Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kalıp Hazırlama Teknikleri II | MDT2102 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 3 + 1 | 4,0 | 4,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Verilişi | Yüz-yüze |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. Çiğdem DURSUN (Güz) |
Dersin Amacı | Kalıp hazırlama ve model uygulama tekniklerini uygulayarak, kaliteli bir biçimde tüketici isteklerine uygun ürün geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Erkek gömleği, yeleği, pantolonu temel ve seri çizimleri, çocuk temel çizimleri ve model uygulamaları, basic tshirt çizimleri, temel kadın ve erkek ceket-seri çizimleri |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Öğrencinin hazır giyim alanında, modelhane bölümünün yeri ve önemi bilecektir. |
1 | Öğrencinin hazır giyim alanında, modelhane bölümünün yeri ve önemi bilecektir. |
2 | Kalıp hazırlama teknikleri ile ilgili temel bilgiler verilerek, kadın, erkek ve çocuk vücut tiplerini tanıyabilecektir, oranları hakkında bilgi sahibi olabilecektir. |
2 | Kalıp hazırlama teknikleri ile ilgili temel bilgiler verilerek, kadın, erkek ve çocuk vücut tiplerini tanıyabilecektir, oranları hakkında bilgi sahibi olabilecektir. |
3 | Erkek giyimi için gerekli olan ölçüleri, vücut üzerinden alınışını bilecektir. |
3 | Erkek giyimi için gerekli olan ölçüleri, vücut üzerinden alınışını bilecektir. |
4 | Temel erkek gömleği kalıbını, 1/1 ölçüsünde seri çizimini ve model uygulamalı çizimlerini yapabilecektir. |
4 | Temel erkek gömleği kalıbını, 1/1 ölçüsünde seri çizimini ve model uygulamalı çizimlerini yapabilecektir. |
5 | Temel erkek pantolonu ve yeleği çizimini ile şablon ve seri kalıplarını 1/1 ölçüsünde yapabilecektir. |
5 | Temel erkek pantolonu ve yeleği çizimini ile şablon ve seri kalıplarını 1/1 ölçüsünde yapabilecektir. |
6 | Çocuk Beden Kalıbı Çizimi ve Model Uygulamaları ile şablon ve seri kalıplarını 1/1 ölçüsünde hazırlayabilecektir. |
6 | Çocuk Beden Kalıbı Çizimi ve Model Uygulamaları ile şablon ve seri kalıplarını 1/1 ölçüsünde hazırlayabilecektir. |
7 | Basic T-Shirt Temel Kalıp Çizimleri ve Seri Çizimlerini yapabilecektir. |
7 | Basic T-Shirt Temel Kalıp Çizimleri ve Seri Çizimlerini yapabilecektir. |
8 | Erkek Ceketi Temel Kalıp Çizimleri ve Seri Çizimleri çizimini yapabilecektir. |
8 | Erkek Ceketi Temel Kalıp Çizimleri ve Seri Çizimleri çizimini yapabilecektir. |
9 | Kadın Ceketi Temel Kalıp Çizimleri ve Seri Çizimleri çizimini yapabilecektir. |
9 | Kadın Ceketi Temel Kalıp Çizimleri ve Seri Çizimleri çizimini yapabilecektir. |
10 | Ders kapsamında kazandığı bilgi ve beceriyi çalışma ortamında ve öğrenim süreci içerisinde etkin bir şekilde kullanabilme yetkinliklerine sahip olacaktır. |
10 | Ders kapsamında kazandığı bilgi ve beceriyi çalışma ortamında ve öğrenim süreci içerisinde etkin bir şekilde kullanabilme yetkinliklerine sahip olacaktır. |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Erkek Giyiminde Vücut Ölçüleri ve Ölçü Tablosu | Görüşme, Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
1. Hafta | Erkek Giyiminde Vücut Ölçüleri ve Ölçü Tablosu | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Uygulama |
2. Hafta | Erkek Gömleği, Erkek Yeleği ve Erkek Pantolonu Çizimi | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Görüşme |
2. Hafta | Erkek Gömleği, Erkek Yeleği ve Erkek Pantolonu Çizimi | Görüşme, Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
3. Hafta | Erkek Yeleği Çizimi ve Seri Çizimi | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Uygulama |
3. Hafta | Erkek Yeleği Çizimi ve Seri Çizimi | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
4. Hafta | Erkek Pantolonu Çizimi | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
4. Hafta | Erkek Pantolonu Çizimi | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Görüşme |
5. Hafta | Erkek Pantolonu Seri Çizimi | Görüşme, Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
5. Hafta | Erkek Pantolonu Seri Çizimi | Uygulama, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
6. Hafta | Çocuk Beden Kalıbı Çizimi ve Model Uygulamaları | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
6. Hafta | Çocuk Beden Kalıbı Çizimi ve Model Uygulamaları | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Görüşme |
7. Hafta | Çocuk Beden Kalıbı Çizimi ve Model Uygulamaları | |
7. Hafta | Çocuk Beden Kalıbı Çizimi ve Model Uygulamaları | |
