| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mekanik Sistemler | MEM391 | Türkçe | Zorunlu | 5. Yarıyıl | 2 + 1 | 3,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Şenol ŞİRİN |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, mekanik sistemlerin tanıtılması ve döküm, kaynak, plastik şekil verme, talaşlı imalat uygulamalarının gerçekleştirilmesidir. |
| Dersin İçeriği | Mekanik sistemlerin tanıtılması ve döküm, kaynak, plastik şekil verme, talaşlı imalat uygulamalarının gerçekleştirilmesidir. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | 1. Üretim yöntem prensipleri ve kullanım alanları hakkında temel bilgilere sahip olur. |
| 2 | 2. Üretim yöntemlerinin birbirlerine göre üstünlükleri, sınırlama ve uygulama alanları konusunda bilgi sahibi olur. |
| 3 | 3. Üretim yöntemlerinde kullanılan donanımları tanıma ve seçme becerisine sahip olur. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Mekanik üretim sistemlerin tanıtılması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 2. Hafta | Mengene, eğe, nokta, çizecek, çekiç, keski, gönye, testere ve uygulamaları. | Sunum (Hazırlık), Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Uygulama, Diğer Faaliyetler |
| 3. Hafta | Eğeleme nedir? Dikkat edilecek hususlar ve eğeleme uygulamaları. | Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Diğer Faaliyetler, Araştırma, Sunum (Hazırlık) |
| 4. Hafta | Testereleme kuralları, testerelerin bakımı, kazalardan korunma, keski ile kesme, keskilemenin gereği ve önemi, keski çeşitleri, keskilerin açıları ve bunlara etki eden faktörler, keski gereçleri, keskileme kuralları, keskilerin bakımı, kazalardan korunma. | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme, Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 5. Hafta | Talaşlı üretimde kullanılan; matkap, vargel vb. takım tezgahlarının tanıtılması. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Araştırma |
| 6. Hafta | Kesici takım ve sabitleme aparatlarının kullanılması. | Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 7. Hafta | Matkapların ve torna kalemlerin bilenmesi. Pafta, kılavuz ile vida çekme. Raybalama uygulamaları. | Uygulama, Diğer Faaliyetler, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 8. Hafta | Ölçme ve kontrol aletlerinin kullanılması. Markalama. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Uygulama, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Araştırma |
| 9. Hafta | Kaynak yöntemlerinin sınıflandırılması ve fiziksel esasları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Uygulama, Sunum (Hazırlık), Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 10. Hafta | Ark kaynağı yöntemleri ve donanımları. | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 11. Hafta | Ark kaynağı uygulamaları. | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Diğer Faaliyetler, Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 12. Hafta | Gazaltı kaynağı yöntemleri ve donanımları. | Uygulama, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 13. Hafta | Gazaltı kaynağı kaynağı uygulamaları. | Görüşme, Diğer Faaliyetler, Uygulama, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 14. Hafta | Gazaltı kaynağı yöntemleri ve donanımları. | Sunum (Hazırlık), Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Diğer Faaliyetler, Uygulama |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Mekatronik Mühendisliği alanında uygulama becerisi kazandırmak | ✔ | |||||
| 2 | Bir Mekatronik sistemin tümünü veya bir bileşenini, gerçekçi koşullar altında tasarlama ve geliştirme becerisi kazandırmak | ✔ | |||||
| 3 | Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve çözme becerisi kazandırmak. | ✔ | |||||
| 4 | Proje yönetim, risk yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik ile sürdürülebilir kalkınma farkındalığıyla güncel yazılım ve donanımları etkin bir biçimde kullanmak | ✔ | |||||
| 5 | Mesleki sorumluluk ve etik bilinç kazanmak | ✔ | |||||
| 6 | Takım içinde ve bireysel çalışabilme becerisi kazanmak | ✔ | |||||
| 7 | Sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi kazanmak. Yabancı bir dili meslekî yaşamda etkin biçimde kullanmak | ✔ | |||||
| 8 | Yasam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanmak ve mühendislik uygulamamlarının sağlık, çevre, güvenlik ve hukuksal boyutları konusunda farkındalık | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 |
|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 4 | 4 | 4 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 |
| PY4 | 1 | 1 | 1 |
| PY5 | 1 | 1 | 1 |
| PY6 | 3 | 3 | 3 |
| PY7 | 1 | 1 | 1 |
| PY8 | 1 | 1 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 3 | 3 |
| Ödev 1 | 14 | 3 | 42 | |
| Final | 1 | 3 | 3 | |
| Uygulama | 37,5 | 1 | 37,5 | |
| Toplam İş Yükü | 127,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||