| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Düşünce Tarihi II | TİY110 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yazılı ve görsel kaynaklarla desteklenen sözlü sunum ve tartışma. |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İbrahim Soner ÖZDEMİR |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu ders on dokuzuncu yüzyıldan günümüze düşünce tarihinin çeşitli konularını ve felsefi yaklaşımlarını incelemeyi amaçlamaktadır. |
| Dersin İçeriği | Modernlik düşüncesi, pozitivizm, dil ve anlam, tarihselcilik, görüngübilim, yorumsama, psikanaliz ve bilinçdışı, varoluşçuluk, kültür endüstrisi, yapısalcılık, yapısalcılık sonrası ve postmodernizm, oryantalizm ve yeni sömürgecilik, çevrecilik. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | On dokuzuncu yüzyıldan günümüze düşünce tarihinin ve felsefenin başlıca konuları hakkında bilgi sahibi olur. |
| 2 | Kültür ve sanat konularında eleştirel düşünce geliştirebilme becerisi edinir. |
| 3 | Tartışmalı düşünceleri değerlendirebilme becerisi edinir |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Dersin Tanıtılması | |
| 2. Hafta | Modern Düşünce ve Modern Düşünceye Eleştiriler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 3. Hafta | Kapitalizm ve Yabancılaşma | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 4. Hafta | Kapitalizm ve Yabancılaşma | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 5. Hafta | Modern Yaşam ve Metropol | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 6. Hafta | Psikanaliz ve Bilinçdışı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 7. Hafta | Varoluşçuluk ve Bireycilik | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 8. Hafta | ARA SINAV | |
| 9. Hafta | Yapısalcılık Sonrası ve Postmodernizm | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 10. Hafta | Yapısalcılık Sonrası ve Postmodernizm | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 11. Hafta | Çağdaş Dünya ve Neoliberalizm | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 12. Hafta | Çevrecilik | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 13. Hafta | Oryantalizm ve Batılı Olmayan Düşünce Gelenekleri Budizm, Konfüçyüsçülük, Taoculuk | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 14. Hafta | Oryantalizm ve Batılı Olmayan Düşünce Gelenekleri Budizm, Konfüçyüsçülük, Taoculuk | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sahne gösterimi ve oyun metni eleştirisi ile dramaturgi yöntemlerine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. | ||||||
| 2 | Tiyatro kuramları, tarihi, kültürü ve estetiği konularına ilişkin bilgiye sahip olarak alanın zaman içinde geçirdiği kuramsal ve uygulamaya yönelik değişimleri içselleştirip bunları karşılaştırmalı olarak değerlendirme becerisi edinir. | ✔ | |||||
| 3 | Dram sanatına ilişkin öğeler, yöntem ve teknikler konusunda kuramsal bilgiye sahip olur ve bunları uygulama ile bütünleştirme becerisi edinir. | ||||||
| 4 | Genel olarak sanata, özel olarak tiyatroya ilişkin sanatsal ve akademik araştırma yöntemleri ve etiği konularında bilgi sahibi olur. | ✔ | |||||
| 5 | Tiyatro alanının içindeki alt disiplinlere (oyunculuk, yönetmenlik, dramatik yazarlık, sahne tasarımı, dramaturgi) ilişkin bilgiye sahip olur ve bu alt disiplinler arasındaki ilişkiyi kurar. | ||||||
| 6 | Dramatik bir metin üzerine yönetmen ve öteki paydaşlarla birlikte sahnelemeye yönelik olarak yaratıcı ve eleştirel biçimde çalışabilecek çözümlemeye dayalı yorumlama becerisine sahip olur. | ✔ | |||||
| 7 | Dram sanatına ilişkin edindiği bilgiyi yaratıcı düşünceye çevirerek yenilikçi ve özgün eserler ortaya koyar. | ||||||
| 8 | Dram sanatına ilişkin proje üretim süreçleri içinde bağımsız olarak veya bir ekip içinde meslektaşları ile birlikte uyumlu ve üretken biçimde çalışabilecek bilgi birikimine ve estetik duyarlılığa sahip olur. | ✔ | |||||
| 9 | Dram sanatı ile ilgili konuları ve çalışmaları, gerek meslektaşları, gerek toplumun geri kalan üyelerine etkin ve doğru biçimde aktarabilecek iletişim becerisine ve bunun sonuçlarını değerlendirebilecek çözümleme gücüne sahip olur. | ✔ | |||||
| 10 | Sahne sanatları alanında Türkiye ve dünyadaki çağdaş gelişmeleri izleyerek ulusal ve uluslararası değerler hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
| 11 | Eleştirel ve yaratıcı düşünme becerileri ile birlikte, düşüncelerini sözel, bedensel ve yazınsal olarak ifade etme becerisi gelişir. | ✔ | |||||
| 12 | Tiyatronun diğer sanatlar (edebiyat, sinema, opera, müzik, dans, resim, heykel, vb.) ve sosyal bilimler (felsefe, antropoloji, sosyoloji, estetik, sanat tarihi, siyaset bilimi, vb.) ile bağlantıları hakkında bilgi sahibi olur ve kendi alanında bu disiplinlerarası bakış açısından yararlanarak araştırma ve üretim yapar. | ✔ | |||||
| 13 | Dram sanatının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
| 14 | Uygarlıklar tarihinin toplumsal, ekonomik, siyasal ve özellikle de kültürel mirası ile bağlantı kurma becerisi geliştirir ve bu değerleri hazırlayacağı proje ve etkinlikler aracılığıyla yaşadığı sosyal çevrede yaygınlaştırmak üzere çaba harcar. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 |
|---|---|---|---|
| PY1 | 0 | 0 | 0 |
| PY2 | 3 | 3 | 3 |
| PY3 | 0 | 0 | 0 |
| PY4 | 4 | 4 | 4 |
| PY5 | 0 | 0 | 0 |
| PY6 | 3 | 3 | 3 |
| PY7 | 0 | 0 | 0 |
| PY8 | 2 | 2 | 2 |
| PY9 | 4 | 4 | 4 |
| PY10 | 0 | 0 | 0 |
| PY11 | 5 | 5 | 5 |
| PY12 | 4 | 4 | 4 |
| PY13 | 0 | 0 | 0 |
| PY14 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 3 | 42 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
| Ödev 1 | 1 | 8 | 8 | |
| Kısa Sınav 1 | 1 | 4 | 4 | |
| Final | 1 | 10 | 10 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||