Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Lineer Cebir I MAT221 Türkçe Zorunlu 3. Yarıyıl 2 + 2 3,0 5,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Anlatım
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. ZAKİR DENİZ
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. ZAKİR DENİZ (Güz)
Dersin Amacı Vektör uzayı ve matrislerle ilgili temel kavramları ve lineer denklemlerin çözümlerini kavratmaktır.
Dersin İçeriği Lineer denklem sistemi; Gauss yöntemiyle lineer denklem sistemlerinin çözümleri; Matrisler ve elemanter satır işlemleri; Elemanter işlemlerle denklem sistemlerinin çözümü, bir matrisin tersi; Vektör uzayları ve alt uzaylar; Taban ve boyut; Alt uzayların direk toplamı; Bir matrisin rankı; Koordinatlar ve tabanlar arası dönüşüm matrisi; Lineer dönüşümler; Değer uzayı ve çekirdek; Lineer dönüşümlerin matris gösterimleri
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Öğrencinin doğru düşünme ve yorum yapma yeteneği gelişecek ve öğrenci matematikle ilgili temel bilgiler kazanacaktır.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Giriş(grup, halka, cisim kavramları)
2. Hafta Rn ve Cn de vektörler ve işlemleri
3. Hafta Lineer denklem sistemi
4. Hafta Lineer denklem sistemlerinin çözümlerinin Gauss yöntemiyle bulunuşu
5. Hafta Matrisler ve elemanter satır işlemleri
6. Hafta Elemanter işlemlerle denklem sistemlerinin çözümü matrislerin terslerinin bulunuşu
7. Hafta Vektör uzayları ve alt uzaylar
8. Hafta arasınav
9. Hafta Baz ve boyut
10. Hafta Alt uzayların direk toplamı
11. Hafta Bir matrisin rankı
12. Hafta Koordinatlar ve tabanlar arası dönüşüm matrisi
13. Hafta Lineer dönüşümler
14. Hafta Değer uzayı ve çekirdeğin bulunuşu
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak,
2 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını bilmek
3 Eğitim alanına ait kuramsal ve uygulamalı içerik bilgisini kullanarak eğitsel amaçlar ve öğrenci gereksinimleri doğrultusunda etkili öğretim planlaması, düzenlemesi ve değerlendirmesi yapabilmek,
4 Eğitim teknolojilerinden farklı öğretim ortamlarında alana yönelik olarak yararlanabilmek
5 Alana yönelik çalışmaları bilimsel bakış açısıyla inceleyebilmek, verileri değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek,
6 Tüm dünyada alana ilişkin gelişmeleri izleyecek düzeyde bilimsel okuryazarlık ve en az B1 düzeyinde bir yabancı dil yetkinliğine sahip olmak,
7 Alana yönelik bilimsel tartışmaları izleyebilmek, bu çerçevede bilimsel sorgulama yoluyla yorum yapabilmek
8 Uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek amacıyla bilimsel çalışma platformları oluşturmak,
9 Okul-Toplum işbirliğine katkıda bulunacak şekilde, toplumsal sorunlara çözüm odaklı projeler hazırlayıp yürütebilmek,
10 Alandaki gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans, çalıştay gibi mesleki etkinlikler yoluyla izlemek ve kazanımları diğer uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek
11 Yenilikçi, aydın, toplum, çevre ve sosyal adalet bilincine sahip, özgüvenli ve etik değerlere saygılı olmak
12 Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, sorunları tanımlayabilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
13 Akademik çalışma yapabilme yeteneği kazanabilme
14 Interaktif olarak çalışma yapabilme
15 İleri düzey çalışmalar için gerekli bilgisayar yazılımını edinebilme
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1
PY1 5
PY2 3
PY3 1
PY4 1
PY5 1
PY6 2
PY7 2
PY8 2
PY9 1
PY10 5
PY11 1
PY12 5
PY13 2
PY14 2
PY15 1
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • 2.Linear Algebra .Hofman KUNZE
  • 3. Linear Algebra with application,Bernard Kolman,DavidR.Hill
  • 1.Schaum’s outlıne series Theory and problems LINEAR ALGEBRA
Değerlendirme Yöntemi
Güz Dönemi
Sorumlu Personel Grup Değerlendirme Yöntemi Yüzde
Doç. Dr. ZAKİR DENİZ Vize 40,00
Doç. Dr. ZAKİR DENİZ Final 60,00
Toplam 100,00
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 4 56
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 2 2
Final 1 2 2
Uygulama 15 1 15
Uygulama DS 15 2 30
Sınıf İçi Etkinlik 15 1 15
Toplam İş Yükü 120
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 5,0