| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Matematik | MAT1101 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 4 + 0 | 4,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Verilişi | Anlatım, soru-cevap ve problem çözme |
| Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Muharrem BOLAT |
| Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. Muharrem BOLAT (Güz) |
| Dersin Amacı | Mesleği için gerekli olan temel matematiksel işlemleri yapabilme. Öğreneceği temel matematiksel işlemleri mesleği ile ilgili işlemlerde kullanabilme. |
| Dersin İçeriği | Sayılar. Cebir. Denklem ve Eşitsizlikler. Fonksiyonlar. Trigonometri. Karmaşık sayılar, Logaritma |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Aritmetik ve cebirsel işlemleri yapabilme |
| 2 | Denklem çözebilme ve fonksiyonu kavrayabilme |
| 3 | Analitik düzlemde işlemleri yapabilme. |
| 4 | Trigonometrik hesapları yapabilme |
| 5 | Logaritmayı kavrayabilmenın korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetibelmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak |
| 6 | Karmaşık sayıları kavrayabilme. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Sayılar | Diğer Faaliyetler, Araştırma |
| 2. Hafta | Sayılar | Diğer Faaliyetler |
| 3. Hafta | Sayılar | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 4. Hafta | cebir | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Araştırma |
| 5. Hafta | cebir | Araştırma |
| 6. Hafta | Denklemler ve Eşitsizlikler | Araştırma |
| 7. Hafta | Denklemler ve Eşitsizlikler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 8. Hafta | Denklemler ve Eşitsizlikler | Araştırma |
| 9. Hafta | fonksiyonlar | Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 10. Hafta | logaritma | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 11. Hafta | trigonometri | Araştırma |
| 12. Hafta | trigonometri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 13. Hafta | Karmaşık Sayılar | |
| 14. Hafta | Karmaşık Sayılar | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | ✔ | |||||
| 2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | ✔ | |||||
| 3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | ✔ | |||||
| 8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | ✔ | |||||
| 10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ✔ | |||||
| 11 | Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar. | ✔ | |||||
| 13 | Veri tabanı tasarımı ve yönetimini gerçekleştirir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 3 | 2 | 4 | 2 | 2 | 0 |
| PY2 | 2 | 4 | 4 | 1 | 2 | 0 |
| PY3 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 0 |
| PY5 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 1 |
| PY8 | 2 | 3 | 4 | 0 | 1 | 0 |
| PY10 | 0 | 1 | 3 | 0 | 0 | 0 |
| PY11 | 4 | 3 | 3 | 1 | 2 | 0 |
| PY13 | 5 | 2 | 3 | 1 | 2 | 0 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Öğr. Gör. Muharrem BOLAT | Vize | 50,00 | |
| Öğr. Gör. Muharrem BOLAT | Final | 50,00 | |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 4 | 56 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
| Araştırma | 26 | 1 | 26 | |
| Diğer Faaliyetler | 27,5 | 1 | 27,5 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Toplam İş Yükü | 127,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||