| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kalıp Hazırlama Teknikleri II | MDT2102 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 3 + 1 | 4,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz-yüze |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. Çiğdem DURSUN (Güz) |
| Dersin Amacı | Kalıp hazırlama ve model uygulama tekniklerini uygulayarak, kaliteli bir biçimde tüketici isteklerine uygun ürün geliştirmektir. |
| Dersin İçeriği | Erkek gömleği, yeleği, pantolonu temel ve seri çizimleri, çocuk temel çizimleri ve model uygulamaları, basic tshirt çizimleri, temel kadın ve erkek ceket-seri çizimleri |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrencinin hazır giyim alanında, modelhane bölümünün yeri ve önemi bilecektir. |
| 1 | Öğrencinin hazır giyim alanında, modelhane bölümünün yeri ve önemi bilecektir. |
| 2 | Kalıp hazırlama teknikleri ile ilgili temel bilgiler verilerek, kadın, erkek ve çocuk vücut tiplerini tanıyabilecektir, oranları hakkında bilgi sahibi olabilecektir. |
| 2 | Kalıp hazırlama teknikleri ile ilgili temel bilgiler verilerek, kadın, erkek ve çocuk vücut tiplerini tanıyabilecektir, oranları hakkında bilgi sahibi olabilecektir. |
| 3 | Erkek giyimi için gerekli olan ölçüleri, vücut üzerinden alınışını bilecektir. |
| 3 | Erkek giyimi için gerekli olan ölçüleri, vücut üzerinden alınışını bilecektir. |
| 4 | Temel erkek gömleği kalıbını, 1/1 ölçüsünde seri çizimini ve model uygulamalı çizimlerini yapabilecektir. |
| 4 | Temel erkek gömleği kalıbını, 1/1 ölçüsünde seri çizimini ve model uygulamalı çizimlerini yapabilecektir. |
| 5 | Temel erkek pantolonu ve yeleği çizimini ile şablon ve seri kalıplarını 1/1 ölçüsünde yapabilecektir. |
| 5 | Temel erkek pantolonu ve yeleği çizimini ile şablon ve seri kalıplarını 1/1 ölçüsünde yapabilecektir. |
| 6 | Çocuk Beden Kalıbı Çizimi ve Model Uygulamaları ile şablon ve seri kalıplarını 1/1 ölçüsünde hazırlayabilecektir. |
| 6 | Çocuk Beden Kalıbı Çizimi ve Model Uygulamaları ile şablon ve seri kalıplarını 1/1 ölçüsünde hazırlayabilecektir. |
| 7 | Basic T-Shirt Temel Kalıp Çizimleri ve Seri Çizimlerini yapabilecektir. |
| 7 | Basic T-Shirt Temel Kalıp Çizimleri ve Seri Çizimlerini yapabilecektir. |
| 8 | Erkek Ceketi Temel Kalıp Çizimleri ve Seri Çizimleri çizimini yapabilecektir. |
| 8 | Erkek Ceketi Temel Kalıp Çizimleri ve Seri Çizimleri çizimini yapabilecektir. |
| 9 | Kadın Ceketi Temel Kalıp Çizimleri ve Seri Çizimleri çizimini yapabilecektir. |
| 9 | Kadın Ceketi Temel Kalıp Çizimleri ve Seri Çizimleri çizimini yapabilecektir. |
| 10 | Ders kapsamında kazandığı bilgi ve beceriyi çalışma ortamında ve öğrenim süreci içerisinde etkin bir şekilde kullanabilme yetkinliklerine sahip olacaktır. |
| 10 | Ders kapsamında kazandığı bilgi ve beceriyi çalışma ortamında ve öğrenim süreci içerisinde etkin bir şekilde kullanabilme yetkinliklerine sahip olacaktır. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Erkek Giyiminde Vücut Ölçüleri ve Ölçü Tablosu | Uygulama, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 1. Hafta | Erkek Giyiminde Vücut Ölçüleri ve Ölçü Tablosu | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Görüşme |
| 2. Hafta | Erkek Gömleği, Erkek Yeleği ve Erkek Pantolonu Çizimi | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Görüşme |
| 2. Hafta | Erkek Gömleği, Erkek Yeleği ve Erkek Pantolonu Çizimi | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 3. Hafta | Erkek Yeleği Çizimi ve Seri Çizimi | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Uygulama |
| 3. Hafta | Erkek Yeleği Çizimi ve Seri Çizimi | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Görüşme |
| 4. Hafta | Erkek Pantolonu Çizimi | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Görüşme |
| 4. Hafta | Erkek Pantolonu Çizimi | Görüşme, Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 5. Hafta | Erkek Pantolonu Seri Çizimi | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 5. Hafta | Erkek Pantolonu Seri Çizimi | Uygulama, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 6. Hafta | Çocuk Beden Kalıbı Çizimi ve Model Uygulamaları | Uygulama, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 6. Hafta | Çocuk Beden Kalıbı Çizimi ve Model Uygulamaları | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 7. Hafta | Çocuk Beden Kalıbı Çizimi ve Model Uygulamaları | |
| 7. Hafta | Çocuk Beden Kalıbı Çizimi ve Model Uygulamaları | |
| 8. Hafta | Çocuk Beden Kalıbı Çizimi ve Model Uygulamaları | Uygulama |
