Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II | AIB102 | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Anlatım |
Dersin Koordinatörü |
Öğr. Gör. Filiz TAPAN |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Türk Devriminin oluşum koşullarını öğretmek, diğer devrimlerle karşılaştırmak; Atatürkçü düşünceyi ve tarih bilincini yerleştirmek. |
Dersin İçeriği | Modernleşme ve Avrupa, Fransız Devrimi ve etkileri, Osmanlı'da Batılılaşma Çabaları, Tanzimat ve Islahat Fermanları, I. ve II. Meşrutiyet ve sonuçları, Balkan ve I. Dünya Savaşları, Mondros Mütarekesi, Ulusal Mücadelenin başlaması, Sevr ve Lozan Antlaşmaları, Türk Siyasal Yaşamı. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Öğrenci Türk Devriminin oluşum koşullarını öğrenecek, diğer devrimlerle karşılaştırılmasını yapabilecektir. |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş süreci, İç ve dış gelişmeler | Ders Saati |
2. Hafta | Hilafetin kaldırılması ve Tevhidi Tedrisat Yasası | Ders Saati |
3. Hafta | Devrime karşı tepkiler, Şeyh Sait ayaklanması, İzmir süikasti | Ders Saati |
4. Hafta | Çok partili yaşama geçiş denemeleri, Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası, Serbest Cumhuriyet Fırkası | Ders Saati |
5. Hafta | Atatürk devrimleri: Eğitim alanında yapılan devrimler | Ders Saati |
6. Hafta | Hukuk alanında yapılan devrimler ve Türkiye’de uygulanan anayasalar | Ders Saati |
7. Hafta | Ekonomi alanında yapılan değişimler, devletçilik uygulaması ve sonuçları | Ders Saati |
8. Hafta | Ara Sınav | Ders Saati |
9. Hafta | Atatürk’ün kültür alanında yaptığı devrimler; dil, tarih, sanat vs | Ders Saati |
10. Hafta | Atatürk ilkeleri (Cumhuriyetçilik, Ulusçuluk, Laiklik) | Ders Saati |
11. Hafta | Atatürk İlkeleri (Halkçılık, Devrimcilik, Devletçilik) | Ders Saati |
12. Hafta | Atatürk’ün bütünleyici ilkeleri | Ders Saati |
13. Hafta | Bahar (II.). Dünya Savaşı sürecinde Türkiye’deki iç ve dış politika | Ders Saati |
14. Hafta | Çok partili hayata geçiş nedenleri ve sonuçları. | Ders Saati |
1.Türkkaya Ataöv, ABD, NATO ve Türkiye |
2.Şerafettin Turan, Türk Devrim Tarihi, 5 Kitap Tarık Zafer Tunaya, Türkiye’de Siyasi Partiler |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|
PY1 | 0 | 0 | - |
PY2 | 0 | 0 | - |
PY3 | 0 | 0 | - |
PY4 | 0 | 0 | - |
PY5 | 0 | 0 | - |
PY6 | 0 | 0 | - |
PY7 | 0 | 0 | - |
PY8 | 0 | 0 | - |
PY9 | 0 | 0 | - |
PY10 | 0 | 0 | - |
PY11 | 0 | 0 | - |
PY12 | 0 | 0 | - |
PY13 | 0 | 0 | - |
PY14 | 3 | 0 | - |
PY15 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav 2 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Uygulama DS | 14 | 1 | 14 |
Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü | 62 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2,0 |