| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sayısal Elektronik | MEM238 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 4 + 1 | 5,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Beytullah BOZALİ |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Öğrencinin sayısal devrelerin mantıksal tasarımı ile ilgili temel bilgileri öğrenmesi. Olaylara mantıksal açıdan bakma yeteneğinin kazandırılması. Karmaşık problemleri daha küçük parçalara ayırıp daha kolay çözebilme yeteneğini kazandırmak. Daha üst sınıflardaki sayısal sistem tasarımı için temel teşkil edecek düşünce ve teorik bilgisinin geliştirilmesidir. |
| Dersin İçeriği | Sayısal İşaret Ve Sistemlerine Giriş, Sayı Sistemleri Ve Dönüşümleri, Boolean Cebiri, Boolean Fonksiyonları Ve Özellikleri, Sadeleştirme Yöntemleri: Karnaugh Haritası Ve Tablo Yöntemi , Sayısal Mantık Kapıları, Belleksiz Mantık (Kombinezonsal) Devresi Tasarımı, Toplayıcılar, Çoğullayıcılar, Kodçözücüler, Kodlayıcılar, Programlanabilir Mantık Devreleri: Pal, Pla, Prom, Eprom, Eeprom, Saatli Bellekli Mantık (Ardışıl) Devrelerinin Analizi, Durum Graf Ve Tablolarının Elde Edilmesi, Durum Tabloları Ve Durum Kodlamaları, Bellekli Mantık (Ardışıl) Devre Tasarımı, Tutucular, Flip-Floplar, Yazaçlar Ve Sayıcılar. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Sayısal sistemlerde kullanılan Sayı Sistemlerini, kodları ve dönüşümü öğrenir. |
| 2 | Boole Cebri, Boole Fonksiyonlarını ve Cebirsel Basitleştirmeyi öğrenir. |
| 3 | Boole Cebri Uygulamaları, Lojik Kapıları öğrenir. |
| 4 | Karnaugh Haritaları ve Quin-McCluskey İndirgeme Yöntemlerini öğrenir. |
| 5 | Çok seviyeli Lojik Kapı Devreleri, Çok Çıkışlı Lojik Devreler üzerine bilgi kazanır. |
| 6 | Çoğullayıcılar, Kod çözücüler ve Kodlayıcıları öğrenir. |
| 7 | Programlanabilir Kombinezonsal Lojik Devreler üzerine bilgi kazanır. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Sayısal İşaret Ve Sistemlerine Giriş | Görüşme |
| 2. Hafta | Sayı Sistemleri Ve Dönüşümleri | Görüşme |
| 3. Hafta | Boolean Cebiri, Boolean Fonksiyonları Ve Özellikleri | Görüşme |
| 4. Hafta | Sadeleştirme Yöntemleri: Karnaugh Haritası Ve Tablo Yöntemi | Görüşme |
| 5. Hafta | Sayısal Mantık Kapıları | Görüşme |
| 6. Hafta | Belleksiz Mantık (Kombinezonsal) Devresi Tasarımı | Görüşme |
| 7. Hafta | Toplayıcılar, Çoğullayıcılar, Kodçözücüler, Kodlayıcılar | Görüşme |
| 8. Hafta | Programlanabilir Mantık Devreleri: PAL, PLA, PROM, EPROM, EEPROM | Görüşme |
| 9. Hafta | Programlanabilir Mantık Devreleri: PAL, PLA, PROM, EPROM, EEPROM | Görüşme |
| 10. Hafta | Saatli Bellekli Mantık (Ardışıl) Devrelerinin Analizi | Görüşme |
| 11. Hafta | Durum Graf Ve Tablolarının Elde Edilmesi | Görüşme |
| 12. Hafta | Durum Tabloları Ve Durum Kodlamaları | Görüşme |
| 13. Hafta | Bellekli Mantık (Ardışıl) Devre Tasarımı | Görüşme |
| 14. Hafta | Tutucular, Flip-Floplar, Yazaçlar Ve Sayıcılar | Görüşme |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Mekatronik Mühendisliği alanında uygulama becerisi kazandırmak | ✔ | |||||
| 2 | Bir Mekatronik sistemin tümünü veya bir bileşenini, gerçekçi koşullar altında tasarlama ve geliştirme becerisi kazandırmak | ✔ | |||||
| 3 | Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve çözme becerisi kazandırmak. | ✔ | |||||
| 4 | Proje yönetim, risk yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik ile sürdürülebilir kalkınma farkındalığıyla güncel yazılım ve donanımları etkin bir biçimde kullanmak | ✔ | |||||
| 5 | Mesleki sorumluluk ve etik bilinç kazanmak | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 35,5 | 35,5 |
| Ödev 1 | 5 | 2 | 10 | |
| Final | 1 | 82,5 | 82,5 | |
| Uygulama | 2 | 5 | 10 | |
| Uygulama DS | 1 | 5 | 5 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 5 | 2 | 10 | |
| Toplam İş Yükü | 153 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||