Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilgi ve İletişim Teknolojisi | BIT1101 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 1 + 1 | 2,0 | 2,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. Dr. Emin ŞEŞEN (Güz) |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrenciye bilişim okuryazarlığı kazandırmak için temel düzeyde kelime işlem, elektronik tablolama ve sunu yazılımları kullanımını öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Kelime işlemci yazılımı ile belge oluşturma ve yönetme, metin, paragraf ve bölümleri biçimlendirme, tablo ve liste oluşturma, referans oluşturma ve yönetme, grafik öğeleri ekleme ve biçimlendirme; elektronik tablolama yazılımı ile çalışma sayfaları ve çalışma kitapları oluşturma ve yönetme, veri hücrelerini ve aralıkları yönetme, tablolar oluşturma, formül ve işlevlerle işlemler yapma, grafikler ve nesneler oluşturma; sunu yazılımı ile sunu oluşturma ve yönetme, metin, şekil ve görüntü ekleme ve biçimlendirme, tablo, grafik, SmartArt ve medya ekleme, geçişler ve animasyonlar uygulama, birden çok sunu yönetme. |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Bilgisayarın etkin ve verimli bir şekilde kullanılması |
2 | Bilgisayar okur yazarlığı |
3 | Tablo oluşturma, grafik çizme |
4 | Sunum ve ürün tanıtımı yapılması |
5 | İnterneti verimli bir şekilde kullanma |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Microsoft Word’ü Anlamak, Temel Düzenleme | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Araştırma |
2. Hafta | Karakter Biçimlendirme, Paragraf Biçimlendirme | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
3. Hafta | Metin Akışını Yönetme, Tablo Oluşturma | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
4. Hafta | Temalar, Stil Kümeleri, Arka Planlar, Hızlı Bölmeler ve Metin Kutularıyla Çalışma, Çizimler ve Grafikleri Kullanma, Araştırma Makalesi Biçimlendirme | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
5. Hafta | Genel Bakış, Microsoft Excel 2016 ile Çalışma | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
6. Hafta | Office Backstage´ı Kullanma, Temel Formülleri Kullanma | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
7. Hafta | İşlevleri Kullanma, Hücreleri ve Aralıkları Biçimlendirme | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Araştırma |
8. Hafta | Çalışma Sayfalarını Biçimlendirme, Çalışma Sayfalarını Yönetme | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
9. Hafta | Verilerle ve Makrolarla Çalışma, Gelişmiş Formülleri Kullanma | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
10. Hafta | Çalışma Kitaplarını Korumaya Alma, Grafik Oluşturma, Çalışma Sayfasına Resim ve Şekil Ekleme | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Araştırma |
11. Hafta | Ana Hatları ile Microsoft PowerPoint, Sunularla Çalışmanın Esasları, Metinlerle Çalışma | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
12. Hafta | Sunu Tasarlama, Slaytlara Tablo Ekleme, Sunuda Grafik Kullanma | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
13. Hafta | SmartArt Grafikleri Oluşturma, Sunuya Grafik Ekleme, Animasyon ve Multimedya Kullanma | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
14. Hafta | Sunuyu Koruma ve Paylaşma, Sunuyu Sunma | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
---|
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 11 | 1 | 11 |
Araştırma | 5 | 1 | 5 | |
Diğer Faaliyetler | 5 | 1 | 5 | |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 | |
Toplam İş Yükü | 51 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 |