Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çağdaş Dünya Tarihi (Amerika-Afrika) TAR 404 Türkçe Zorunlu 8. Yarıyıl 3 + 0 3,0 6,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Anlatım/sunum
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Hamdi ÖZDİŞ
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Uzakdoğu tarihinin iki önemli aktörü olan Çin ve Japon devletlerinin tarihsel gelişim süreçlerini uluslararası ilişkileri de dikkate alarak bu iki devletin kendi bölgelerindeki periferilerindeki rolleri ve önemlerini Çağdaş Dünya Tarihindeki yerleri açısından öğrencilerin kavramasını sağlamak.
Dersin İçeriği İki dönemlik Çağdaş Dünya Tarihi dersinin ikinci dönemi Amerika, Latin Amerika ve Afrika tarihine odaklanmaktadır. Amerika'nın kuruluşu, yükselişi ve emperyalist bir güç olarak tarih sahnesindeki yeri ile Afrika ve Latin Amerika ile olan ilişkisi tarihsel kronoloji üzerinden incelenmektedir.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Yakın dönemi anlama ve tanımlama yeteneğini kazanmanın yanında tahlil edebilme becerisi de gelişir.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Birleşik Amerika’nın Bağımsızlığını Kazanması
2. Hafta Sömürgecilik
3. Hafta Afrika’nın Sömürgeleşmesi
4. Hafta Birinci Dünya Savaşı’nda Amerika
5. Hafta Birinci Dünya Savaşı’nda Afrika
6. Hafta 1929-1939 Geçici Barış Dönemi
7. Hafta Silahsızlanma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta İkinci Dünya Savaşı’nda Afrika
10. Hafta İkinci Dünya Savaşı’nda Amerika
11. Hafta Vietnam Savaşı
12. Hafta Soğuk Savaş Dönemi’nde Afrika
13. Hafta Soğuk Savaş Dönemi’nde Amerika
14. Hafta Soğuk Savaş Sonrası Afrika ve Amerika’da sosyo-ekonomik yapı
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Tarih disiplininin yöntemiyle geçmiş bilgisini analiz edebilme yetisi kazanarak bilimsel bilgi üretebilme kabiliyeti kazanır.
2 Geçmişten günümüze dünyada ve Türkiye’de tarih yazımı ve ekoller hakkında bilgi edinir, yeni ekolleri tanır ve tarihe etkilerini değerlendirir.
3 Tarihsel problemleri tanımlayabilme becerisini geliştirerek tarihi olayları her yönüyle kavrar ve derinlemesine nüfuz eder.
4 Güncel olaylar ve süreçlerle geçmiş arasındaki ilişkiyi kavrayabilme becerisine sahip olur. Yerel ve sözlü tarih araştırmaları vasıtasıyla tekil olanla evrensel olan arasında ilişki kurma yeteneği kazanır.
5 Tarihsel metinleri çözümleyebilme, eleştirme ve tahlil etme yeteneğine sahip olur ve konunun kaynaklarına vakıf olarak özet çıkarma transkripsiyon yapma, rapor etme ve bilimsel toplantılarda tebliğ vb. şekilde sunma becerisi kazanır.
6 Tarihsel problemlere akademik/objektif yaklaşabilme becerisi kazanarak muhakeme yapma ve analitik düşünme yeteneği gelişir.
7 Eskiçağ ve İslam tarihi, İslamiyet’ten önceki ve sonraki Türk tarihi, Osmanlı ve Cumhuriyet tarihi, Avrupa ve Dünya tarihi gibi tarihin bütün dönemlerine dair temel düzeyde bilgi edinir, temel problemleri öğrenir ve bu dönemleri kendi içinde kıyaslayabilir.
8 Tarih alanında edindiği bilgi ve becerileri, sosyal bilimlerin diğer alanlarıyla ortak yürütülen çalışmalarda kullanabilir.
9 Osmanlı, Avrupa ve dünya tarihleri hakkında bilgi sahibi olarak yorumlama, karşılaştırma ve analiz yapma becerilerine sahip olur.
10 Kütüphane ve arşiv kullanma alışkanlığı ve yeteneği kazanarak bir konuda araştırma yapmanın yöntemlerini öğrenerek bunlardan yaşamın diğer alanlarında da yararlanabilir
11 Belirli dönemlerin belgelerini çalışmak için gerekli olan spesifik araçları, tarihi metinleri (paleografi, epigrafya gibi), yazıtları ve kitabeleri çözümleyebilir, çeşitli dillerdeki kaynak metinleri kullanım bilgi ve becerisi kazanır.
12 Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek bilimsel ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izler ve kendini geliştirir; bilimsel ahlak ve sorumluluk bilincine sahip olur.
13 Bibliyografik repertuarlar, arşiv envanterleri, elektronik referanslar gibi bilgi erişim araçlarını kullanma bilgi ve becerisi kazanır. Bilgi ve internet teknolojilerini kullanarak tarih alanında bilgi oluşturma, düzenleme, iletme, saklama, sunma ve paylaşma yeteneğine sahip olur.
14 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme kabiliyetine sahip olarak fikirlerini ve eleştirilerini yapıcı bir biçimde sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade edebilme güvenini kazanır.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1
PY1 5
PY2 4
PY3 3
PY4 3
PY5 4
PY6 3
PY7 2
PY8 3
PY9 5
PY10 2
PY11 2
PY12 3
PY13 3
PY14 4
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Oral Sander, Siyasi Tarih 1918-1994
  • Eric Habsbawm, Kısa 20. Yüzyıl Tarihi
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 3 42
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 3 42
Araştırma 14 2 28
Diğer Faaliyetler 14 2,5 35
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 1 1 1
Ödev 2 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 153
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 6,0