| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı Dramaturji II | TİY306 | Türkçe | Zorunlu | 6. Yarıyıl | 2 + 1 | 3,0 | 6,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Naciye AKSOY |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu ders, sahne uygulamasına ilişkin temel bilgiler ile metin seçme ve seçilen metni farklı okuma, yorumlama konusunda öğrenciye yeni bakış açıları kazandırmayı amaçlar. |
| Dersin İçeriği | Uygulamalı Dramaturgi, Sahne Bilgisi ve Sahne Tasarımı dersleri arasındaki ilişkiyi tamamlayan bir derstir. Bu derste öğrenci kuramsal dramaturgi ile uygulamalı dramaturgi arasındaki ayrımı öğrenerek, repertuar oluşturur, oyun metni seçer ve seçilen metni yeni yorum olanakları ile sahneye uygular. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Birden farklı konu ekseninde farklı oyun metinlerini tanır. |
| 2 | Repertuar oluşturma ve metin seçimine ilişkin yaklaşımı öğrenir. |
| 3 | Bir metni sahneye uygulamanın temel ilkelerini öğrenir. |
| 4 | Yönetmenin bir metne yaklaşımını ve reji konseptini kavrar. |
| 5 | Ülke ve dünya gündemi ile tiyatronun oyun dağarı arasında bağlantıyı kurar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Kuramsal Dramaturgi’nin alanı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 2. Hafta | Kuramsal Dramaturgi’ye ilişkin örnek oyunlar | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 3. Hafta | Oyun örneklerinin değerlendirilmesi | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 4. Hafta | Oyun örneklerinin değerlendirilmesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 5. Hafta | Oyunların seçilmesi ve okunması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 6. Hafta | Oyunun genel değerlendirmesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 7. Hafta | Oyun üzerine reji yaklaşımının geliştirilmesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 8. Hafta | Ara Sınav | |
| 9. Hafta | Oyun genel değerlendirmesi | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 10. Hafta | Oyun üzerine reji yaklaşımının geliştirilmesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 11. Hafta | Dramaturgi Uygulaması | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 12. Hafta | Dramaturgi Uygulaması | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 13. Hafta | Dramaturgi Uygulaması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 14. Hafta | Dramaturgi Uygulaması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sahne gösterimi ve oyun metni eleştirisi ile dramaturgi yöntemlerine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. | ✔ | |||||
| 2 | Tiyatro kuramları, tarihi, kültürü ve estetiği konularına ilişkin bilgiye sahip olarak alanın zaman içinde geçirdiği kuramsal ve uygulamaya yönelik değişimleri içselleştirip bunları karşılaştırmalı olarak değerlendirme becerisi edinir. | ✔ | |||||
| 3 | Dram sanatına ilişkin öğeler, yöntem ve teknikler konusunda kuramsal bilgiye sahip olur ve bunları uygulama ile bütünleştirme becerisi edinir. | ✔ | |||||
| 4 | Genel olarak sanata, özel olarak tiyatroya ilişkin sanatsal ve akademik araştırma yöntemleri ve etiği konularında bilgi sahibi olur. | ✔ | |||||
| 5 | Tiyatro alanının içindeki alt disiplinlere (oyunculuk, yönetmenlik, dramatik yazarlık, sahne tasarımı, dramaturgi) ilişkin bilgiye sahip olur ve bu alt disiplinler arasındaki ilişkiyi kurar. | ✔ | |||||
| 6 | Dramatik bir metin üzerine yönetmen ve öteki paydaşlarla birlikte sahnelemeye yönelik olarak yaratıcı ve eleştirel biçimde çalışabilecek çözümlemeye dayalı yorumlama becerisine sahip olur. | ✔ | |||||
| 7 | Dram sanatına ilişkin edindiği bilgiyi yaratıcı düşünceye çevirerek yenilikçi ve özgün eserler ortaya koyar. | ✔ | |||||
| 8 | Dram sanatına ilişkin proje üretim süreçleri içinde bağımsız olarak veya bir ekip içinde meslektaşları ile birlikte uyumlu ve üretken biçimde çalışabilecek bilgi birikimine ve estetik duyarlılığa sahip olur. | ✔ | |||||
| 9 | Dram sanatı ile ilgili konuları ve çalışmaları, gerek meslektaşları, gerek toplumun geri kalan üyelerine etkin ve doğru biçimde aktarabilecek iletişim becerisine ve bunun sonuçlarını değerlendirebilecek çözümleme gücüne sahip olur. | ✔ | |||||
| 10 | Sahne sanatları alanında Türkiye ve dünyadaki çağdaş gelişmeleri izleyerek ulusal ve uluslararası değerler hakkında bilgi sahibi olur. | ✔ | |||||
| 11 | Eleştirel ve yaratıcı düşünme becerileri ile birlikte, düşüncelerini sözel, bedensel ve yazınsal olarak ifade etme becerisi gelişir. | ✔ | |||||
| 12 | Tiyatronun diğer sanatlar (edebiyat, sinema, opera, müzik, dans, resim, heykel, vb.) ve sosyal bilimler (felsefe, antropoloji, sosyoloji, estetik, sanat tarihi, siyaset bilimi, vb.) ile bağlantıları hakkında bilgi sahibi olur ve kendi alanında bu disiplinlerarası bakış açısından yararlanarak araştırma ve üretim yapar. | ✔ | |||||
| 13 | Dram sanatının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ✔ | |||||
| 14 | Uygarlıklar tarihinin toplumsal, ekonomik, siyasal ve özellikle de kültürel mirası ile bağlantı kurma becerisi geliştirir ve bu değerleri hazırlayacağı proje ve etkinlikler aracılığıyla yaşadığı sosyal çevrede yaygınlaştırmak üzere çaba harcar. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY12 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY13 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY14 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 12 | 2 | 24 |
| Araştırma | 14 | 1 | 14 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | 12 | 2 | 24 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Uygulama | 12 | 2 | 24 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 11 | 2 | 22 | |
| Toplam İş Yükü | 153 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 6,0 | ||