| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | AIB102 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Anlatım |
| Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Filiz TAPAN |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Türk Devriminin oluşum koşullarını öğretmek, diğer devrimlerle karşılaştırmak; Atatürkçü düşünceyi ve tarih bilincini yerleştirmek. |
| Dersin İçeriği | Modernleşme ve Avrupa, Fransız Devrimi ve etkileri, Osmanlı'da Batılılaşma Çabaları, Tanzimat ve Islahat Fermanları, I. ve II. Meşrutiyet ve sonuçları, Balkan ve I. Dünya Savaşları, Mondros Mütarekesi, Ulusal Mücadelenin başlaması, Sevr ve Lozan Antlaşmaları, Türk Siyasal Yaşamı. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrenci Türk Devriminin oluşum koşullarını öğrenecek, diğer devrimlerle karşılaştırılmasını yapabilecektir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş süreci, İç ve dış gelişmeler | |
| 2. Hafta | Hilafetin kaldırılması ve Tevhidi Tedrisat Yasası | |
| 3. Hafta | Devrime karşı tepkiler, Şeyh Sait ayaklanması, İzmir süikasti | |
| 4. Hafta | Çok partili yaşama geçiş denemeleri, Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası, Serbest Cumhuriyet Fırkası | |
| 5. Hafta | Atatürk devrimleri: Eğitim alanında yapılan devrimler | |
| 6. Hafta | Hukuk alanında yapılan devrimler ve Türkiye’de uygulanan anayasalar | |
| 7. Hafta | Ekonomi alanında yapılan değişimler, devletçilik uygulaması ve sonuçları | |
| 8. Hafta | Ara Sınav | |
| 9. Hafta | Atatürk’ün kültür alanında yaptığı devrimler; dil, tarih, sanat vs | |
| 10. Hafta | Atatürk ilkeleri (Cumhuriyetçilik, Ulusçuluk, Laiklik) | |
| 11. Hafta | Atatürk İlkeleri (Halkçılık, Devrimcilik, Devletçilik) | |
| 12. Hafta | Atatürk’ün bütünleyici ilkeleri | |
| 13. Hafta | Bahar (II.). Dünya Savaşı sürecinde Türkiye’deki iç ve dış politika | |
| 14. Hafta | Çok partili hayata geçiş nedenleri ve sonuçları. |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak, | ||||||
| 2 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını bilmek | ||||||
| 3 | Eğitim alanına ait kuramsal ve uygulamalı içerik bilgisini kullanarak eğitsel amaçlar ve öğrenci gereksinimleri doğrultusunda etkili öğretim planlaması, düzenlemesi ve değerlendirmesi yapabilmek, | ||||||
| 4 | Eğitim teknolojilerinden farklı öğretim ortamlarında alana yönelik olarak yararlanabilmek | ||||||
| 5 | Alana yönelik çalışmaları bilimsel bakış açısıyla inceleyebilmek, verileri değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek, | ||||||
| 6 | Tüm dünyada alana ilişkin gelişmeleri izleyecek düzeyde bilimsel okuryazarlık ve en az B1 düzeyinde bir yabancı dil yetkinliğine sahip olmak, | ||||||
| 7 | Alana yönelik bilimsel tartışmaları izleyebilmek, bu çerçevede bilimsel sorgulama yoluyla yorum yapabilmek | ||||||
| 8 | Uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek amacıyla bilimsel çalışma platformları oluşturmak, | ||||||
| 9 | Okul-Toplum işbirliğine katkıda bulunacak şekilde, toplumsal sorunlara çözüm odaklı projeler hazırlayıp yürütebilmek, | ||||||
| 10 | Alandaki gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans, çalıştay gibi mesleki etkinlikler yoluyla izlemek ve kazanımları diğer uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek | ||||||
| 11 | Yenilikçi, aydın, toplum, çevre ve sosyal adalet bilincine sahip, özgüvenli ve etik değerlere saygılı olmak | ||||||
| 12 | Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, sorunları tanımlayabilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | ||||||
| 13 | Akademik çalışma yapabilme yeteneği kazanabilme | ||||||
| 14 | Interaktif olarak çalışma yapabilme | ✔ | |||||
| 15 | İleri düzey çalışmalar için gerekli bilgisayar yazılımını edinebilme | ||||||
| Program Yeterlilik | DK1 |
|---|---|
| PY1 | 0 |
| PY2 | 0 |
| PY3 | 0 |
| PY4 | 0 |
| PY5 | 0 |
| PY6 | 0 |
| PY7 | 0 |
| PY8 | 0 |
| PY9 | 0 |
| PY10 | 0 |
| PY11 | 0 |
| PY12 | 0 |
| PY13 | 0 |
| PY14 | 3 |
| PY15 | 0 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 | |
| Kısa Sınav 2 | 1 | 1 | 1 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Uygulama DS | 14 | 1 | 14 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 1 | 14 | |
| Toplam İş Yükü | 62 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||