| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Programlanabilir Denetleyiciler | KNT1204 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 3 + 1 | 4,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu derste öğrenci, PLC donanımı ve programlama dilinin öğrenerek otomasyon devrelerinde kullanma yeteneğini kazanacaktır. |
| Dersin İçeriği | Programlanabilir denetleyicilerin endüstrideki rolü ve işlevi hakkında bilgi verilir. Kullanılacak olan CPU tanıtımı yapılır. CPU giriş-çıkış üniteleri, zamanlayıcılar, sayıcılar ve fonksiyon tanıtımı gibi konular merdiven diyagramları ve komut listesi ile programlamaya giriş yapma, okuma ve yorumlama yeteneğini geliştirme çalışmaları yapılırak işlenir. Programlanabilir denetleyicilerde operatör paneli, analog ünitesi ve pid modülü ileri seviye konuları olarak verilir. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | PLC modüllerini devre çözümlerinde kullanabilme |
| 2 | PLC programlama editörünü kullanabilme |
| 3 | şaret değerler için Bit, Byte, Word, Doubleword tanımlarını kullanabilme |
| 4 | LAD, FBD, STL programlama dillerini kullanabilme |
| 5 | Fonksiyonları kullanabilme |
| 6 | Data bloklarını kullanabilme |
| 7 | Fonksiyon bloklarını kullanabilme |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Cpu modüle | |
| 2. Hafta | PLC mantıksal programlama | |
| 3. Hafta | Giriş çıkış modülleri | |
| 4. Hafta | Zamanlayıcılar | |
| 5. Hafta | Sayıcılar | |
| 6. Hafta | Fonksiyonlar | |
| 7. Hafta | Veri Blokları | |
| 8. Hafta | Genel konu tekrarı ve genel uygulamalar | |
| 9. Hafta | Fonksiyon Blokları oluşturma | |
| 10. Hafta | Analog modülün tanıtılması, giriş ve çıkışlar | |
| 11. Hafta | Operatör panelinin tanıtılması | |
| 12. Hafta | PID modülünün tanıtılması | |
| 13. Hafta | PID modülü uygulaması | |
| 14. Hafta | Konu tekrarı ve genel uygulama örnekleri |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Orta öğretimde kazanmış olduğu mesleki yeterlilikler üzerine uygulama ile desteklenen bir alanda bilgi/beceriye sahip olabilmeli | ✔ | |||||
| 2 | Kontrol ve Otomasyon Teknolojisi ile ilgili edindiği kuramsal bilgilerini kullanabilmeli | ✔ | |||||
| 2 | Kontrol ve Otomasyon Teknolojisi ile ilgili edindiği kuramsal bilgilerini kullanabilmeli | ✔ | |||||
| 3 | Kontrol ve Otomasyon Teknolojisi ile ilgili pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabilmeli | ✔ | |||||
| 3 | Kontrol ve Otomasyon Teknolojisi ile ilgili pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabilmeli | ✔ | |||||
| 4 | Kontrol ve Otomasyon Teknolojisinde bağımsız olarak öğrendiklerini uygulayabilmeli | ||||||
| 4 | Kontrol ve Otomasyon Teknolojisinde bağımsız olarak öğrendiklerini uygulayabilmeli | ||||||
| 4 | Kontrol ve Otomasyon Teknolojisinde bağımsız olarak öğrendiklerini uygulayabilmeli | ✔ | |||||
| 5 | Kontrol ve Otomasyon Teknolojisi ile ilgili çalışmalarda öngörülemeyen problemleri belirleyebilmeli ve çözüm üretebilmeli | ✔ | |||||
| 6 | Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirebilmeli ve denetleyebilmeli | ✔ | |||||
| 7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincinde olmalı ve bunu gerçekleştirebilmeli | ✔ | |||||
| 8 | Kontrol ve Otomasyon Teknolojisi ile ilgili konularda kişi ve kurumları bilgilendirebilmek için düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmeli | ✔ | |||||
| 8 | Kontrol ve Otomasyon Teknolojisi ile ilgili konularda kişi ve kurumları bilgilendirebilmek için düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmeli | ✔ | |||||
| 9 | Düşünce ve önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmeli | ✔ | |||||
| 10 | Sosyal hakların evrenselliğine değer veren, sosyal adalet bilincini kazanmış kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olabilmeli | ✔ | |||||
| 11 | Mesleki özgüvene sahibi olabilmeli | ✔ | |||||
| 12 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak, bilgisayar destekli etkinlikleri uygular | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY4 | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY8 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY10 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY11 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY12 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 4 | 56 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 2 | 1 | 2 |
| Araştırma | 14 | 1 | 14 | |
| Diğer Faaliyetler | 14 | 1 | 14 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | 14 | 1 | 14 | |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||