Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Moda Tarihi | MDT1107 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 3,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Verilişi | Yüz-yüze |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. AYÇİN TAŞOLUK (Güz) |
Dersin Amacı | 19.yy endüstri çağına kadar olan giyim, moda, moda tasarımı kavramların tarihsel süreçte toplumsal, kültürel gelişim bilgisi - Modanın insan ve toplum yaşamına etkilerini kavrayabilme |
Dersin İçeriği | Moda ile ilgili kavramlar, bu kavramların gelişimi, tarihi çağlara göre toplumların sosyal, ekonomik, kültürel ve siyasal gelişimlerin modaya etkileri, giyimden modaya estetik bilincin gelişimi ile ilgili tarihsel süreci, gelişen moda bilincinin toplum yaşamına etkilerini sorgular, Türk giyim tarihi ve modasını tarihsel süreci, moda akımları,19.yy'a kadar tarihsel süreç içinde modanın toplumsal yaşamı etkilemesi ve işlevinin değerlendirilmesinden oluşmaktadır. |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Moda ile ilgili kavramları açıklar |
2 | Tarihsel süreç içinde bu kavramların gelişimini saptar |
3 | Tarihi çağlara göre toplumların sosyal, ekonomik, kültürel ve siyasal gelişimlerin modaya etkilerini irdeler |
4 | 19.yy'a kadar tarihsel süreç içinde modanın toplumsal yaşamı etkilemesinin ve işlevini değerlendirir |
5 | Giyimden modaya estetik bilincin gelişimi ile ilgili tarihsel süreci tanımlar |
6 | Gelişen moda bilincinin toplum yaşamına etkilerini sorgular |
7 | Türk giyim tarihi ve modasını tarihsel süreçte tanımlar |
8 | Moda akımlarını birbirleriyle karşılaştırır |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Kavramsal olarak modanın tanımı, moda ve giysi tarihini etkileyen unsurların incelenmesi | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
2. Hafta | Tarih öncesi dönem ve ilk çağ döneminde farklı uygarlıklara ait giysi formlarının incelenmesi | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
3. Hafta | İlk çağ döneminde farklı uygarlıklara ait giysi formlarının incelenmesi (Mezopotamya Uygarlıkları: Mısır, Sümer vb.) | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
4. Hafta | İlk çağ döneminde farklı uygarlıklara ait giysi formlarının incelenmesi | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
5. Hafta | İlk çağ döneminde Anadolu uygarlıklarına ait giysi formlarının incelenmesi | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
6. Hafta | İlk çağ döneminde farklı uygarlıklara ait giysi formlarının incelenmesi ( Yunan Uygarlığı) | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
7. Hafta | Orta çağ dönemi özellikleri ve farklı uygarlıklara ait giysi formlarının incelenmesi ( Roma Uygarlığı) | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
8. Hafta | Yakın çağ 18.yy. giyim özelliklerinin ve moda akımlarının incelenmesi | |
9. Hafta | Yakın çağ 18.yy. giyim özelliklerinin ve moda akımlarının incelenmesi | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
10. Hafta | Yakın çağ 19.yy. giyim özelliklerinin ve moda akımlarının incelenmesi | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
11. Hafta | Yakın çağ 20.yy. giyim özelliklerinin ve moda akımlarının incelenmesi | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
12. Hafta | Yakın çağ 21.yy. giyim özelliklerinin ve moda akımlarının incelenmesi | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
13. Hafta | Günümüz moda anlayışı ve Batılı ve Doğulu moda tasarımcılarının tarzlarının incelenmesi | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
14. Hafta | Günümüz moda anlayışı ve Türk moda tasarımcılarının tarzlarının incelenmesi | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | ✔ | |||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | ✔ | |||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | ✔ | |||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | ✔ | |||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | ✔ | |||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | ✔ | |||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ✔ | |||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | ✔ | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | ✔ | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ✔ | |||||
11 | Lif, iplik ve yüzey (dokuma, örme ve dokusuz yüzey) çeşitleri, üretim teknolojileri ile bunların kullanım alanlarını bilir. | ✔ | |||||
12 | Kalıp hazırlama ve model uygulama tekniklerini bilir ve uygular | ✔ | |||||
13 | Hazır Giyim üretimi için gerekli kesim, dikim teknikleri, ütü ve kalite kontrol işlemleri aşamalarını bilir ve uygular | ✔ | |||||
14 | Hayal gücü ve tasarım tekniklerini kullanarak farklı, estetik ürünler tasarlayıp, kalite standartlarına uygun olarak üretip pazarlayabilir. | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PY9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY11 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY12 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY13 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY14 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY15 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 11 | 1 | 11 |
Diğer Faaliyetler | 11 | 1 | 11 | |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | 10,5 | 1 | 10,5 | |
Final | 1 | 1 | 1 | |
Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |