Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I AIB101 Türkçe Zorunlu 1. Yarıyıl 2 + 0 2,0 2,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Anlatım
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Filiz TAPAN
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Filiz TAPAN (Güz)
Dersin Amacı Türk Devriminin oluşum koşullarını öğretmek, diğer devrimlerle karşılaştırmak; Atatürkçü düşünceyi ve tarih bilincini yerleştirmek.
Dersin İçeriği Fransız Devrimi ve etkileri, Osmanlı'da Batılılaşma Çabaları, Tanzimat ve Islahat Fermanları, I. ve II. Meşrutiyet ve Sonuçları, Balkan ve I. Dünya Savaşları, Mondros Mütarekesi, Ulusal Mücadelenin Başlaması, Ulusal Mücadelenin Başlaması, Sevr ve Lozan Antlaşmaları, Türk Siyasal Yaşamı.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Öğrenci Türk Devriminin oluşum koşullarını öğrenecek, diğer devrimlerle karşılaştırılmasını yapabilecektir.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Modernleşme ve Avrupa, Fransız Devrimi ve etkileri
2. Hafta Modernleşme ve Avrupa, Fransız Devrimi ve etkileri
3. Hafta Osmanlı'da Batılılaşma Çabaları, Tanzimat ve Islahat Fermanları
4. Hafta Osmanlı'da Batılılaşma Çabaları, Tanzimat ve Islahat Fermanları
5. Hafta I. ve II. Meşrutiyet ve sonuçları, Balkan ve I. Dünya Savaşları
6. Hafta I. ve II. Meşrutiyet ve sonuçları, Balkan ve I. Dünya Savaşları
7. Hafta Mondros Mütarekesi, Ulusal Mücadelenin Başlaması
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Mondros Mütarekesi, Ulusal Mücadelenin Başlaması
10. Hafta Örgütlenme ve Silahlı Mücadele
11. Hafta Örgütlenme ve Silahlı Mücadele
12. Hafta Sevr ve Lozan Antlaşmaları, Türk Siyasal Yaşamı
13. Hafta Sevr ve Lozan Antlaşmaları, Türk Siyasal Yaşamı
14. Hafta Sevr ve Lozan Antlaşmaları, Türk Siyasal Yaşamı
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Genel olarak eğitim, özel olarak konu alanı eğitiminde kuram ve uygulamaya yönelik kapsamlı ve güncel bilgiye ve bu bilgiye katkıda bulunacak farklı disiplinlere ilişkin temel kavram ve kuramların bilgisine sahip olmak,
2 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını bilmek
3 Eğitim alanına ait kuramsal ve uygulamalı içerik bilgisini kullanarak eğitsel amaçlar ve öğrenci gereksinimleri doğrultusunda etkili öğretim planlaması, düzenlemesi ve değerlendirmesi yapabilmek,
4 Eğitim teknolojilerinden farklı öğretim ortamlarında alana yönelik olarak yararlanabilmek
5 Alana yönelik çalışmaları bilimsel bakış açısıyla inceleyebilmek, verileri değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek,
6 Tüm dünyada alana ilişkin gelişmeleri izleyecek düzeyde bilimsel okuryazarlık ve en az B1 düzeyinde bir yabancı dil yetkinliğine sahip olmak,
7 Alana yönelik bilimsel tartışmaları izleyebilmek, bu çerçevede bilimsel sorgulama yoluyla yorum yapabilmek
8 Uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek amacıyla bilimsel çalışma platformları oluşturmak,
9 Okul-Toplum işbirliğine katkıda bulunacak şekilde, toplumsal sorunlara çözüm odaklı projeler hazırlayıp yürütebilmek,
10 Alandaki gelişmeleri yayın taraması, seminer, konferans, çalıştay gibi mesleki etkinlikler yoluyla izlemek ve kazanımları diğer uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek
11 Yenilikçi, aydın, toplum, çevre ve sosyal adalet bilincine sahip, özgüvenli ve etik değerlere saygılı olmak
12 Alanındaki kavram ve düşünceleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, sorunları tanımlayabilme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme
13 Akademik çalışma yapabilme yeteneği kazanabilme
14 Interaktif olarak çalışma yapabilme
15 İleri düzey çalışmalar için gerekli bilgisayar yazılımını edinebilme
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1
PY1 0
PY2 1
PY3 0
PY4 0
PY5 0
PY6 0
PY7 0
PY8 0
PY9 1
PY10 2
PY11 0
PY12 0
PY13 0
PY14 4
PY15 0
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • 1.Türkkaya Ataöv, ABD, NATO ve Türkiye
  • 2. Şerafettin Turan, Türk Devrim Tarihi, 5 Kitap Tarık Zafer Tunaya, Türkiye’de Siyasi Partiler
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 2 28
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 14 1 14
Kısa Sınav 1 1 1 1
Kısa Sınav 2 1 1 1
Final 1 2 2
Uygulama DS 14 1 14
Toplam İş Yükü 62
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 2,0