Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II AIB102 2. Yarıyıl 2 + 0 2,0 2,0
Ön Koşul Dersleri Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Anlatım
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Filiz TAPAN
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Türk Devriminin oluşum koşullarını öğretmek, diğer devrimlerle karşılaştırmak; Atatürkçü düşünceyi ve tarih bilincini yerleştirmek.
Dersin İçeriği Modernleşme ve Avrupa, Fransız Devrimi ve etkileri, Osmanlı'da Batılılaşma Çabaları, Tanzimat ve Islahat Fermanları, I. ve II. Meşrutiyet ve sonuçları, Balkan ve I. Dünya Savaşları, Mondros Mütarekesi, Ulusal Mücadelenin başlaması, Sevr ve Lozan Antlaşmaları, Türk Siyasal Yaşamı.
Ders Öğrenme Kazanımları - Öğrenci Türk Devriminin oluşum koşullarını öğrenecek, diğer devrimlerle karşılaştırılmasını yapabilecektir.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş süreci, İç ve dış gelişmeler Ders Saati
2. Hafta Hilafetin kaldırılması ve Tevhidi Tedrisat Yasası Ders Saati
3. Hafta Devrime karşı tepkiler, Şeyh Sait ayaklanması, İzmir süikasti Ders Saati
4. Hafta Çok partili yaşama geçiş denemeleri, Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası, Serbest Cumhuriyet Fırkası Ders Saati
5. Hafta Atatürk devrimleri: Eğitim alanında yapılan devrimler Ders Saati
6. Hafta Hukuk alanında yapılan devrimler ve Türkiye’de uygulanan anayasalar Ders Saati
7. Hafta Ekonomi alanında yapılan değişimler, devletçilik uygulaması ve sonuçları Ders Saati
8. Hafta Ara Sınav Ders Saati
9. Hafta Atatürk’ün kültür alanında yaptığı devrimler; dil, tarih, sanat vs Ders Saati
10. Hafta Atatürk ilkeleri (Cumhuriyetçilik, Ulusçuluk, Laiklik) Ders Saati
11. Hafta Atatürk İlkeleri (Halkçılık, Devrimcilik, Devletçilik) Ders Saati
12. Hafta Atatürk’ün bütünleyici ilkeleri Ders Saati
13. Hafta Bahar (II.). Dünya Savaşı sürecinde Türkiye’deki iç ve dış politika Ders Saati
14. Hafta Çok partili hayata geçiş nedenleri ve sonuçları. Ders Saati
Kaynaklar
1.Türkkaya Ataöv, ABD, NATO ve Türkiye
2.Şerafettin Turan, Türk Devrim Tarihi, 5 Kitap Tarık Zafer Tunaya, Türkiye’de Siyasi Partiler
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 Ölçme Yöntemi
PY1 0 0 -
PY2 0 0 -
PY3 0 0 -
PY4 0 0 -
PY5 0 0 -
PY6 0 0 -
PY7 0 0 -
PY8 0 0 -
PY9 0 0 -
PY10 0 0 -
PY11 0 0 -
PY12 0 0 -
PY13 0 0 -
PY14 3 0 -
PY15 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 2 28
Ara Sınav 1 1 2 2
Kısa Sınav 1 1 1 1
Kısa Sınav 2 1 1 1
Final 1 2 2
Uygulama DS 14 1 14
Sınıf İçi Etkinlik 14 1 14
Toplam İş Yükü 62
Dersin AKTS Kredisi 2,0