| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sayısal Analiz | MM232 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Arş. Gör. Rıdvan ONGUN |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, basit çözümü bulunmayan çok bilinmeyenli mühendislik denklemlerine ve matematiksel mühendislik modellerine çeşitli teorem ve kavramlar yardımı ile yaklaşmaktır. Kesin çözüm elde edilemeyen bu tür problemlerin yaklaşık çözümlerini bulabilmektir. |
| Dersin İçeriği |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Fonksiyonların köklerini bulmak |
| 2 | Fonksiyonların yaklaşık değerlerini bulmak |
| 3 | İntegralleri hesaplamak |
| 4 | Bazı diferansiyel denklemleri çözmek |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Sayısal analize giriş ve hata analizleri | |
| 2. Hafta | Seriler | |
| 3. Hafta | Doğrusal denklem sistemleri | |
| 4. Hafta | Özdeğerler ve Özvektörler | |
| 5. Hafta | Doğrusal olmayan denklemler | |
| 6. Hafta | İnterpolasyon ve ekstrapolasyon | |
| 7. Hafta | En küçük kareler kriteri | |
| 8. Hafta | Ara sınav dönemi | |
| 9. Hafta | Chebyshev yaklaşımı ve Fourier yaklaşımı | |
| 10. Hafta | Sayısal türev | |
| 11. Hafta | Sayısal integrasyon | |
| 12. Hafta | Adi diferansiyel denklemlerde başlangıç değer problemi | |
| 13. Hafta | Adi diferansiyel denklemlerde sınır ve özdeğer problemi | |
| 14. Hafta | Kısmi türevli diferansiyel denklemlerin sayısal çözümleri |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ✔ | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | ✔ | |||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ✔ | |||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ✔ | |||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY3 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY6 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 2 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||