| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yabancı Dil I | ING101 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Anlatım |
| Dersin Koordinatörü | Ar. Gör. Dr. Tuğba AKGÜR |
| Dersi Veren(ler) | Ar. Gör. Dr. Tuğba AKGÜR (Güz) |
| Dersin Amacı | Öğrencilere temel seviyede İngilizce bilgisi kazandırmak. |
| Dersin İçeriği | Simple Present Tense, Question words with How old/ What/Who, This ,that, these, those / Possessive ‘s. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrenciler pre-intermediate düzeyinde ingilizce öğrenmiş olacak |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Introduction to the structure, material, method and activities of English Course | |
| 2. Hafta | Simple Present Tense of Be/ Question words How old/ What/Who Talk about him/herself and favourite subject at school. Write descriptions about themselves Possessive Adjectives/There is/are Talk about their possessions Listen for classroom objects | |
| 3. Hafta | Be+adjective Describe family members | |
| 4. Hafta | Listen and identify family members This,that,these,those / Possessive ‘s Talk about family members Write about a friend or family member | |
| 5. Hafta | Listen to conversations about what people have Write a simple e-mail what they have | |
| 6. Hafta | This,that,these,those / Possessive ‘s Talk about family members Write about a friend or family member | |
| 7. Hafta | Simple present tense; affirmative and negative forms, question form and short answers Talk about their daily routines | |
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | Listen to a conversation about daily activities Talk about their desk mates’ daily activities Write a simple dialogue with their desk mates’ about daily routines | |
| 10. Hafta | Simple present tense with adverbs of frequency/Object Pronouns | |
| 11. Hafta | Talk about what you always / never/ usually do Write an e- mail about someone’s habits | |
| 12. Hafta | Comparatives, As + adjectives + as, Superlatives Compare themselves with a family member | |
| 13. Hafta | Write a short dialogue by comparing themselves with their best friend Listen a conversation to identity the comparison between two people | |
| 14. Hafta | Write a short dialogue by comparing themselves with their best friend Listen a conversation to identity the comparison between two people |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak, | ||||||
| 2 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını bilmek | ||||||
| 3 | Eğitim alanına ait kuramsal ve uygulamalı içerik bilgisini kullanarak eğitsel amaçlar ve öğrenci gereksinimleri doğrultusunda etkili öğretim planlaması, düzenlemesi ve değerlendirmesi yapabilmek, | ||||||
| 4 | Eğitim teknolojilerinden farklı öğretim ortamlarında alana yönelik olarak yararlanabilmek | ||||||
| 5 | Alana yönelik çalışmaları bilimsel bakış açısıyla inceleyebilmek, verileri değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek, | ||||||
| 6 | Tüm dünyada alana ilişkin gelişmeleri izleyecek düzeyde bilimsel okuryazarlık ve en az B1 düzeyinde bir yabancı dil yetkinliğine sahip olmak, | ||||||
| 7 | Alana yönelik bilimsel tartışmaları izleyebilmek, bu çerçevede bilimsel sorgulama yoluyla yorum yapabilmek | ✔ | |||||
| 8 | Uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek amacıyla bilimsel çalışma platformları oluşturmak, | ||||||
| 9 | Okul-Toplum işbirliğine katkıda bulunacak şekilde, toplumsal sorunlara çözüm odaklı projeler hazırlayıp yürütebilmek, | ||||||
| 10 | Alandaki gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans, çalıştay gibi mesleki etkinlikler yoluyla izlemek ve kazanımları diğer uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek | ||||||
| 11 | Yenilikçi, aydın, toplum, çevre ve sosyal adalet bilincine sahip, özgüvenli ve etik değerlere saygılı olmak | ||||||
| 12 | Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, sorunları tanımlayabilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | ||||||
| 13 | Akademik çalışma yapabilme yeteneği kazanabilme | ✔ | |||||
| 14 | Interaktif olarak çalışma yapabilme | ✔ | |||||
| 15 | İleri düzey çalışmalar için gerekli bilgisayar yazılımını edinebilme | ||||||
| Program Yeterlilik | DK1 |
|---|---|
| PY1 | 0 |
| PY2 | 0 |
| PY3 | 0 |
| PY4 | 0 |
| PY5 | 0 |
| PY6 | 0 |
| PY7 | 1 |
| PY8 | 0 |
| PY9 | 0 |
| PY10 | 0 |
| PY11 | 0 |
| PY12 | 0 |
| PY13 | 4 |
| PY14 | 4 |
| PY15 | 0 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ödev 1 | 14 | 1 | 14 | |
| Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 | |
| Kısa Sınav 2 | 1 | 1 | 1 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Uygulama DS | 14 | 1 | 14 | |
| Toplam İş Yükü | 62 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||