Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yabancı Dil I ING101 Türkçe Zorunlu 1. Yarıyıl 2 + 0 2,0 2,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Anlatım
Dersin Koordinatörü Ar. Gör. Dr. Tuğba AKGÜR
Dersi Veren(ler) Ar. Gör. Dr. Tuğba AKGÜR (Güz)
Dersin Amacı Öğrencilere temel seviyede İngilizce bilgisi kazandırmak.
Dersin İçeriği Simple Present Tense, Question words with How old/ What/Who, This ,that, these, those / Possessive ‘s.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Öğrenciler pre-intermediate düzeyinde ingilizce öğrenmiş olacak
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Introduction to the structure, material, method and activities of English Course
2. Hafta Simple Present Tense of Be/ Question words How old/ What/Who Talk about him/herself and favourite subject at school. Write descriptions about themselves Possessive Adjectives/There is/are Talk about their possessions Listen for classroom objects
3. Hafta Be+adjective Describe family members
4. Hafta Listen and identify family members This,that,these,those / Possessive ‘s Talk about family members Write about a friend or family member
5. Hafta Listen to conversations about what people have Write a simple e-mail what they have
6. Hafta This,that,these,those / Possessive ‘s Talk about family members Write about a friend or family member
7. Hafta Simple present tense; affirmative and negative forms, question form and short answers Talk about their daily routines
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Listen to a conversation about daily activities Talk about their desk mates’ daily activities Write a simple dialogue with their desk mates’ about daily routines
10. Hafta Simple present tense with adverbs of frequency/Object Pronouns
11. Hafta Talk about what you always / never/ usually do Write an e- mail about someone’s habits
12. Hafta Comparatives, As + adjectives + as, Superlatives Compare themselves with a family member
13. Hafta Write a short dialogue by comparing themselves with their best friend Listen a conversation to identity the comparison between two people
14. Hafta Write a short dialogue by comparing themselves with their best friend Listen a conversation to identity the comparison between two people
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak,
2 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını bilmek
3 Eğitim alanına ait kuramsal ve uygulamalı içerik bilgisini kullanarak eğitsel amaçlar ve öğrenci gereksinimleri doğrultusunda etkili öğretim planlaması, düzenlemesi ve değerlendirmesi yapabilmek,
4 Eğitim teknolojilerinden farklı öğretim ortamlarında alana yönelik olarak yararlanabilmek
5 Alana yönelik çalışmaları bilimsel bakış açısıyla inceleyebilmek, verileri değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek,
6 Tüm dünyada alana ilişkin gelişmeleri izleyecek düzeyde bilimsel okuryazarlık ve en az B1 düzeyinde bir yabancı dil yetkinliğine sahip olmak,
7 Alana yönelik bilimsel tartışmaları izleyebilmek, bu çerçevede bilimsel sorgulama yoluyla yorum yapabilmek
8 Uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek amacıyla bilimsel çalışma platformları oluşturmak,
9 Okul-Toplum işbirliğine katkıda bulunacak şekilde, toplumsal sorunlara çözüm odaklı projeler hazırlayıp yürütebilmek,
10 Alandaki gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans, çalıştay gibi mesleki etkinlikler yoluyla izlemek ve kazanımları diğer uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek
11 Yenilikçi, aydın, toplum, çevre ve sosyal adalet bilincine sahip, özgüvenli ve etik değerlere saygılı olmak
12 Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, sorunları tanımlayabilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
13 Akademik çalışma yapabilme yeteneği kazanabilme
14 Interaktif olarak çalışma yapabilme
15 İleri düzey çalışmalar için gerekli bilgisayar yazılımını edinebilme
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1
PY1 0
PY2 0
PY3 0
PY4 0
PY5 0
PY6 0
PY7 1
PY8 0
PY9 0
PY10 0
PY11 0
PY12 0
PY13 4
PY14 4
PY15 0
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • 2.Worksheets, Authentic materials (cut outs, pictures, photos, flashcards etc.) Dooley, J. & Evans, V. (1998). Grammarway. Express Publishing Aitken, R.( 2010) Teaching Tenses: Ideas for Presenting and Practising Tenses in English
  • 1. Check it out I ( Milada Broukal, Heinle Publishing) Workbook I ( Milada Broukal and Kristin L. Johannsen) Audio Cd
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 2 28
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 14 1 14
Kısa Sınav 1 1 1 1
Kısa Sınav 2 1 1 1
Final 1 2 2
Uygulama DS 14 1 14
Toplam İş Yükü 62
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 2,0