlemlerle denklem sistemlerinin çözümü, bir matrisin tersi; Vektör uzayları ve alt uzaylar; Taban ve boyut; Alt uzayların direk toplamı; Bir matrisin rankı; Koordinatlar ve tabanlar arası dönüşüm matrisi; Lineer dönüşümler; Değer uzayı ve çekirdek; Lineer dönüşümlerin matris gösterimleri |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrencinin doğru düşünme ve yorum yapma yeteneği gelişecek ve öğrenci matematikle ilgili temel bilgiler kazanacaktır. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Giriş(grup, halka, cisim kavramları) | |
| 2. Hafta | Rn ve Cn de vektörler ve işlemleri | |
| 3. Hafta | Lineer denklem sistemi | |
| 4. Hafta | Lineer denklem sistemlerinin çözümlerinin Gauss yöntemiyle bulunuşu | |
| 5. Hafta | Matrisler ve elemanter satır işlemleri | |
| 6. Hafta | Elemanter işlemlerle denklem sistemlerinin çözümü matrislerin terslerinin bulunuşu | |
| 7. Hafta | Vektör uzayları ve alt uzaylar | |
| 8. Hafta | arasınav | |
| 9. Hafta | Baz ve boyut | |
| 10. Hafta | Alt uzayların direk toplamı | |
| 11. Hafta | Bir matrisin rankı | |
| 12. Hafta | Koordinatlar ve tabanlar arası dönüşüm matrisi | |
| 13. Hafta | Lineer dönüşümler | |
| 14. Hafta | Değer uzayı ve çekirdeğin bulunuşu |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak, | ✔ | |||||
| 2 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını bilmek | ✔ | |||||
| 3 | Eğitim alanına ait kuramsal ve uygulamalı içerik bilgisini kullanarak eğitsel amaçlar ve öğrenci gereksinimleri doğrultusunda etkili öğretim planlaması, düzenlemesi ve değerlendirmesi yapabilmek, | ✔ | |||||
| 4 | Eğitim teknolojilerinden farklı öğretim ortamlarında alana yönelik olarak yararlanabilmek | ✔ | |||||
| 5 | Alana yönelik çalışmaları bilimsel bakış açısıyla inceleyebilmek, verileri değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek, | ✔ | |||||
| 6 | Tüm dünyada alana ilişkin gelişmeleri izleyecek düzeyde bilimsel okuryazarlık ve en az B1 düzeyinde bir yabancı dil yetkinliğine sahip olmak, | ✔ | |||||
| 7 | Alana yönelik bilimsel tartışmaları izleyebilmek, bu çerçevede bilimsel sorgulama yoluyla yorum yapabilmek | ✔ | |||||
| 8 | Uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek amacıyla bilimsel çalışma platformları oluşturmak, | ✔ | |||||
| 9 | Okul-Toplum işbirliğine katkıda bulunacak şekilde, toplumsal sorunlara çözüm odaklı projeler hazırlayıp yürütebilmek, | ✔ | |||||
| 10 | Alandaki gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans, çalıştay gibi mesleki etkinlikler yoluyla izlemek ve kazanımları diğer uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek | ✔ | |||||
| 11 | Yenilikçi, aydın, toplum, çevre ve sosyal adalet bilincine sahip, özgüvenli ve etik değerlere saygılı olmak | ✔ | |||||
| 12 | Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, sorunları tanımlayabilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | ✔ | |||||
| 13 | Akademik çalışma yapabilme yeteneği kazanabilme | ✔ | |||||
| 14 | Interaktif olarak çalışma yapabilme | ✔ | |||||
| 15 | İleri düzey çalışmalar için gerekli bilgisayar yazılımını edinebilme | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 |
|---|---|
| PY1 | 5 |
| PY2 | 3 |
| PY3 | 1 |
| PY4 | 1 |
| PY5 | 1 |
| PY6 | 2 |
| PY7 | 2 |
| PY8 | 2 |
| PY9 | 1 |
| PY10 | 5 |
| PY11 | 1 |
| PY12 | 5 |
| PY13 | 2 |
| PY14 | 2 |
| PY15 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Doç. Dr. ZAKİR DENİZ | Vize | 40,00 | |
| Doç. Dr. ZAKİR DENİZ | Final | 60,00 | |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 4 | 56 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Uygulama | 15 | 1 | 15 | |
| Uygulama DS | 15 | 2 | 30 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 15 | 1 | 15 | |
| Toplam İş Yükü | 120 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||