| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Soyut Matematik I | MAT121 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Anlatım |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hasan KARA |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Hasan KARA (Güz) |
| Dersin Amacı | Sembolik mantığın temel kavramlarını vermek, Matematiksel ispat tekniklerini vermek, Matematiğin temel konulardan olan kümeler, bağıntılar ve fonksiyonları öğrencilere tanıtmak. |
| Dersin İçeriği | Önermeler, Doğruluk Tabloları, Matematiksel İspat Yöntemleri, Kümeler, Bağıntılar, Fonksiyonlar. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrenci soyut matematikte temel kavramları öğrenecektir |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Önermeler, önermeler bağlaçları, doğruluk tabloları | |
| 2. Hafta | Niceleyiciler | |
| 3. Hafta | Matematiksel ispat yöntemleri ve uygulamaları | |
| 4. Hafta | Kümeler ve kümeler üzerinde işlemler | |
| 5. Hafta | Kümeler ve kümeler üzerinde işlemler | |
| 6. Hafta | Bağıntılar | |
| 7. Hafta | Denklik bağıntıları, denklik sınıfları ve parçalanmalar. | |
| 8. Hafta | Ara Sınav | |
| 9. Hafta | Kısmi ve tam sıralama bağıntıları | |
| 10. Hafta | Maksimal ve minimal eleman kavramları | |
| 11. Hafta | Supremum ve infimum kavramları | |
| 12. Hafta | Fonksiyonlar ve fonksiyonların özellikleri. | |
| 13. Hafta | Fonksiyonlar üzerinde işlemler | |
| 14. Hafta | Fonksiyonların bileşkesi ve tersleri |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak, | ✔ | |||||
| 2 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını bilmek | ✔ | |||||
| 3 | Eğitim alanına ait kuramsal ve uygulamalı içerik bilgisini kullanarak eğitsel amaçlar ve öğrenci gereksinimleri doğrultusunda etkili öğretim planlaması, düzenlemesi ve değerlendirmesi yapabilmek, | ✔ | |||||
| 4 | Eğitim teknolojilerinden farklı öğretim ortamlarında alana yönelik olarak yararlanabilmek | ✔ | |||||
| 5 | Alana yönelik çalışmaları bilimsel bakış açısıyla inceleyebilmek, verileri değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek, | ✔ | |||||
| 6 | Tüm dünyada alana ilişkin gelişmeleri izleyecek düzeyde bilimsel okuryazarlık ve en az B1 düzeyinde bir yabancı dil yetkinliğine sahip olmak, | ✔ | |||||
| 7 | Alana yönelik bilimsel tartışmaları izleyebilmek, bu çerçevede bilimsel sorgulama yoluyla yorum yapabilmek | ✔ | |||||
| 8 | Uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek amacıyla bilimsel çalışma platformları oluşturmak, | ✔ | |||||
| 9 | Okul-Toplum işbirliğine katkıda bulunacak şekilde, toplumsal sorunlara çözüm odaklı projeler hazırlayıp yürütebilmek, | ✔ | |||||
| 10 | Alandaki gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans, çalıştay gibi mesleki etkinlikler yoluyla izlemek ve kazanımları diğer uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek | ✔ | |||||
| 11 | Yenilikçi, aydın, toplum, çevre ve sosyal adalet bilincine sahip, özgüvenli ve etik değerlere saygılı olmak | ✔ | |||||
| 12 | Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, sorunları tanımlayabilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | ✔ | |||||
| 13 | Akademik çalışma yapabilme yeteneği kazanabilme | ✔ | |||||
| 14 | Interaktif olarak çalışma yapabilme | ✔ | |||||
| 15 | İleri düzey çalışmalar için gerekli bilgisayar yazılımını edinebilme | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 |
|---|---|
| PY1 | 4 |
| PY2 | 5 |
| PY3 | 4 |
| PY4 | 4 |
| PY5 | 1 |
| PY6 | 1 |
| PY7 | 5 |
| PY8 | 5 |
| PY9 | 1 |
| PY10 | 5 |
| PY11 | 1 |
| PY12 | 5 |
| PY13 | 5 |
| PY14 | 5 |
| PY15 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 4 | 56 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ödev 1 | 14 | 2 | 28 | |
| Ödev 2 | 14 | 2 | 28 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Uygulama | 14 | 1 | 14 | |
| Toplam İş Yükü | 130 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||