| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Çağdaş Dünya Tarihi (Amerika-Afrika) | TAR 404 | Türkçe | Zorunlu | 8. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 6,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Anlatım/sunum |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Hamdi ÖZDİŞ |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Uzakdoğu tarihinin iki önemli aktörü olan Çin ve Japon devletlerinin tarihsel gelişim süreçlerini uluslararası ilişkileri de dikkate alarak bu iki devletin kendi bölgelerindeki periferilerindeki rolleri ve önemlerini Çağdaş Dünya Tarihindeki yerleri açısından öğrencilerin kavramasını sağlamak. |
| Dersin İçeriği | İki dönemlik Çağdaş Dünya Tarihi dersinin ikinci dönemi Amerika, Latin Amerika ve Afrika tarihine odaklanmaktadır. Amerika'nın kuruluşu, yükselişi ve emperyalist bir güç olarak tarih sahnesindeki yeri ile Afrika ve Latin Amerika ile olan ilişkisi tarihsel kronoloji üzerinden incelenmektedir. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Yakın dönemi anlama ve tanımlama yeteneğini kazanmanın yanında tahlil edebilme becerisi de gelişir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Birleşik Amerika’nın Bağımsızlığını Kazanması | |
| 2. Hafta | Sömürgecilik | |
| 3. Hafta | Afrika’nın Sömürgeleşmesi | |
| 4. Hafta | Birinci Dünya Savaşı’nda Amerika | |
| 5. Hafta | Birinci Dünya Savaşı’nda Afrika | |
| 6. Hafta | 1929-1939 Geçici Barış Dönemi | |
| 7. Hafta | Silahsızlanma | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 8. Hafta | Ara Sınav | |
| 9. Hafta | İkinci Dünya Savaşı’nda Afrika | |
| 10. Hafta | İkinci Dünya Savaşı’nda Amerika | |
| 11. Hafta | Vietnam Savaşı | |
| 12. Hafta | Soğuk Savaş Dönemi’nde Afrika | |
| 13. Hafta | Soğuk Savaş Dönemi’nde Amerika | |
| 14. Hafta | Soğuk Savaş Sonrası Afrika ve Amerika’da sosyo-ekonomik yapı |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Tarih disiplininin yöntemiyle geçmiş bilgisini analiz edebilme yetisi kazanarak bilimsel bilgi üretebilme kabiliyeti kazanır. | ✔ | |||||
| 2 | Geçmişten günümüze dünyada ve Türkiye’de tarih yazımı ve ekoller hakkında bilgi edinir, yeni ekolleri tanır ve tarihe etkilerini değerlendirir. | ✔ | |||||
| 3 | Tarihsel problemleri tanımlayabilme becerisini geliştirerek tarihi olayları her yönüyle kavrar ve derinlemesine nüfuz eder. | ✔ | |||||
| 4 | Güncel olaylar ve süreçlerle geçmiş arasındaki ilişkiyi kavrayabilme becerisine sahip olur. Yerel ve sözlü tarih araştırmaları vasıtasıyla tekil olanla evrensel olan arasında ilişki kurma yeteneği kazanır. | ✔ | |||||
| 5 | Tarihsel metinleri çözümleyebilme, eleştirme ve tahlil etme yeteneğine sahip olur ve konunun kaynaklarına vakıf olarak özet çıkarma transkripsiyon yapma, rapor etme ve bilimsel toplantılarda tebliğ vb. şekilde sunma becerisi kazanır. | ✔ | |||||
| 6 | Tarihsel problemlere akademik/objektif yaklaşabilme becerisi kazanarak muhakeme yapma ve analitik düşünme yeteneği gelişir. | ✔ | |||||
| 7 | Eskiçağ ve İslam tarihi, İslamiyet’ten önceki ve sonraki Türk tarihi, Osmanlı ve Cumhuriyet tarihi, Avrupa ve Dünya tarihi gibi tarihin bütün dönemlerine dair temel düzeyde bilgi edinir, temel problemleri öğrenir ve bu dönemleri kendi içinde kıyaslayabilir. | ✔ | |||||
| 8 | Tarih alanında edindiği bilgi ve becerileri, sosyal bilimlerin diğer alanlarıyla ortak yürütülen çalışmalarda kullanabilir. | ✔ | |||||
| 9 | Osmanlı, Avrupa ve dünya tarihleri hakkında bilgi sahibi olarak yorumlama, karşılaştırma ve analiz yapma becerilerine sahip olur. | ✔ | |||||
| 10 | Kütüphane ve arşiv kullanma alışkanlığı ve yeteneği kazanarak bir konuda araştırma yapmanın yöntemlerini öğrenerek bunlardan yaşamın diğer alanlarında da yararlanabilir | ✔ | |||||
| 11 | Belirli dönemlerin belgelerini çalışmak için gerekli olan spesifik araçları, tarihi metinleri (paleografi, epigrafya gibi), yazıtları ve kitabeleri çözümleyebilir, çeşitli dillerdeki kaynak metinleri kullanım bilgi ve becerisi kazanır. | ✔ | |||||
| 12 | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek bilimsel ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izler ve kendini geliştirir; bilimsel ahlak ve sorumluluk bilincine sahip olur. | ✔ | |||||
| 13 | Bibliyografik repertuarlar, arşiv envanterleri, elektronik referanslar gibi bilgi erişim araçlarını kullanma bilgi ve becerisi kazanır. Bilgi ve internet teknolojilerini kullanarak tarih alanında bilgi oluşturma, düzenleme, iletme, saklama, sunma ve paylaşma yeteneğine sahip olur. | ✔ | |||||
| 14 | Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme kabiliyetine sahip olarak fikirlerini ve eleştirilerini yapıcı bir biçimde sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade edebilme güvenini kazanır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 |
|---|---|
| PY1 | 5 |
| PY2 | 4 |
| PY3 | 3 |
| PY4 | 3 |
| PY5 | 4 |
| PY6 | 3 |
| PY7 | 2 |
| PY8 | 3 |
| PY9 | 5 |
| PY10 | 2 |
| PY11 | 2 |
| PY12 | 3 |
| PY13 | 3 |
| PY14 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 3 | 42 |
| Araştırma | 14 | 2 | 28 | |
| Diğer Faaliyetler | 14 | 2,5 | 35 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ödev 1 | 1 | 1 | 1 | |
| Ödev 2 | 1 | 1 | 1 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Toplam İş Yükü | 153 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 6,0 | ||