| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Akışkanlar Mekaniği | MEM236 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Fikret POLAT |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Akışkanlar Mekaniği ile ilgili temel kavramlar verilerek, sıvıların özellikleri, hidrostatik, akışkanların kinematiği ve akış tiplerini kavramak |
| Dersin İçeriği | Temel Kavramlar / Hidro-Aerostatik / İntegral Analiz: Bernoulli Denklemi, Enerji Denklemi / Diferansiyel Analiz: Süreklilik Denklemi, Euler ve Navier-Stokes Denklemleri / Benzeşim ve Boyut Analizi : Buckingham Pi Teoremi / Borularda Viskoz Akış : Laminer ve Türbülanslı Akımlar, Yerel Yük Kayıpları / Açık Kanal Akımına Giriş / Akım Makinalarına Giriş |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Akışkanlar mekaniği ile ilgili temel yasaları açıklamak |
| 2 | Temel akışkanlar mekaniği problemlerinin gösterilmesi |
| 3 | Euler hareket denklemlerinin ve İmpuls – momentum denklemlerinin açıklanması |
| 4 | Boyut analizi kavramının tanımlanması |
| 5 | Matematik, Fizik ve Mühendislik bilgilerinin uygulanması |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Akışkanlar Mekaniği'nin Temel Kavramları | Görüşme |
| 2. Hafta | Hidro-Aerostatik | Görüşme |
| 3. Hafta | İntegral Analiz | Görüşme |
| 4. Hafta | Bernoulli ve Enerji Denklemleri | Görüşme |
| 5. Hafta | Diferensiyel Analiz | Görüşme |
| 6. Hafta | Süreklilik, Euler ve Navier-Stokes Denklemleri | Görüşme |
| 7. Hafta | Benzeşim ve Boyut Analizi | Görüşme |
| 8. Hafta | Buckhingam Pi Teoremi | Görüşme |
| 9. Hafta | Buckhingam Pi Teoremi | |
| 10. Hafta | Borularda Viskoz Akış | Görüşme |
| 11. Hafta | Laminer ve Türbülanslı Akımlar | Görüşme |
| 12. Hafta | Yerel Yük Kayıpları | Görüşme |
| 13. Hafta | Açık Kanal Akımına Giriş | Görüşme |
| 14. Hafta | Akım Makinalarına Giriş | Görüşme |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Mekatronik Mühendisliği alanında uygulama becerisi kazandırmak | ✔ | |||||
| 2 | Bir Mekatronik sistemin tümünü veya bir bileşenini, gerçekçi koşullar altında tasarlama ve geliştirme becerisi kazandırmak | ✔ | |||||
| 3 | Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve çözme becerisi kazandırmak. | ✔ | |||||
| 4 | Proje yönetim, risk yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik ile sürdürülebilir kalkınma farkındalığıyla güncel yazılım ve donanımları etkin bir biçimde kullanmak | ✔ | |||||
| 5 | Mesleki sorumluluk ve etik bilinç kazanmak | ✔ | |||||
| 8 | Yasam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanmak ve mühendislik uygulamamlarının sağlık, çevre, güvenlik ve hukuksal boyutları konusunda farkındalık | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY8 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 50 | 50 |
| Final | 1 | 77,5 | 77,5 | |
| Toplam İş Yükü | 127,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||