| 8. Hafta | Çocuk Beden Kalıbı Çizimi ve Model Uygulamaları | Uygulama |
| 9. Hafta | Çocuk Beden Kalıbı Çizimi ve Model Uygulamaları | Görüşme, Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 9. Hafta | Çocuk Beden Kalıbı Çizimi ve Model Uygulamaları | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 10. Hafta | Çocuk Beden Kalıbı Çizimi ve Model Uygulamaları | Görüşme, Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 10. Hafta | Çocuk Beden Kalıbı Çizimi ve Model Uygulamaları | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 11. Hafta | Basic T-Shirt Temel Kalıp Çizimleri ve Seri Çizimleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 11. Hafta | Basic T-Shirt Temel Kalıp Çizimleri ve Seri Çizimleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 12. Hafta | Erkek Ceketi Temel Kalıp Çizimleri ve Seri Çizimleri | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Görüşme |
| 12. Hafta | Erkek Ceketi Temel Kalıp Çizimleri ve Seri Çizimleri | Görüşme, Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 13. Hafta | Kadın Ceketi Temel Kalıp Çizimleri | Uygulama, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 13. Hafta | Kadın Ceketi Temel Kalıp Çizimleri | Uygulama, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 14. Hafta | Kadın Ceketi Temel Kalıbı Seri Çizimleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 14. Hafta | Kadın Ceketi Temel Kalıbı Seri Çizimleri | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Uygulama |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | ✔ | |||||
| 1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | ✔ | |||||
| 2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | ✔ | |||||
| 2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | ✔ | |||||
| 3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | ✔ | |||||
| 3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | ✔ | |||||
| 4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | ✔ | |||||
| 4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | ✔ | |||||
| 5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | ✔ | |||||
| 6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | ✔ | |||||
| 6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | ✔ | |||||
| 7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ✔ | |||||
| 7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ✔ | |||||
| 8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | ✔ | |||||
| 8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | ✔ | |||||
| 9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | ✔ | |||||
| 9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | ✔ | |||||
| 10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ✔ | |||||
| 10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ✔ | |||||
| 11 | Lif, iplik ve yüzey (dokuma, örme ve dokusuz yüzey) çeşitleri, üretim teknolojileri ile bunların kullanım alanlarını bilir. | ✔ | |||||
| 11 | Lif, iplik ve yüzey (dokuma, örme ve dokusuz yüzey) çeşitleri, üretim teknolojileri ile bunların kullanım alanlarını bilir. | ✔ | |||||
| 12 | Kalıp hazırlama ve model uygulama tekniklerini bilir ve uygular | ✔ | |||||
| 12 | Kalıp hazırlama ve model uygulama tekniklerini bilir ve uygular | ✔ | |||||
| 13 | Hazır Giyim üretimi için gerekli kesim, dikim teknikleri, ütü ve kalite kontrol işlemleri aşamalarını bilir ve uygular | ✔ | |||||
| 13 | Hazır Giyim üretimi için gerekli kesim, dikim teknikleri, ütü ve kalite kontrol işlemleri aşamalarını bilir ve uygular | ✔ | |||||
| 14 | Hayal gücü ve tasarım tekniklerini kullanarak farklı, estetik ürünler tasarlayıp, kalite standartlarına uygun olarak üretip pazarlayabilir. | ✔ | |||||
| 14 | Hayal gücü ve tasarım tekniklerini kullanarak farklı, estetik ürünler tasarlayıp, kalite standartlarına uygun olarak üretip pazarlayabilir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 | DK10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY12 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY13 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY14 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY15 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Öğr. Gör. Çiğdem DURSUN | Vize | 40,00 | |
| Öğr. Gör. Çiğdem DURSUN | Final | 60,00 | |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 4 | 56 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ödev 1 | 14 | 3 | 42 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||