| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sahne Bilgisi II | TİY310 | Türkçe | Zorunlu | 6. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 6,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yazılı ve görsel kaynaklarla desteklenen sözlü sunum ve tartışma; öğrenciler tarafından bir sahneleme çalışmasının gerçekleştirilmesi. |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Şebnem SÖZER ÖZDEMİR |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilere sahnenin temel özelliklerini tanıtmak, kuramsal ve uygulamalı olarak bir sahneleme çalışmasının nasıl yapıldığını aşama aşama öğrenmelerini sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Ders boyunca sahnelemenin temel öğeleri olan ön çalışma, oyun incelemesi ve yorumlama, sahneleme çalışması, oyunculuk çalışması, oyun düzeni, olay örgüsü, reji defteri, vb. tartışılacak ve bu öğelerin seçili oyunlar üzerinde uygulaması yapılacaktır. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Sahnelemeye ait temel kavram ve öğelerin bilgisini edinir. |
| 2 | Sahnelemeye ait temel kuralları uygulama yaparak öğrenir. |
| 3 | Bir oyunu sahnelemeye yönelik ön çalışma hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgi edinir. |
| 4 | Sahne uzamı ve teknikleri hakkında bilgi edinir. |
| 5 | Yönetmenin oyuncularla çalışmasına dair kuramsal ve uygulamalı bilgi edinir. |
| 6 | Küçük ölçekli bir sahneleme çalışması yapabilme becerisi edinir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Yönetmenin Çalışması: Yorum, Sahneler Üzerinde Çalışma, Oyun Düzeni (Reji) Defteri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 2. Hafta | Yönetmenin Çalışması: Yönetmenin Oyun Düzeni | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 3. Hafta | Yönetmenin Çalışması: Yönetmenin Oyun Düzeni | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 4. Hafta | Sahne Uygulaması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 5. Hafta | Sahne Uygulaması | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 6. Hafta | Sahne Uygulaması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 7. Hafta | Sahne Uygulaması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 8. Hafta | ARA SINAV | |
| 9. Hafta | Sahne Uygulaması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 10. Hafta | Sahne Uygulaması | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 11. Hafta | Sahne Uygulaması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 12. Hafta | Sahne Uygulaması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 13. Hafta | Sahne Uygulaması | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 14. Hafta | Sahne Uygulaması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sahne gösterimi ve oyun metni eleştirisi ile dramaturgi yöntemlerine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. | ✔ | |||||
| 2 | Tiyatro kuramları, tarihi, kültürü ve estetiği konularına ilişkin bilgiye sahip olarak alanın zaman içinde geçirdiği kuramsal ve uygulamaya yönelik değişimleri içselleştirip bunları karşılaştırmalı olarak değerlendirme becerisi edinir. | ✔ | |||||
| 3 | Dram sanatına ilişkin öğeler, yöntem ve teknikler konusunda kuramsal bilgiye sahip olur ve bunları uygulama ile bütünleştirme becerisi edinir. | ✔ | |||||
| 4 | Genel olarak sanata, özel olarak tiyatroya ilişkin sanatsal ve akademik araştırma yöntemleri ve etiği konularında bilgi sahibi olur. | ✔ | |||||
| 5 | Tiyatro alanının içindeki alt disiplinlere (oyunculuk, yönetmenlik, dramatik yazarlık, sahne tasarımı, dramaturgi) ilişkin bilgiye sahip olur ve bu alt disiplinler arasındaki ilişkiyi kurar. | ✔ | |||||
| 6 | Dramatik bir metin üzerine yönetmen ve öteki paydaşlarla birlikte sahnelemeye yönelik olarak yaratıcı ve eleştirel biçimde çalışabilecek çözümlemeye dayalı yorumlama becerisine sahip olur. | ✔ | |||||
| 7 | Dram sanatına ilişkin edindiği bilgiyi yaratıcı düşünceye çevirerek yenilikçi ve özgün eserler ortaya koyar. | ✔ | |||||
| 8 | Dram sanatına ilişkin proje üretim süreçleri içinde bağımsız olarak veya bir ekip içinde meslektaşları ile birlikte uyumlu ve üretken biçimde çalışabilecek bilgi birikimine ve estetik duyarlılığa sahip olur. | ✔ | |||||
| 9 | Dram sanatı ile ilgili konuları ve çalışmaları, gerek meslektaşları, gerek toplumun geri kalan üyelerine etkin ve doğru biçimde aktarabilecek iletişim becerisine ve bunun sonuçlarını değerlendirebilecek çözümleme gücüne sahip olur. | ✔ | |||||
| 10 | Sahne sanatları alanında Türkiye ve dünyadaki çağdaş gelişmeleri izleyerek ulusal ve uluslararası değerler hakkında bilgi sahibi olur. | ✔ | |||||
| 11 | Eleştirel ve yaratıcı düşünme becerileri ile birlikte, düşüncelerini sözel, bedensel ve yazınsal olarak ifade etme becerisi gelişir. | ✔ | |||||
| 12 | Tiyatronun diğer sanatlar (edebiyat, sinema, opera, müzik, dans, resim, heykel, vb.) ve sosyal bilimler (felsefe, antropoloji, sosyoloji, estetik, sanat tarihi, siyaset bilimi, vb.) ile bağlantıları hakkında bilgi sahibi olur ve kendi alanında bu disiplinlerarası bakış açısından yararlanarak araştırma ve üretim yapar. | ||||||
| 13 | Dram sanatının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ✔ | |||||
| 14 | Uygarlıklar tarihinin toplumsal, ekonomik, siyasal ve özellikle de kültürel mirası ile bağlantı kurma becerisi geliştirir ve bu değerleri hazırlayacağı proje ve etkinlikler aracılığıyla yaşadığı sosyal çevrede yaygınlaştırmak üzere çaba harcar. | ||||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY9 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY11 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY12 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY13 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY14 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 3 | 42 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
| Ödev 1 | 6 | 6 | 36 | |
| Final | 1 | 23 | 23 | |
| Toplam İş Yükü | 153 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 6,0 | ||