| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Soyut Matematik II | MAT122 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Anlatım |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hasan KARA |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, ders içeriğini öğrencilere öğretmek ve üst sınıflarda okuyacağı derslere hazır olmalarını sağlamak |
| Dersin İçeriği | Sonlu Matematik sistemleri (Grup,Halka ve Cisim) Tanım ve özellikleri, Sayıların Kuruluşu, Doğal sayıların Has-Peano ve Sonlu kümeler arasındaki bire-bir eşleme denklik bağıntısı yoluyla kuruluşu, Doğal sayılarda işlemlerin tanımları ( toplama ve çarpma işlemleri ile çıkarma ve bölme işlemleri), Doğal sayılarda en büyük ortak bölen ve en küçük ortak ile bunlara ait özellikler, Tam sayıların Kuruluşu ve buna ait tanımlar, Tam sayılarda işlemler ( toplama ve çarpma işlemleri ), Tam sayılarda tam ve kalanlı bölme, Tam sayılarda uygunluk bağıntısı ile buna ait teorem ve özellikler, Rasyonel sayıların Kuruluşu, tanım ve uygulamalar, Rasyonel sayılarda işlemler ve özellikleri, Rasyonell sayıların gösterilişi ( Ondalık ve Devirli ondalık ), İrrasyonel sayıların kuruluşu ve Rasyonel sayılar ile karşılaştırılması, Sayılar Kümesine ait genel uygulamalar |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrencinin doğru düşünme ve yorum yapma yeteneği gelişecek ve öğrenci matematikle ilgili temel bilgiler kazanacaktır. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | İşlem ve özellikleri | |
| 2. Hafta | İşlem ve özellikleri | |
| 3. Hafta | Modüler aritmetik | |
| 4. Hafta | Gruplar | |
| 5. Hafta | Gruplar | |
| 6. Hafta | Homomorfizmalar ve izomorfizmalar | |
| 7. Hafta | Doğal sayılar | |
| 8. Hafta | Arasınav | |
| 9. Hafta | Doğal sayılar | |
| 10. Hafta | Tam sayılar | |
| 11. Hafta | Sayılabilirlik | |
| 12. Hafta | Sayılabilirlik | |
| 13. Hafta | Eşgüçlü olma | |
| 14. Hafta | Schröder Bernstein Teoremi |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak, | ✔ | |||||
| 2 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını bilmek | ✔ | |||||
| 3 | Eğitim alanına ait kuramsal ve uygulamalı içerik bilgisini kullanarak eğitsel amaçlar ve öğrenci gereksinimleri doğrultusunda etkili öğretim planlaması, düzenlemesi ve değerlendirmesi yapabilmek, | ✔ | |||||
| 4 | Eğitim teknolojilerinden farklı öğretim ortamlarında alana yönelik olarak yararlanabilmek | ✔ | |||||
| 5 | Alana yönelik çalışmaları bilimsel bakış açısıyla inceleyebilmek, verileri değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek, | ✔ | |||||
| 6 | Tüm dünyada alana ilişkin gelişmeleri izleyecek düzeyde bilimsel okuryazarlık ve en az B1 düzeyinde bir yabancı dil yetkinliğine sahip olmak, | ✔ | |||||
| 7 | Alana yönelik bilimsel tartışmaları izleyebilmek, bu çerçevede bilimsel sorgulama yoluyla yorum yapabilmek | ✔ | |||||
| 8 | Uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek amacıyla bilimsel çalışma platformları oluşturmak, | ✔ | |||||
| 9 | Okul-Toplum işbirliğine katkıda bulunacak şekilde, toplumsal sorunlara çözüm odaklı projeler hazırlayıp yürütebilmek, | ✔ | |||||
| 10 | Alandaki gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans, çalıştay gibi mesleki etkinlikler yoluyla izlemek ve kazanımları diğer uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek | ✔ | |||||
| 11 | Yenilikçi, aydın, toplum, çevre ve sosyal adalet bilincine sahip, özgüvenli ve etik değerlere saygılı olmak | ✔ | |||||
| 12 | Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, sorunları tanımlayabilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | ✔ | |||||
| 13 | Akademik çalışma yapabilme yeteneği kazanabilme | ✔ | |||||
| 14 | Interaktif olarak çalışma yapabilme | ✔ | |||||
| 15 | İleri düzey çalışmalar için gerekli bilgisayar yazılımını edinebilme | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 |
|---|---|
| PY1 | 4 |
| PY2 | 5 |
| PY3 | 4 |
| PY4 | 4 |
| PY5 | 1 |
| PY6 | 1 |
| PY7 | 5 |
| PY8 | 5 |
| PY9 | 3 |
| PY10 | 4 |
| PY11 | 1 |
| PY12 | 5 |
| PY13 | 5 |
| PY14 | 4 |
| PY15 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 4 | 56 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ödev 1 | 14 | 2 | 28 | |
| Ödev 2 | 14 | 2 | 28 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Uygulama | 14 | 1 | 14 | |
| Toplam İş Yükü | 130 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||