Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Analitik Geometri II MAT132 Türkçe Zorunlu 2. Yarıyıl 3 + 0 3,0 5,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Anlatım
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. GÜLHAN AYAR
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Geometrik kavramlara analitik yaklaşabilme becerisini kazandırma
Dersin İçeriği Uzayda vektörler ve dik koordinat sistemi; Uzayda silindirik koordinat sistemi ve küresel koordinatlar, Uzayda doğru ve düzlem denklemleri, Silindir, Küre ve Koni yüzeyleri, Dönel, doğrusal ve Kuadratik yüzeyler.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 1) Uzayda vektörler, dik koordinat sistemi, silindirik koordinat sistemi ve küresel koordinatlar hakkında bilgiye sahiptir.
2 2) Uzayda; doğru ve düzlem denklemleri ile kendi ve aralarındaki durumları bilir.
3 3) Uzayda bir düzleme göre ve bir doğruya göre yansımayı bilir.
4 4)Silindir, koni, dönel ve doğrusal yüzeyler ile kuadrikleri ve özelliklerini bilir.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Düzlemde ötelemeler ve dönmeler
2. Hafta Düzlemde ötelemeler ve dönmeler
3. Hafta Uzayda vektörler, dik ve paralel vektörler
4. Hafta Vektörlerin vektörel çarpımı ve karma çarpımı
5. Hafta Uzayda doğru denklemleri, uzayda iki doğrunun birbirine göre durumları, bir noktanın bir doğruya uzaklığı
6. Hafta Uzayda düzlem denklemleri
7. Hafta Uzayda doğru düzlem ilişkileri, iki düzlemin birbirine göre durumları
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Silindir ve küre yüzeyi
10. Hafta Koni yüzeyi
11. Hafta Dönel ve doğrusal yüzeyler
12. Hafta Uzayda ikinci dereceden yüzeyler (Kuadrikler)
13. Hafta Uzayda ikinci dereceden yüzeyler (Kuadrikler)
14. Hafta Uzayda silindirik koordinat sistemi, uzayda küresel koordinatlar
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak,
2 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını bilmek
3 Eğitim alanına ait kuramsal ve uygulamalı içerik bilgisini kullanarak eğitsel amaçlar ve öğrenci gereksinimleri doğrultusunda etkili öğretim planlaması, düzenlemesi ve değerlendirmesi yapabilmek,
4 Eğitim teknolojilerinden farklı öğretim ortamlarında alana yönelik olarak yararlanabilmek
5 Alana yönelik çalışmaları bilimsel bakış açısıyla inceleyebilmek, verileri değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek,
6 Tüm dünyada alana ilişkin gelişmeleri izleyecek düzeyde bilimsel okuryazarlık ve en az B1 düzeyinde bir yabancı dil yetkinliğine sahip olmak,
7 Alana yönelik bilimsel tartışmaları izleyebilmek, bu çerçevede bilimsel sorgulama yoluyla yorum yapabilmek
8 Uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek amacıyla bilimsel çalışma platformları oluşturmak,
9 Okul-Toplum işbirliğine katkıda bulunacak şekilde, toplumsal sorunlara çözüm odaklı projeler hazırlayıp yürütebilmek,
10 Alandaki gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans, çalıştay gibi mesleki etkinlikler yoluyla izlemek ve kazanımları diğer uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek
11 Yenilikçi, aydın, toplum, çevre ve sosyal adalet bilincine sahip, özgüvenli ve etik değerlere saygılı olmak
12 Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, sorunları tanımlayabilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
13 Akademik çalışma yapabilme yeteneği kazanabilme
14 Interaktif olarak çalışma yapabilme
15 İleri düzey çalışmalar için gerekli bilgisayar yazılımını edinebilme
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4
PY1 4 4 4 4
PY2 5 5 5 5
PY3 4 4 4 4
PY4 4 4 4 4
PY5 1 1 1 1
PY6 1 1 1 1
PY7 5 5 5 5
PY8 5 5 5 5
PY9 2 2 2 2
PY10 5 5 5 5
PY11 1 1 1 1
PY12 3 3 3 3
PY13 4 4 4 4
PY14 2 2 2 2
PY15 0 0 0 0
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • 1.Hacısalioğlu, H.H., İki ve Üç Boyutlu Uzaylarda Analitik Geometri, 2. Baskı, 1985.
  • 2.Kaya, R., Analitik Geometri, 3. Baskı, 1992.
  • 3.Kaya, A., Düzlem ve Uzay analitik Geometri Kuram ve Sorular (çeviri), 1987.
  • 4.Edward C.H., Penney, D.E., Matematik Analiz ve Analitik Geometri (translated in 2001).
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 3 42
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 5 1,5 7,5
Final 1 2 2
Uygulama DS 15 4 60
Sınıf İçi Etkinlik 14 1 14
Toplam İş Yükü 127,5
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 5,0