Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II AIB102 Türkçe Zorunlu 2. Yarıyıl 2 + 0 2,0 2,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Teorik
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Sibel KÜÇÜKKÜLAHLI
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Türkiye Cumhuriyetinin kuruluşunu ve Cumhuriyet tarihini öğretmek.
Dersin İçeriği Modern Türkiye´nin doğuş ve gelişim süreci içindeki olaylar, fikirler ve ilkeler
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Öğrenciler Türkiye Cumhuriyetinin son dönemi hakkında bilgi sahibi olacaktır
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş süreci iç ve dış gelişmeler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler
2. Hafta Hilafetin kaldırılması ve tevhidi tedrisat yasası, devrime karşı tepkiler Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
3. Hafta Şeyh Sait ayaklanması Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler
4. Hafta İzmir suikastı Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Araştırma
5. Hafta Çok partili Yaşama geçiş denemeleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Araştırma
6. Hafta Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
7. Hafta Serbest Cumhuriyet Fırkası Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Atatürk Devrimleri ve İlkeleri Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
10. Hafta II.Dünya Savaşı sürecinde Türkiye’nin İç ve Dış Politikası Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
11. Hafta Çok partili hayata geçiş nedenleri ve sonuçları Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
12. Hafta 1945-1960 dönemi iç ve dış politik gelişmeler Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
13. Hafta 1960’dan günümüze kadar iç ve dış politika gelişmeleri Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma
14. Hafta Günümüz Türkiyesi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Tarih disiplininin yöntemiyle geçmiş bilgisini analiz edebilme yetisi kazanarak bilimsel bilgi üretebilme kabiliyeti kazanır.
2 Geçmişten günümüze dünyada ve Türkiye’de tarih yazımı ve ekoller hakkında bilgi edinir, yeni ekolleri tanır ve tarihe etkilerini değerlendirir.
3 Tarihsel problemleri tanımlayabilme becerisini geliştirerek tarihi olayları her yönüyle kavrar ve derinlemesine nüfuz eder.
4 Güncel olaylar ve süreçlerle geçmiş arasındaki ilişkiyi kavrayabilme becerisine sahip olur. Yerel ve sözlü tarih araştırmaları vasıtasıyla tekil olanla evrensel olan arasında ilişki kurma yeteneği kazanır.
5 Tarihsel metinleri çözümleyebilme, eleştirme ve tahlil etme yeteneğine sahip olur ve konunun kaynaklarına vakıf olarak özet çıkarma transkripsiyon yapma, rapor etme ve bilimsel toplantılarda tebliğ vb. şekilde sunma becerisi kazanır.
6 Tarihsel problemlere akademik/objektif yaklaşabilme becerisi kazanarak muhakeme yapma ve analitik düşünme yeteneği gelişir.
7 Eskiçağ ve İslam tarihi, İslamiyet’ten önceki ve sonraki Türk tarihi, Osmanlı ve Cumhuriyet tarihi, Avrupa ve Dünya tarihi gibi tarihin bütün dönemlerine dair temel düzeyde bilgi edinir, temel problemleri öğrenir ve bu dönemleri kendi içinde kıyaslayabilir.
8 Tarih alanında edindiği bilgi ve becerileri, sosyal bilimlerin diğer alanlarıyla ortak yürütülen çalışmalarda kullanabilir.
9 Osmanlı, Avrupa ve dünya tarihleri hakkında bilgi sahibi olarak yorumlama, karşılaştırma ve analiz yapma becerilerine sahip olur.
10 Kütüphane ve arşiv kullanma alışkanlığı ve yeteneği kazanarak bir konuda araştırma yapmanın yöntemlerini öğrenerek bunlardan yaşamın diğer alanlarında da yararlanabilir
11 Belirli dönemlerin belgelerini çalışmak için gerekli olan spesifik araçları, tarihi metinleri (paleografi, epigrafya gibi), yazıtları ve kitabeleri çözümleyebilir, çeşitli dillerdeki kaynak metinleri kullanım bilgi ve becerisi kazanır.
12 Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek bilimsel ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izler ve kendini geliştirir; bilimsel ahlak ve sorumluluk bilincine sahip olur.
13 Bibliyografik repertuarlar, arşiv envanterleri, elektronik referanslar gibi bilgi erişim araçlarını kullanma bilgi ve becerisi kazanır. Bilgi ve internet teknolojilerini kullanarak tarih alanında bilgi oluşturma, düzenleme, iletme, saklama, sunma ve paylaşma yeteneğine sahip olur.
14 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme kabiliyetine sahip olarak fikirlerini ve eleştirilerini yapıcı bir biçimde sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade edebilme güvenini kazanır.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1
PY1 2
PY2 1
PY3 2
PY4 4
PY5 2
PY6 3
PY7 4
PY8 3
PY9 4
PY10 2
PY11 1
PY12 4
PY13 3
PY14 3
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • • Türkkaya Ataöv, ABD, NATO ve Türkiye
  • • Şerafettin Turan, Türk Devrim Tarihi,
  • • Tarık Zafer Tunaya, Türkiye’de Siyasi Partiler
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 2 28
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 1,5 21
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 51
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 2,0