Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Soyut Matematik I MAT121 Türkçe Zorunlu 1. Yarıyıl 2 + 2 3,0 5,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Anlatım
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Hasan KARA
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Hasan KARA (Güz)
Dersin Amacı Sembolik mantığın temel kavramlarını vermek, Matematiksel ispat tekniklerini vermek, Matematiğin temel konulardan olan kümeler, bağıntılar ve fonksiyonları öğrencilere tanıtmak.
Dersin İçeriği Önermeler, Doğruluk Tabloları, Matematiksel İspat Yöntemleri, Kümeler, Bağıntılar, Fonksiyonlar.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Öğrenci soyut matematikte temel kavramları öğrenecektir
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Önermeler, önermeler bağlaçları, doğruluk tabloları
2. Hafta Niceleyiciler
3. Hafta Matematiksel ispat yöntemleri ve uygulamaları
4. Hafta Kümeler ve kümeler üzerinde işlemler
5. Hafta Kümeler ve kümeler üzerinde işlemler
6. Hafta Bağıntılar
7. Hafta Denklik bağıntıları, denklik sınıfları ve parçalanmalar.
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Kısmi ve tam sıralama bağıntıları
10. Hafta Maksimal ve minimal eleman kavramları
11. Hafta Supremum ve infimum kavramları
12. Hafta Fonksiyonlar ve fonksiyonların özellikleri.
13. Hafta Fonksiyonlar üzerinde işlemler
14. Hafta Fonksiyonların bileşkesi ve tersleri
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak,
2 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını bilmek
3 Eğitim alanına ait kuramsal ve uygulamalı içerik bilgisini kullanarak eğitsel amaçlar ve öğrenci gereksinimleri doğrultusunda etkili öğretim planlaması, düzenlemesi ve değerlendirmesi yapabilmek,
4 Eğitim teknolojilerinden farklı öğretim ortamlarında alana yönelik olarak yararlanabilmek
5 Alana yönelik çalışmaları bilimsel bakış açısıyla inceleyebilmek, verileri değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek,
6 Tüm dünyada alana ilişkin gelişmeleri izleyecek düzeyde bilimsel okuryazarlık ve en az B1 düzeyinde bir yabancı dil yetkinliğine sahip olmak,
7 Alana yönelik bilimsel tartışmaları izleyebilmek, bu çerçevede bilimsel sorgulama yoluyla yorum yapabilmek
8 Uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek amacıyla bilimsel çalışma platformları oluşturmak,
9 Okul-Toplum işbirliğine katkıda bulunacak şekilde, toplumsal sorunlara çözüm odaklı projeler hazırlayıp yürütebilmek,
10 Alandaki gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans, çalıştay gibi mesleki etkinlikler yoluyla izlemek ve kazanımları diğer uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek
11 Yenilikçi, aydın, toplum, çevre ve sosyal adalet bilincine sahip, özgüvenli ve etik değerlere saygılı olmak
12 Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, sorunları tanımlayabilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
13 Akademik çalışma yapabilme yeteneği kazanabilme
14 Interaktif olarak çalışma yapabilme
15 İleri düzey çalışmalar için gerekli bilgisayar yazılımını edinebilme
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1
PY1 4
PY2 5
PY3 4
PY4 4
PY5 1
PY6 1
PY7 5
PY8 5
PY9 1
PY10 5
PY11 1
PY12 5
PY13 5
PY14 5
PY15 1
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • 1. Soyut Matematik, S. Akkaş, H. H. Hacısalihoğlu, Z. Özel, A. Sabuncuoğlu; Gazi Üniversitesi
  • 2. Soyut Matematiğe Giriş, Timur Karaçay
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 4 56
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 14 2 28
Ödev 2 14 2 28
Final 1 2 2
Uygulama 14 1 14
Toplam İş Yükü 130
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 5,0