Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Beden Eğitimi I IAY3003 Türkçe Zorunlu 3. Yarıyıl 2 + 2 3,0 4,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Verilişi yüz yüze
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Öznur KARADAĞ (Güz)
Dersin Amacı Spor bilimlerinin sporun yapılış amaçları çerçevesinde eğitim ve öğretimin sağlanması ve günlük yaşamda uygulanma amacını taşır.
Dersin İçeriği Beden Eğitimi ve Sporun İnsan Organizması Üzerindeki Etkileri, Kondisyonel ve Motorik Özellikleri, Kondisyon Çalışmaları, Sağlıklı Beden ve Sağlıklı Yaşam İçin Yaklaşımları, Yeterli ve Dengeli Beslenmek, Antrenmanın Temel Amacı ve Temel Görevlerini, Antrenmanda Yüklenme ve Dinlenme İlişkisi, Antreman Teknikleri.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Beden Eğitiminin tarihsel gelişimi hakkında bilgi – Beden Eğitiminde ısınma yöntemleri
2 Atletizm de koşular, atmalar, atlamalar teknikleri ve özellikleri
3 Beden eğitimi ve sporun amaçlarını açıklar
4 Voleybolun Tarihsel Gelişimi, Oyun Kuralları, voleybolda kayma adımları ve manşet pas
5 Basketbolun Tarihsel Gelişimi, Oyun Kuralları
6 Hareket eğitiminin amacı ve işlevlerini tanımlar.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Beden Eğitiminin tarihsel gelişimi hakkında bilgi – Beden Eğitiminde ısınma yöntemleri
2. Hafta Dünyada ve Türkiye’de sporun temelleri ve kısaca tarihsel gelişimi
3. Hafta Atletizm de koşular( Kısa, orta ve uzun mesafe koşuları) özellikleri
4. Hafta Atletizmde atmalar ( gülle, çekiç, cirit ve disk) özellikleri ve atma teknikleri
5. Hafta Atletizmde çekiç atma, cirit atma tekniği basamaklaması
6. Hafta Atletizmde Atlama Dalı Türleri ( uzun atlama, 3 adım atlama, yüksek atlama ve sırıkla yüksek atlama) özellikleri ve teknik becerileri
7. Hafta Voleybolun Tarihsel Gelişimi, Oyun Kuralları, voleybolda kayma adımları ve manşet pas
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Voleybolda manşet pas
10. Hafta Basketbolun Tarihsel Gelişimi, Oyun Kuralları
11. Hafta Top Sürme Teknikleri Saha Uygulaması, şut tekniği
12. Hafta Basketbolda Şut Tekniği, pas tekniği ve turnike tekniği
13. Hafta Basketbolda Şut Tekniği, pas tekniği ve turnike tekniği
14. Hafta Voleybol ve basketbol maçı
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yabancı dili doğru olarak kullanır. Mesleki alanının gerektirdiği yabancı dilde yazılmış teknik belgeleri okur, anlar ve alanlarının gerektirdiği düzeyde yabancı dili kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar.
1 Yabancı dili doğru olarak kullanır. Mesleki alanının gerektirdiği yabancı dilde yazılmış teknik belgeleri okur, anlar ve alanlarının gerektirdiği düzeyde yabancı dili kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar.
2 Temel bilgisayar kullanım bilgisi ile birlikte sağlık hizmetleri alanındaki yazılım ve donanımı kullanır. Yazışmaları yapabilecek temel tabloları hazırlayabilecek ve mesleki sunumları gerçekleştirebilecek düzeyde Ofis programlarını kullanabilir.
3 İyi derecede Türk Dili kullanım bilgisine sahiptir. Türkçe yazılmış resmi ve teknik belgeleri okur, anlar ve gerektiğinde Türkçe metin hazırlar.
4 Türkiye Cumhuriyeti tarihi ve Atatürkçü düşünce hakkında doğru bilgiler kazanır; Atatürk İlke ve İnkılapları doğrultusunda çağdaş ve bilimsel tabanlı düşünür.
5 İlk ve Acil Yardım Alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulama bilgisine ve becerisine sahiptir.
6 Her yaş grubunda hastaları etkileyen rahatsızlıklar ve yaralanmaların aciliyet gerektiren yönlerini bilir.
7 Acil durumların tanısı ve tedavisi için gereken beceriye sahiptir.
8 Hümanistik ve bütüncül bakım yaklaşımı sergiler.
9 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olur.
10 Görev aldığı acil sağlık hizmeti veren birimlerinde ekip çalışmasını benimser.
11 Kritik durumdaki hasta ve yakınları ile etkili ve başarılı iletişim kurar.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6
PY1 4 4 4 4 4 4
PY2 4 4 4 4 4 4
PY3 4 4 4 4 4 4
PY4 4 4 4 4 4 4
PY5 4 4 4 4 4 4
PY6 4 4 4 4 4 4
PY7 4 4 4 4 4 4
PY8 4 4 4 4 4 4
PY9 4 4 4 4 4 4
PY10 4 4 4 4 4 4
PY11 4 4 4 4 4 4
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Demirhan, G. Spor Eğitiminin Temelleri. Bağırgan Yayınevi.
Değerlendirme Yöntemi
Güz Dönemi
Sorumlu Personel Grup Değerlendirme Yöntemi Yüzde
Dr. Öğr. Üyesi Öznur KARADAĞ Vize 50,00
Dr. Öğr. Üyesi Öznur KARADAĞ Final 50,00
Toplam 100,00
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 15 15
Ödev 1 1 15 15
Final 1 15 15
Uygulama 2 14 28
Uygulama DS 1 15 15
Sınıf İçi Etkinlik 1 14 14
Toplam İş Yükü 102
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 4,0