| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yabancı Dil II | ING102 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Anlatım |
| Dersin Koordinatörü | Ar. Gör. Dr. Tuğba AKGÜR |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Öğrencilere pre-intermediate düzeyinde ingilizce bilgisi vermek. |
| Dersin İçeriği | The present continuous tense, The simple past tense, Time clauses. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrenciler pre-intermediate düzeyinde ingilizce öğrenmiş olacak |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Comparatives, As + adjectives + as, Superlatives Compare themselves with a family member | |
| 2. Hafta | Write a short dialogue by comparing themselves with their best friend Listen a conversation to identity the comparison between two people | |
| 3. Hafta | Present Continuous Tense Present simple tense vs. Present continuous tense | |
| 4. Hafta | Write and talk about what they are wearing right now and what they usually wear Listen to descriptions of what people are wearing | |
| 5. Hafta | Can, Adverbs Listen to a conversation about ‘can’ | |
| 6. Hafta | Write about sports or hobbies they can do Listen and recognize the differences between adjectives and adverbs Talk about their abilities by using adverbs | |
| 7. Hafta | Simple past tense of be: affirmative, negative and question forms and short answers / time expressions last and ago | |
| 8. Hafta | arasınav | |
| 9. Hafta | Talk about their first day at school Write a simple paragraph about what was life like in the past | |
| 10. Hafta | Simple past tense of regular and irregular verbs Talk about things they did yesterday | |
| 11. Hafta | Simple past tense: affirmative, negative and question forms and short answers / time clauses with before and after Listen to information about a museum Write a paragraph about their last vocation | |
| 12. Hafta | Simple past tense: affirmative, negative and question forms and short answers | |
| 13. Hafta | Time clauses with before and after Listen to information about a museum Write a paragraph about their last vocation | |
| 14. Hafta | Time clauses with before and after Listen to information about a museum Write a paragraph about their last vocation |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak, | ||||||
| 2 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını bilmek | ||||||
| 3 | Eğitim alanına ait kuramsal ve uygulamalı içerik bilgisini kullanarak eğitsel amaçlar ve öğrenci gereksinimleri doğrultusunda etkili öğretim planlaması, düzenlemesi ve değerlendirmesi yapabilmek, | ||||||
| 4 | Eğitim teknolojilerinden farklı öğretim ortamlarında alana yönelik olarak yararlanabilmek | ✔ | |||||
| 5 | Alana yönelik çalışmaları bilimsel bakış açısıyla inceleyebilmek, verileri değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek, | ||||||
| 6 | Tüm dünyada alana ilişkin gelişmeleri izleyecek düzeyde bilimsel okuryazarlık ve en az B1 düzeyinde bir yabancı dil yetkinliğine sahip olmak, | ||||||
| 7 | Alana yönelik bilimsel tartışmaları izleyebilmek, bu çerçevede bilimsel sorgulama yoluyla yorum yapabilmek | ||||||
| 8 | Uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek amacıyla bilimsel çalışma platformları oluşturmak, | ||||||
| 9 | Okul-Toplum işbirliğine katkıda bulunacak şekilde, toplumsal sorunlara çözüm odaklı projeler hazırlayıp yürütebilmek, | ||||||
| 10 | Alandaki gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans, çalıştay gibi mesleki etkinlikler yoluyla izlemek ve kazanımları diğer uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek | ||||||
| 11 | Yenilikçi, aydın, toplum, çevre ve sosyal adalet bilincine sahip, özgüvenli ve etik değerlere saygılı olmak | ||||||
| 12 | Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, sorunları tanımlayabilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | ||||||
| 13 | Akademik çalışma yapabilme yeteneği kazanabilme | ✔ | |||||
| 14 | Interaktif olarak çalışma yapabilme | ✔ | |||||
| 15 | İleri düzey çalışmalar için gerekli bilgisayar yazılımını edinebilme | ||||||
| Program Yeterlilik | DK1 |
|---|---|
| PY1 | 0 |
| PY2 | 0 |
| PY3 | 0 |
| PY4 | 5 |
| PY5 | 0 |
| PY6 | 0 |
| PY7 | 0 |
| PY8 | 0 |
| PY9 | 0 |
| PY10 | 0 |
| PY11 | 0 |
| PY12 | 0 |
| PY13 | 5 |
| PY14 | 4 |
| PY15 | 0 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 | |
| Kısa Sınav 2 | 1 | 1 | 1 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Uygulama DS | 14 | 1 | 14 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 1 | 14 | |
| Toplam İş Yükü | 62 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||