8. Hafta | Çocuk Beden Kalıbı Çizimi ve Model Uygulamaları | Uygulama |
8. Hafta | Çocuk Beden Kalıbı Çizimi ve Model Uygulamaları | Uygulama |
9. Hafta | Çocuk Beden Kalıbı Çizimi ve Model Uygulamaları | Görüşme, Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
9. Hafta | Çocuk Beden Kalıbı Çizimi ve Model Uygulamaları | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Görüşme |
10. Hafta | Çocuk Beden Kalıbı Çizimi ve Model Uygulamaları | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
10. Hafta | Çocuk Beden Kalıbı Çizimi ve Model Uygulamaları | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
11. Hafta | Basic T-Shirt Temel Kalıp Çizimleri ve Seri Çizimleri | Uygulama, Sunum (Hazırlık), Görüşme |
11. Hafta | Basic T-Shirt Temel Kalıp Çizimleri ve Seri Çizimleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
12. Hafta | Erkek Ceketi Temel Kalıp Çizimleri ve Seri Çizimleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
12. Hafta | Erkek Ceketi Temel Kalıp Çizimleri ve Seri Çizimleri | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Uygulama |
13. Hafta | Kadın Ceketi Temel Kalıp Çizimleri | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Görüşme |
13. Hafta | Kadın Ceketi Temel Kalıp Çizimleri | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Görüşme |
14. Hafta | Kadın Ceketi Temel Kalıbı Seri Çizimleri | Uygulama, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
14. Hafta | Kadın Ceketi Temel Kalıbı Seri Çizimleri | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Görüşme |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | ✔ | |||||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | ✔ | |||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | ✔ | |||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | ✔ | |||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | ✔ | |||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | ✔ | |||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | ✔ | |||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | ✔ | |||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | ✔ | |||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | ✔ | |||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | ✔ | |||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | ✔ | |||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ✔ | |||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ✔ | |||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | ✔ | |||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | ✔ | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | ✔ | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | ✔ | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ✔ | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ✔ | |||||
11 | Lif, iplik ve yüzey (dokuma, örme ve dokusuz yüzey) çeşitleri, üretim teknolojileri ile bunların kullanım alanlarını bilir. | ✔ | |||||
11 | Lif, iplik ve yüzey (dokuma, örme ve dokusuz yüzey) çeşitleri, üretim teknolojileri ile bunların kullanım alanlarını bilir. | ✔ | |||||
12 | Kalıp hazırlama ve model uygulama tekniklerini bilir ve uygular | ✔ | |||||
12 | Kalıp hazırlama ve model uygulama tekniklerini bilir ve uygular | ✔ | |||||
13 | Hazır Giyim üretimi için gerekli kesim, dikim teknikleri, ütü ve kalite kontrol işlemleri aşamalarını bilir ve uygular | ✔ | |||||
13 | Hazır Giyim üretimi için gerekli kesim, dikim teknikleri, ütü ve kalite kontrol işlemleri aşamalarını bilir ve uygular | ✔ | |||||
14 | Hayal gücü ve tasarım tekniklerini kullanarak farklı, estetik ürünler tasarlayıp, kalite standartlarına uygun olarak üretip pazarlayabilir. | ✔ | |||||
14 | Hayal gücü ve tasarım tekniklerini kullanarak farklı, estetik ürünler tasarlayıp, kalite standartlarına uygun olarak üretip pazarlayabilir. | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 | DK10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PY9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY12 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY13 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY14 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY15 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 4 | 56 |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Ödev 1 | 14 | 3 | 42 | |
Final | 1 | 2 | 2 | |
Toplam İş Yükü | 102 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |