| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı II | MAT142 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Anlatım |
| Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Ercan YELMAN |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu derste bilişim olanaklarını kullanarak kendini geliştirmek ile ilgili yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Kişisel Web Sitesi Hazırlama Elektronik Ticaret Kelime İşlemci Programında Özgeçmiş İnternet Ve Kariyer İş Görüşmesine Hazırlık İşlem Tablosu Formüller Ve Fonksiyonlar Grafikler Sunu Hazırlama Tanıtıcı Materyal Hazırlama |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | İnternet ortamında iletişim kurmak |
| 2 | İnternet ortamında iş başvurusu yapmak |
| 3 | Sayısal verileri düzenlemek |
| 4 | Hazır şablon ile tanıtım materyali hazırlamak |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Kelime İşlemci Programında Özgeçmiş | |
| 2. Hafta | Kelime İşlemci Programında Tablolar Oluşturma, Resim, Köprü Ekleme. | |
| 3. Hafta | Kelime İşlemci Programında Tasarım ve Düzen İşlemleri | |
| 4. Hafta | Kelime İşlemci Programında Kaynak, Dipnot, İçindekiler Düzenleneme | |
| 5. Hafta | Tablolama ve Hesaplama Programına Giriş | |
| 6. Hafta | Tablolama işlemleri, Kenarlıklar, Gölgelendirme İşlemleri | |
| 7. Hafta | Formüller Ve Fonksiyonlar | |
| 8. Hafta | Vize | |
| 9. Hafta | Formüller Ve Fonksiyonlar | |
| 10. Hafta | Formüller Ve Fonksiyonlar | |
| 11. Hafta | Grafik Ekleme, Analiz Gerçekleştirme | |
| 12. Hafta | Grafik Ekleme, Analiz Gerçekleştirme | |
| 13. Hafta | Sunu Hazırlama | |
| 14. Hafta | Sunuları Görselleştirme |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak, | ✔ | |||||
| 2 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını bilmek | ||||||
| 3 | Eğitim alanına ait kuramsal ve uygulamalı içerik bilgisini kullanarak eğitsel amaçlar ve öğrenci gereksinimleri doğrultusunda etkili öğretim planlaması, düzenlemesi ve değerlendirmesi yapabilmek, | ✔ | |||||
| 4 | Eğitim teknolojilerinden farklı öğretim ortamlarında alana yönelik olarak yararlanabilmek | ✔ | |||||
| 6 | Tüm dünyada alana ilişkin gelişmeleri izleyecek düzeyde bilimsel okuryazarlık ve en az B1 düzeyinde bir yabancı dil yetkinliğine sahip olmak, | ✔ | |||||
| 7 | Alana yönelik bilimsel tartışmaları izleyebilmek, bu çerçevede bilimsel sorgulama yoluyla yorum yapabilmek | ✔ | |||||
| 7 | Alana yönelik bilimsel tartışmaları izleyebilmek, bu çerçevede bilimsel sorgulama yoluyla yorum yapabilmek | ✔ | |||||
| 8 | Uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek amacıyla bilimsel çalışma platformları oluşturmak, | ✔ | |||||
| 9 | Okul-Toplum işbirliğine katkıda bulunacak şekilde, toplumsal sorunlara çözüm odaklı projeler hazırlayıp yürütebilmek, | ✔ | |||||
| 10 | Alandaki gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans, çalıştay gibi mesleki etkinlikler yoluyla izlemek ve kazanımları diğer uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek | ✔ | |||||
| 11 | Yenilikçi, aydın, toplum, çevre ve sosyal adalet bilincine sahip, özgüvenli ve etik değerlere saygılı olmak | ||||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY2 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY6 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY10 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY11 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Uygulama | 16 | 1 | 16 | |
| Uygulama DS | 15 | 1 | 15 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 15,5 | 1 | 15,5 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||