| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Çağdaş Dünya Tarihi (Asya-Uzakdoğu) | TAR 403 | Türkçe | Zorunlu | 7. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 6,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Anlatım/sunum |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Hamdi ÖZDİŞ |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Hamdi ÖZDİŞ (Güz) |
| Dersin Amacı | Çağdaş Dünya Tarihi iki dönem üzerinden incelenen bir ders niteliğindedir. Birinci dönemde Uzakdoğu tarihi bağlamında Çin, Japonya ve onların periferisindeki ülkelerin yaşadıkları siyasal, ekonomik ve kültürel gelişmeler sömürgecilik ve emperyalist süreçler merkezinde 1950'lere kadar incelenmektedir. |
| Dersin İçeriği | Bu dersle birlikte öğrenci, 1.Çağdaş dünyayı karakterize eden baş aktörleri tanımlayabilme becerisi kazanır, 2.Sanayi Devrimi, Fransız Devrimi gibi olayları tahlil eder, 3. Avrupa ve Dünyanın şekillenmesindeki siyasal ve ekonomik olayları kavrar. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Bu dersle birlikte öğrenci, 1.Çağdaş dünyayı karakterize eden baş aktörleri tanımlayabilme becerisi kazanır, 2.Sanayi Devrimi, Fransız Devrimi gibi olayları tahlil eder, 3. Avrupa ve Dünyanın şekillenmesindeki siyasal ve ekonomik olayları kavrar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Uzak Doğu’da Sömürge Hareketleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 2. Hafta | Çin-Japon Savaşı: 1894-1895 | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 3. Hafta | Rus-Japon Savaşı: 1904-1905 | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 4. Hafta | Birinci Dünya Savaşı’nda Asya ve Uzak Doğu | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Araştırma |
| 5. Hafta | 1929-1939 dönemi: Buhranlar ve Barışın Yıkılması | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 6. Hafta | Japonya’nın Asya’daki faaliyetleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 7. Hafta | İkinci Dünya Savaşı | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 8. Hafta | Ara Sınav | |
| 9. Hafta | İkinci Dünya Savaşı’nda Uzak Doğu Cephesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 10. Hafta | Japonya’nın Teslim Olması: Savaşın Sonu | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 11. Hafta | İkinci Dünya Savaşı’ndan sonra Asya | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 12. Hafta | Vietnam Savaşı ve Sonrası | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 13. Hafta | Pakistan ve Hindistan | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 14. Hafta | Soğuk Savaş Sonrasında Uzak Doğu ve Asya | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Araştırma |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Tarih disiplininin yöntemiyle geçmiş bilgisini analiz edebilme yetisi kazanarak bilimsel bilgi üretebilme kabiliyeti kazanır. | ✔ | |||||
| 2 | Geçmişten günümüze dünyada ve Türkiye’de tarih yazımı ve ekoller hakkında bilgi edinir, yeni ekolleri tanır ve tarihe etkilerini değerlendirir. | ✔ | |||||
| 3 | Tarihsel problemleri tanımlayabilme becerisini geliştirerek tarihi olayları her yönüyle kavrar ve derinlemesine nüfuz eder. | ✔ | |||||
| 4 | Güncel olaylar ve süreçlerle geçmiş arasındaki ilişkiyi kavrayabilme becerisine sahip olur. Yerel ve sözlü tarih araştırmaları vasıtasıyla tekil olanla evrensel olan arasında ilişki kurma yeteneği kazanır. | ✔ | |||||
| 5 | Tarihsel metinleri çözümleyebilme, eleştirme ve tahlil etme yeteneğine sahip olur ve konunun kaynaklarına vakıf olarak özet çıkarma transkripsiyon yapma, rapor etme ve bilimsel toplantılarda tebliğ vb. şekilde sunma becerisi kazanır. | ✔ | |||||
| 6 | Tarihsel problemlere akademik/objektif yaklaşabilme becerisi kazanarak muhakeme yapma ve analitik düşünme yeteneği gelişir. | ✔ | |||||
| 7 | Eskiçağ ve İslam tarihi, İslamiyet’ten önceki ve sonraki Türk tarihi, Osmanlı ve Cumhuriyet tarihi, Avrupa ve Dünya tarihi gibi tarihin bütün dönemlerine dair temel düzeyde bilgi edinir, temel problemleri öğrenir ve bu dönemleri kendi içinde kıyaslayabilir. | ✔ | |||||
| 8 | Tarih alanında edindiği bilgi ve becerileri, sosyal bilimlerin diğer alanlarıyla ortak yürütülen çalışmalarda kullanabilir. | ✔ | |||||
| 9 | Osmanlı, Avrupa ve dünya tarihleri hakkında bilgi sahibi olarak yorumlama, karşılaştırma ve analiz yapma becerilerine sahip olur. | ✔ | |||||
| 10 | Kütüphane ve arşiv kullanma alışkanlığı ve yeteneği kazanarak bir konuda araştırma yapmanın yöntemlerini öğrenerek bunlardan yaşamın diğer alanlarında da yararlanabilir | ✔ | |||||
| 11 | Belirli dönemlerin belgelerini çalışmak için gerekli olan spesifik araçları, tarihi metinleri (paleografi, epigrafya gibi), yazıtları ve kitabeleri çözümleyebilir, çeşitli dillerdeki kaynak metinleri kullanım bilgi ve becerisi kazanır. | ✔ | |||||
| 12 | Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek bilimsel ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izler ve kendini geliştirir; bilimsel ahlak ve sorumluluk bilincine sahip olur. | ✔ | |||||
| 13 | Bibliyografik repertuarlar, arşiv envanterleri, elektronik referanslar gibi bilgi erişim araçlarını kullanma bilgi ve becerisi kazanır. Bilgi ve internet teknolojilerini kullanarak tarih alanında bilgi oluşturma, düzenleme, iletme, saklama, sunma ve paylaşma yeteneğine sahip olur. | ✔ | |||||
| 14 | Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme kabiliyetine sahip olarak fikirlerini ve eleştirilerini yapıcı bir biçimde sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade edebilme güvenini kazanır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 |
|---|---|
| PY1 | 5 |
| PY2 | 4 |
| PY3 | 3 |
| PY4 | 3 |
| PY5 | 4 |
| PY6 | 2 |
| PY7 | 2 |
| PY8 | 3 |
| PY9 | 2 |
| PY10 | 3 |
| PY11 | 2 |
| PY12 | 3 |
| PY13 | 3 |
| PY14 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 3 | 42 |
| Araştırma | 14 | 2 | 28 | |
| Diğer Faaliyetler | 14 | 2,5 | 35 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1,5 | 1,5 |
| Ödev 1 | 1 | 1,5 | 1,5 | |
| Ödev 2 | 1 | 1,5 | 1,5 | |
| Final | 1 | 1,5 | 1,5 | |
| Toplam İş Yükü | 153 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 6,0 | ||