Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çağdaş Türkiye Tarihi (1960 Sonrası) TAR 406 Türkçe Zorunlu 8. Yarıyıl 3 + 0 3,0 6,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Teorik
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Sabit DOKUYAN
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı 1950’den 1980’lere Türkiye’nin siyasal, sosyal, kültürel ve ekonomik tarihi’nin temel problemlerini öğretmektir.
Dersin İçeriği Yakın geçmişi anlama, kavrama ve yorumlayabilme becerisi kazanmak
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Yakın geçmişi anlama, kavrama ve yorumlayabilme becerisi kazanmak
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Demokrat Parti’nin Yönetiminde Türkiye Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma
2. Hafta Demokrat Parti Dönemi’nde Ekonomi, Siyaset ve Devlet
3. Hafta Demokrat Parti’nin son yılları
4. Hafta Askeri Müdahale ve Yeniden Yapılanma
5. Hafta 1961 Anayasası ve Getirdikleri
6. Hafta 1960-1971 Dönemi’nde Sosyo-Ekonomik Gelişmeler
7. Hafta Seçimler ve Siyasal Partiler
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta 1971 Askeri Muhtırası
10. Hafta 1971-1978 Yıllarında Siyaset ve Demokrasi
11. Hafta Askeri Müdahale (1980), Siyasal Ekonomik Yeniden Yapılanma
12. Hafta 1980 Sonrası Siyasal Partiler
13. Hafta 1982 Anayasası ve Seçimler
14. Hafta 1950’den 1980’lere Sosyal ve Kültürel Hayat
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Tarih disiplininin yöntemiyle geçmiş bilgisini analiz edebilme yetisi kazanarak bilimsel bilgi üretebilme kabiliyeti kazanır.
2 Geçmişten günümüze dünyada ve Türkiye’de tarih yazımı ve ekoller hakkında bilgi edinir, yeni ekolleri tanır ve tarihe etkilerini değerlendirir.
3 Tarihsel problemleri tanımlayabilme becerisini geliştirerek tarihi olayları her yönüyle kavrar ve derinlemesine nüfuz eder.
4 Güncel olaylar ve süreçlerle geçmiş arasındaki ilişkiyi kavrayabilme becerisine sahip olur. Yerel ve sözlü tarih araştırmaları vasıtasıyla tekil olanla evrensel olan arasında ilişki kurma yeteneği kazanır.
5 Tarihsel metinleri çözümleyebilme, eleştirme ve tahlil etme yeteneğine sahip olur ve konunun kaynaklarına vakıf olarak özet çıkarma transkripsiyon yapma, rapor etme ve bilimsel toplantılarda tebliğ vb. şekilde sunma becerisi kazanır.
6 Tarihsel problemlere akademik/objektif yaklaşabilme becerisi kazanarak muhakeme yapma ve analitik düşünme yeteneği gelişir.
7 Eskiçağ ve İslam tarihi, İslamiyet’ten önceki ve sonraki Türk tarihi, Osmanlı ve Cumhuriyet tarihi, Avrupa ve Dünya tarihi gibi tarihin bütün dönemlerine dair temel düzeyde bilgi edinir, temel problemleri öğrenir ve bu dönemleri kendi içinde kıyaslayabilir.
8 Tarih alanında edindiği bilgi ve becerileri, sosyal bilimlerin diğer alanlarıyla ortak yürütülen çalışmalarda kullanabilir.
9 Osmanlı, Avrupa ve dünya tarihleri hakkında bilgi sahibi olarak yorumlama, karşılaştırma ve analiz yapma becerilerine sahip olur.
10 Kütüphane ve arşiv kullanma alışkanlığı ve yeteneği kazanarak bir konuda araştırma yapmanın yöntemlerini öğrenerek bunlardan yaşamın diğer alanlarında da yararlanabilir
11 Belirli dönemlerin belgelerini çalışmak için gerekli olan spesifik araçları, tarihi metinleri (paleografi, epigrafya gibi), yazıtları ve kitabeleri çözümleyebilir, çeşitli dillerdeki kaynak metinleri kullanım bilgi ve becerisi kazanır.
12 Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek bilimsel ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izler ve kendini geliştirir; bilimsel ahlak ve sorumluluk bilincine sahip olur.
13 Bibliyografik repertuarlar, arşiv envanterleri, elektronik referanslar gibi bilgi erişim araçlarını kullanma bilgi ve becerisi kazanır. Bilgi ve internet teknolojilerini kullanarak tarih alanında bilgi oluşturma, düzenleme, iletme, saklama, sunma ve paylaşma yeteneğine sahip olur.
14 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme kabiliyetine sahip olarak fikirlerini ve eleştirilerini yapıcı bir biçimde sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade edebilme güvenini kazanır.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1
PY1 4
PY2 1
PY3 3
PY4 5
PY5 3
PY6 4
PY7 1
PY8 5
PY9 1
PY10 3
PY11 1
PY12 5
PY13 4
PY14 5
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Kemal H. Karpat, Türk Demokrasi Tarihi, Mete Tunçay, Tek Parti Yönetiminin Kurulması
  • Feroz Ahmad, Modern Türkiye’nin Oluşumu
  • Sabit Dokuyan ve Serdar Sakin, Kıbrıs Meselesi ve 6/7 Eylül Olayları, İstanbul 2013.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 3 42
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 3 42
Araştırma 14 2 28
Diğer Faaliyetler 14 2,5 35
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 1 1 1
Ödev 2 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 153
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 6,0