| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Analitik Geometri II | MAT132 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Anlatım |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. GÜLHAN AYAR |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Geometrik kavramlara analitik yaklaşabilme becerisini kazandırma |
| Dersin İçeriği | Uzayda vektörler ve dik koordinat sistemi; Uzayda silindirik koordinat sistemi ve küresel koordinatlar, Uzayda doğru ve düzlem denklemleri, Silindir, Küre ve Koni yüzeyleri, Dönel, doğrusal ve Kuadratik yüzeyler. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | 1) Uzayda vektörler, dik koordinat sistemi, silindirik koordinat sistemi ve küresel koordinatlar hakkında bilgiye sahiptir. |
| 2 | 2) Uzayda; doğru ve düzlem denklemleri ile kendi ve aralarındaki durumları bilir. |
| 3 | 3) Uzayda bir düzleme göre ve bir doğruya göre yansımayı bilir. |
| 4 | 4)Silindir, koni, dönel ve doğrusal yüzeyler ile kuadrikleri ve özelliklerini bilir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Düzlemde ötelemeler ve dönmeler | |
| 2. Hafta | Düzlemde ötelemeler ve dönmeler | |
| 3. Hafta | Uzayda vektörler, dik ve paralel vektörler | |
| 4. Hafta | Vektörlerin vektörel çarpımı ve karma çarpımı | |
| 5. Hafta | Uzayda doğru denklemleri, uzayda iki doğrunun birbirine göre durumları, bir noktanın bir doğruya uzaklığı | |
| 6. Hafta | Uzayda düzlem denklemleri | |
| 7. Hafta | Uzayda doğru düzlem ilişkileri, iki düzlemin birbirine göre durumları | |
| 8. Hafta | Arasınav | |
| 9. Hafta | Silindir ve küre yüzeyi | |
| 10. Hafta | Koni yüzeyi | |
| 11. Hafta | Dönel ve doğrusal yüzeyler | |
| 12. Hafta | Uzayda ikinci dereceden yüzeyler (Kuadrikler) | |
| 13. Hafta | Uzayda ikinci dereceden yüzeyler (Kuadrikler) | |
| 14. Hafta | Uzayda silindirik koordinat sistemi, uzayda küresel koordinatlar |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak, | ✔ | |||||
| 2 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını bilmek | ✔ | |||||
| 3 | Eğitim alanına ait kuramsal ve uygulamalı içerik bilgisini kullanarak eğitsel amaçlar ve öğrenci gereksinimleri doğrultusunda etkili öğretim planlaması, düzenlemesi ve değerlendirmesi yapabilmek, | ✔ | |||||
| 4 | Eğitim teknolojilerinden farklı öğretim ortamlarında alana yönelik olarak yararlanabilmek | ✔ | |||||
| 5 | Alana yönelik çalışmaları bilimsel bakış açısıyla inceleyebilmek, verileri değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek, | ✔ | |||||
| 6 | Tüm dünyada alana ilişkin gelişmeleri izleyecek düzeyde bilimsel okuryazarlık ve en az B1 düzeyinde bir yabancı dil yetkinliğine sahip olmak, | ✔ | |||||
| 7 | Alana yönelik bilimsel tartışmaları izleyebilmek, bu çerçevede bilimsel sorgulama yoluyla yorum yapabilmek | ✔ | |||||
| 8 | Uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek amacıyla bilimsel çalışma platformları oluşturmak, | ✔ | |||||
| 9 | Okul-Toplum işbirliğine katkıda bulunacak şekilde, toplumsal sorunlara çözüm odaklı projeler hazırlayıp yürütebilmek, | ✔ | |||||
| 10 | Alandaki gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans, çalıştay gibi mesleki etkinlikler yoluyla izlemek ve kazanımları diğer uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek | ✔ | |||||
| 11 | Yenilikçi, aydın, toplum, çevre ve sosyal adalet bilincine sahip, özgüvenli ve etik değerlere saygılı olmak | ✔ | |||||
| 12 | Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, sorunları tanımlayabilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | ✔ | |||||
| 13 | Akademik çalışma yapabilme yeteneği kazanabilme | ✔ | |||||
| 14 | Interaktif olarak çalışma yapabilme | ✔ | |||||
| 15 | İleri düzey çalışmalar için gerekli bilgisayar yazılımını edinebilme | ||||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY5 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY6 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY11 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY12 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY13 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY14 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY15 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ödev 1 | 5 | 1,5 | 7,5 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Uygulama DS | 15 | 4 | 60 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 1 | 14 | |
| Toplam İş Yükü | 127,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||