| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tiyatro Tarihi II | TİY118 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Tartışma, sözel sunum ve yazılı rapor. |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Süleyman İNCEEFE |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Dersin amacı, Rönesans tiyatrosunun öğrencilere tanıtılmasıdır. |
| Dersin İçeriği | Ders, Doğu tiyatrosu ve İslam dünyasında dramatik gösterimler hakkında bilgi verilmesiyle başlar. Sonrasında, İtalya, İspanya, Fransa ve İngiltere gibi Rönesans’ın görüldüğü ülkelerde toplumsal yapı, tiyatro etkinlikleri, türler, yazarlar, oyunculuk, tiyatro mimarisi ve tiyatro teknikleri konuları üzerinde durulacaktır. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Doğu tiyatrosu, geleneksel Hint-Çin ve Japon Tiyatrosu hakkında bilgi sahibi olur. |
| 2 | Rönesans tiyatrosunun tarihsel ve düşünsel arka planı hakkında bilgi sahibi olur. |
| 3 | Rönesans'ın görüldüğü ülkelerin tiyatrolarının tarihsel süreçlerini tanır. |
| 4 | Klasik ve Romantik tiyatro hakkında bilgi sahibi olur. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Doğu Tiyatrosu; Geleneksel Hint-Çin ve Japon Tiyatrosu | |
| 2. Hafta | İslam dünyasında dramatik gösteriler. | |
| 3. Hafta | Rönesans Dönemi Batı tiyatrosu; siyasal düşünsel ortam ve tiyatro düşüncesi. | |
| 4. Hafta | İtalyan Rönesans Tiyatrosu | |
| 5. Hafta | Rönesans Dönemi Fransız Tiyatrosu | |
| 6. Hafta | Rönesans Dönemi İspanyol Tiyatrosu | |
| 7. Hafta | Rönesans Dönemi İngiliz Tiyatrosu | |
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | Klasik Akım | |
| 10. Hafta | 18. yüzyılda Avrupa Tiyatrosu | |
| 11. Hafta | Romantik Akım; dönemin felsefi dizgeleri ve tiyatro düşüncesi | |
| 12. Hafta | Alman romantik tiyatrosu | |
| 13. Hafta | Romantik dönemde tiyatro tekniği | |
| 14. Hafta | Genel tartışma ve değerlendirme |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sahne gösterimi ve oyun metni eleştirisi ile dramaturgi yöntemlerine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. | ✔ | |||||
| 2 | Tiyatro kuramları, tarihi, kültürü ve estetiği konularına ilişkin bilgiye sahip olarak alanın zaman içinde geçirdiği kuramsal ve uygulamaya yönelik değişimleri içselleştirip bunları karşılaştırmalı olarak değerlendirme becerisi edinir. | ✔ | |||||
| 3 | Dram sanatına ilişkin öğeler, yöntem ve teknikler konusunda kuramsal bilgiye sahip olur ve bunları uygulama ile bütünleştirme becerisi edinir. | ✔ | |||||
| 4 | Genel olarak sanata, özel olarak tiyatroya ilişkin sanatsal ve akademik araştırma yöntemleri ve etiği konularında bilgi sahibi olur. | ✔ | |||||
| 5 | Tiyatro alanının içindeki alt disiplinlere (oyunculuk, yönetmenlik, dramatik yazarlık, sahne tasarımı, dramaturgi) ilişkin bilgiye sahip olur ve bu alt disiplinler arasındaki ilişkiyi kurar. | ✔ | |||||
| 6 | Dramatik bir metin üzerine yönetmen ve öteki paydaşlarla birlikte sahnelemeye yönelik olarak yaratıcı ve eleştirel biçimde çalışabilecek çözümlemeye dayalı yorumlama becerisine sahip olur. | ✔ | |||||
| 7 | Dram sanatına ilişkin edindiği bilgiyi yaratıcı düşünceye çevirerek yenilikçi ve özgün eserler ortaya koyar. | ✔ | |||||
| 8 | Dram sanatına ilişkin proje üretim süreçleri içinde bağımsız olarak veya bir ekip içinde meslektaşları ile birlikte uyumlu ve üretken biçimde çalışabilecek bilgi birikimine ve estetik duyarlılığa sahip olur. | ✔ | |||||
| 9 | Dram sanatı ile ilgili konuları ve çalışmaları, gerek meslektaşları, gerek toplumun geri kalan üyelerine etkin ve doğru biçimde aktarabilecek iletişim becerisine ve bunun sonuçlarını değerlendirebilecek çözümleme gücüne sahip olur. | ✔ | |||||
| 10 | Sahne sanatları alanında Türkiye ve dünyadaki çağdaş gelişmeleri izleyerek ulusal ve uluslararası değerler hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
| 11 | Eleştirel ve yaratıcı düşünme becerileri ile birlikte, düşüncelerini sözel, bedensel ve yazınsal olarak ifade etme becerisi gelişir. | ✔ | |||||
| 12 | Tiyatronun diğer sanatlar (edebiyat, sinema, opera, müzik, dans, resim, heykel, vb.) ve sosyal bilimler (felsefe, antropoloji, sosyoloji, estetik, sanat tarihi, siyaset bilimi, vb.) ile bağlantıları hakkında bilgi sahibi olur ve kendi alanında bu disiplinlerarası bakış açısından yararlanarak araştırma ve üretim yapar. | ✔ | |||||
| 13 | Dram sanatının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
| 14 | Uygarlıklar tarihinin toplumsal, ekonomik, siyasal ve özellikle de kültürel mirası ile bağlantı kurma becerisi geliştirir ve bu değerleri hazırlayacağı proje ve etkinlikler aracılığıyla yaşadığı sosyal çevrede yaygınlaştırmak üzere çaba harcar. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY2 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY4 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY6 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY8 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY9 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY10 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY11 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY12 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY13 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY14 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 12 | 1 | 12 |
| Araştırma | 10 | 2 | 20 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 7,5 | 7,5 |
| Final | 1 | 9 | 9 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||