| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dinamik | MEM232 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. MERT YILDIRIM |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Öğrencilere mühendislik mekaniğinin teori ve uygulamalarını açık ve ayrıntılı bir şekilde sunmak. |
| Dersin İçeriği | Maddesel Noktanın ve Noktalar Sisteminin Kinematiği ve Kinetiği. Rijit Cisimlerin Düzlemsel Kinematiği ve Kinetiği. Newton'un İkinci Hareket Yasası. İş-Enerji ve İmpuls-Momentum Metotları, Katı Cisimlerin Dönme Kinematiği ve Dönme Kinetiği. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Parçacıkların kinematik analizini yapabilir. |
| 2 | Parçacıkların kinetik analizini yapabilir. |
| 3 | Rijit cisimlerin kinematik analizini yapabilir. |
| 4 | Rijit cisimlerin kinetik analizini yapabilir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Parçacık Kinematiği: Yerdeğiştirme, Hız, İvme | |
| 2. Hafta | Parçacık Kinematiği: Eğrisel Hareket | |
| 3. Hafta | Parçacık Kinematiği: Normal, Teğetsel ve Silindirik Bileşenler | |
| 4. Hafta | Parçacık Kinetiği: Kuvvet ve İvme | |
| 5. Hafta | Parçacık Kinetiği: Hareket Denklemleri, Dik Koordinatlar | |
| 6. Hafta | Parçacık Kinetiği: Normal, Teğetsel ve Silindirik Koordinatlar | |
| 7. Hafta | Parçacık Kinetiği: İş ve Enerji, İş-Enerji İlkesi | |
| 8. Hafta | Parçacık Kinetiği: Potansiyel Enerji, Enerjinin Korunumu | |
| 9. Hafta | Parçacık Kinetiği: İtme ve Momentum | |
| 10. Hafta | Parçacık Kinetiği: İtme ve Momentum | |
| 11. Hafta | Parçacık Kinetiği: Çarpışmalar | |
| 12. Hafta | Parçacık Kinetiği: Açısal Momentum | |
| 13. Hafta | Rijit Cismin Düzlemsel Kinematiği | |
| 14. Hafta | Rijit Cismin Düzlemsel Kinetiği |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Mekatronik Mühendisliği alanında uygulama becerisi kazandırmak | ✔ | |||||
| 2 | Bir Mekatronik sistemin tümünü veya bir bileşenini, gerçekçi koşullar altında tasarlama ve geliştirme becerisi kazandırmak | ✔ | |||||
| 3 | Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve çözme becerisi kazandırmak. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu |
|
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 50 | 50 |
| Final | 1 | 77,5 | 77,5 | |
| Toplam İş Yükü | 127,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||