| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Türk Dili II | TDB102 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Çiğdem SÜTCÜ |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Dilin özelliklerini ve sosyal hayattaki yerini kavratmak; Türkçenin tarihî dönemlerini öğretmek; Türkçenin ses ve şekil yapısını kavratıp, imlâ- noktalama işaretlerinin yerinde kullanılmasını sağlamak; anlam ve görevleri bakımında kelimeleri öğretmek; topluluk önünde sunum yapabilme becerisini kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Güncel metinler eşliğinde günümüzde Türkçenin sorunları, Birleşik sözcükler, ünlü ve ünsüz uyumları, Yazım kuralları ve noktalama işaretleri, Metin incelemesi, Anlatım bozuklukları |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Türkçeyi doğru, güzel ve başarılı bir üslupla konuşur. |
| 2 | Sözlük ve yazım kılavuzu kullanır. |
| 3 | Dünya dilleri içerisinde Türk dilinin büyüklüğünü bilir ve Türkçeyi bilim dili olarak kullanır. |
| 4 | Topluluk önünde sunum yapar, bilgi ve düşüncelerini başkalarının anlayabileceği düzeyde ifade eder, etkili iletişimi kullanır |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Dil nedir; dünya dilleri, Türkçenin bunlar arasındaki yeri ve tarihsel gelişimi | |
| 2. Hafta | Güncel metinler eşliğinde günümüzde Türkçenin sorunları | |
| 3. Hafta | Güncel metinler eşliğinde “de”, “ki” ve “mi”nin yazımı | |
| 4. Hafta | Birleşik sözcükler, ünlü ve ünsüz uyumları | |
| 5. Hafta | Metin incelemesi: Bilimsel içerikli bir makalenin incelemesi | |
| 6. Hafta | Yazım kuralları ve noktalama işaretleriyle ilgili uygulamalar | |
| 7. Hafta | Metin incelemesi: Bir köşe yazısının incelemesi | |
| 8. Hafta | Metin incelemesi: Bir köşe yazısının incelemesi | |
| 9. Hafta | Anlatım bozuklukları, dil yanlışları ile uygulamalar | |
| 10. Hafta | Örnek metinler eşliğinde bilim dili olarak Türkçe | |
| 11. Hafta | Sözlü sunum çalışmaları | |
| 12. Hafta | Sözlü sunum çalışmaları | |
| 13. Hafta | Sözlü sunum çalışmaları | |
| 14. Hafta | Sözlü sunum çalışmaları |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 7 | Sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi kazanmak. Yabancı bir dili meslekî yaşamda etkin biçimde kullanmak | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
|---|---|---|---|---|
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 20,5 | 20,5 |
| Final | 1 | 30,5 | 30,5 | |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||