| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Oyun İncelemesi II | TİY122 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hatice ŞAŞMAZ, Dr. Öğr. Üyesi Süleyman İNCEEFE |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu ders oyun metinlerinde olay dizisi, kişileştirme, önerme ögelerini incelemeyi amaçlamaktadır. |
| Dersin İçeriği | Bu ders Rönesans, 17. yüzyıl, 18. yüzyıl dönemlerinde yazılan oyun metinlerini okumayı, oyun metninin temel ögelerini incelemeyi, karşılaştırma yapmayı içerir. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Oyun metninin özelliklerini öğrenir. |
| 2 | Oyun metni ve yazar ilişkisini öğrenir. |
| 3 | Oyun metni ve yazıldığı dönem ilişkisini öğrenir. |
| 4 | Oyun metninin dramatik ögelerini öğrenir. |
| 5 | Oyun metnini diğer oyun metinleriyle kıyaslamayı öğrenir. |
| 6 | Oyun metnine yönelik dramatik inceleme yapabilir. |
| 7 | Çok sayıda dramatik metin tanır, repertuarı artırır. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Dersin Tanıtılması | |
| 2. Hafta | Niccolo Machiavelli- Adamotu | |
| 3. Hafta | William Shakespeare - Venedik Taciri | |
| 4. Hafta | William Shakespeare - Othello | |
| 5. Hafta | William Shakespeare - Romeo ve Juliet | |
| 6. Hafta | Christopher Marlowe - Dido, Kartaca Kraliçesi | |
| 7. Hafta | Lope de Vega - Olmedo Şovalyesi | |
| 8. Hafta | Pedro Calderon de la Barca - Madrit’te Kadınlar Geceleri Neden Koşar | |
| 9. Hafta | ARA SINAV | |
| 10. Hafta | Jean Baptiste Racine - Phaidra | |
| 11. Hafta | Jean Baptiste Racine - Bayazit | |
| 12. Hafta | Pierre Corneille - Seyyid | |
| 13. Hafta | Moliere (Jean-Baptiste Poquelin ) - Hastalık Hastası | |
| 14. Hafta | Moliere (Jean-Baptiste Poquelin ) - Amphitryon | |
| 15. Hafta | Moliere (Jean-Baptiste Poquelin ) - Tartuffe |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sahne gösterimi ve oyun metni eleştirisi ile dramaturgi yöntemlerine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. | ✔ | |||||
| 2 | Tiyatro kuramları, tarihi, kültürü ve estetiği konularına ilişkin bilgiye sahip olarak alanın zaman içinde geçirdiği kuramsal ve uygulamaya yönelik değişimleri içselleştirip bunları karşılaştırmalı olarak değerlendirme becerisi edinir. | ✔ | |||||
| 3 | Dram sanatına ilişkin öğeler, yöntem ve teknikler konusunda kuramsal bilgiye sahip olur ve bunları uygulama ile bütünleştirme becerisi edinir. | ✔ | |||||
| 4 | Genel olarak sanata, özel olarak tiyatroya ilişkin sanatsal ve akademik araştırma yöntemleri ve etiği konularında bilgi sahibi olur. | ✔ | |||||
| 5 | Tiyatro alanının içindeki alt disiplinlere (oyunculuk, yönetmenlik, dramatik yazarlık, sahne tasarımı, dramaturgi) ilişkin bilgiye sahip olur ve bu alt disiplinler arasındaki ilişkiyi kurar. | ✔ | |||||
| 6 | Dramatik bir metin üzerine yönetmen ve öteki paydaşlarla birlikte sahnelemeye yönelik olarak yaratıcı ve eleştirel biçimde çalışabilecek çözümlemeye dayalı yorumlama becerisine sahip olur. | ✔ | |||||
| 8 | Dram sanatına ilişkin proje üretim süreçleri içinde bağımsız olarak veya bir ekip içinde meslektaşları ile birlikte uyumlu ve üretken biçimde çalışabilecek bilgi birikimine ve estetik duyarlılığa sahip olur. | ✔ | |||||
| 9 | Dram sanatı ile ilgili konuları ve çalışmaları, gerek meslektaşları, gerek toplumun geri kalan üyelerine etkin ve doğru biçimde aktarabilecek iletişim becerisine ve bunun sonuçlarını değerlendirebilecek çözümleme gücüne sahip olur. | ✔ | |||||
| 10 | Sahne sanatları alanında Türkiye ve dünyadaki çağdaş gelişmeleri izleyerek ulusal ve uluslararası değerler hakkında bilgi sahibi olur. | ✔ | |||||
| 11 | Eleştirel ve yaratıcı düşünme becerileri ile birlikte, düşüncelerini sözel, bedensel ve yazınsal olarak ifade etme becerisi gelişir. | ✔ | |||||
| 12 | Tiyatronun diğer sanatlar (edebiyat, sinema, opera, müzik, dans, resim, heykel, vb.) ve sosyal bilimler (felsefe, antropoloji, sosyoloji, estetik, sanat tarihi, siyaset bilimi, vb.) ile bağlantıları hakkında bilgi sahibi olur ve kendi alanında bu disiplinlerarası bakış açısından yararlanarak araştırma ve üretim yapar. | ✔ | |||||
| 14 | Uygarlıklar tarihinin toplumsal, ekonomik, siyasal ve özellikle de kültürel mirası ile bağlantı kurma becerisi geliştirir ve bu değerleri hazırlayacağı proje ve etkinlikler aracılığıyla yaşadığı sosyal çevrede yaygınlaştırmak üzere çaba harcar. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY11 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY12 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY14 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 4 | 4 |
| Final | 1 | 5 | 5 | |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||