| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Analitik Geometri I | MAT131 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Anlatım |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. GÜLHAN AYAR |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. GÜLHAN AYAR (Güz) |
| Dersin Amacı | Geometrik kavramlara analitik yaklaşabilme becerisini kazandırma |
| Dersin İçeriği | Analitik Geometrinin Temel Prensipleri, Kartezyen ve Kutupsal Koordinatlar, Düzlemde Doğru, Çember, Elips, Parabol ve Hiperbol. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | 1.Afin uzay, afin çatı, afin koordinat sistemi, öklid uzayı, öklid çatı, öklid koordinat sistemi, düzlemde dik koordinat sistemi, düzlemde eğik koordinat sistemi kavramlarını bilir. |
| 2 | 2.Düzlemde ötelemeler, dönmeler, yansımaları bilir. |
| 3 | 3.Düzlemde doğru denklemleri, noktanın bir doğruya göre durumu, bir noktanın bir doğruya uzaklığı, iki doğrunun birbirine göre durumlarını bilir ve uygulamalarını yapar. |
| 4 | 4.Çember, elips, parabol, hiperbol kavramlarını bilir ve temel problemleri çözer. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Düzlemde vektörler, vektörler üzerindeki işlemler | |
| 2. Hafta | Paralel ve dik vektörler, skaler çarpım, lineer bağımsızlık, taban | |
| 3. Hafta | Düzlemde doğrular, doğru denklemleri | |
| 4. Hafta | Bir noktanın bir doğruya uzaklığı, iki doğrunun birbirine göre durumları | |
| 5. Hafta | Düzlemde eğriler, düzlemde kutupsal koordinatlar | |
| 6. Hafta | Düzlemde kutupsal koordinatlar, eğrilerin parametrik denklemleri | |
| 7. Hafta | Genel soru çözümü | |
| 8. Hafta | Arasınav | |
| 9. Hafta | Koniklerin analitik incelenmesi | |
| 10. Hafta | Çemberin analitik incelenmesi | |
| 11. Hafta | Elipsin analitik incelenmesi | |
| 12. Hafta | Hiperbolün analitik incelenmesi | |
| 13. Hafta | Parabolün analitik incelenmesi | |
| 14. Hafta | Parabolün analitik incelenmesi |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak, | ✔ | |||||
| 2 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını bilmek | ✔ | |||||
| 3 | Eğitim alanına ait kuramsal ve uygulamalı içerik bilgisini kullanarak eğitsel amaçlar ve öğrenci gereksinimleri doğrultusunda etkili öğretim planlaması, düzenlemesi ve değerlendirmesi yapabilmek, | ✔ | |||||
| 4 | Eğitim teknolojilerinden farklı öğretim ortamlarında alana yönelik olarak yararlanabilmek | ✔ | |||||
| 5 | Alana yönelik çalışmaları bilimsel bakış açısıyla inceleyebilmek, verileri değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek, | ✔ | |||||
| 6 | Tüm dünyada alana ilişkin gelişmeleri izleyecek düzeyde bilimsel okuryazarlık ve en az B1 düzeyinde bir yabancı dil yetkinliğine sahip olmak, | ✔ | |||||
| 7 | Alana yönelik bilimsel tartışmaları izleyebilmek, bu çerçevede bilimsel sorgulama yoluyla yorum yapabilmek | ✔ | |||||
| 8 | Uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek amacıyla bilimsel çalışma platformları oluşturmak, | ✔ | |||||
| 9 | Okul-Toplum işbirliğine katkıda bulunacak şekilde, toplumsal sorunlara çözüm odaklı projeler hazırlayıp yürütebilmek, | ✔ | |||||
| 10 | Alandaki gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans, çalıştay gibi mesleki etkinlikler yoluyla izlemek ve kazanımları diğer uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek | ✔ | |||||
| 11 | Yenilikçi, aydın, toplum, çevre ve sosyal adalet bilincine sahip, özgüvenli ve etik değerlere saygılı olmak | ✔ | |||||
| 12 | Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, sorunları tanımlayabilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | ✔ | |||||
| 13 | Akademik çalışma yapabilme yeteneği kazanabilme | ✔ | |||||
| 14 | Interaktif olarak çalışma yapabilme | ✔ | |||||
| 15 | İleri düzey çalışmalar için gerekli bilgisayar yazılımını edinebilme | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY5 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY6 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY11 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY12 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY13 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY14 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY15 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ödev 1 | 5 | 1,5 | 7,5 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Uygulama DS | 15 | 4 | 60 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 1 | 14 | |
| Toplam İş Yükü | 127,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||