| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Beden Eğitimi I | IAY3003 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Öznur KARADAĞ (Güz) |
| Dersin Amacı | Spor bilimlerinin sporun yapılış amaçları çerçevesinde eğitim ve öğretimin sağlanması ve günlük yaşamda uygulanma amacını taşır. |
| Dersin İçeriği | Beden Eğitimi ve Sporun İnsan Organizması Üzerindeki Etkileri, Kondisyonel ve Motorik Özellikleri, Kondisyon Çalışmaları, Sağlıklı Beden ve Sağlıklı Yaşam İçin Yaklaşımları, Yeterli ve Dengeli Beslenmek, Antrenmanın Temel Amacı ve Temel Görevlerini, Antrenmanda Yüklenme ve Dinlenme İlişkisi, Antreman Teknikleri. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Beden Eğitiminin tarihsel gelişimi hakkında bilgi – Beden Eğitiminde ısınma yöntemleri |
| 2 | Atletizm de koşular, atmalar, atlamalar teknikleri ve özellikleri |
| 3 | Beden eğitimi ve sporun amaçlarını açıklar |
| 4 | Voleybolun Tarihsel Gelişimi, Oyun Kuralları, voleybolda kayma adımları ve manşet pas |
| 5 | Basketbolun Tarihsel Gelişimi, Oyun Kuralları |
| 6 | Hareket eğitiminin amacı ve işlevlerini tanımlar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Beden Eğitiminin tarihsel gelişimi hakkında bilgi – Beden Eğitiminde ısınma yöntemleri | |
| 2. Hafta | Dünyada ve Türkiye’de sporun temelleri ve kısaca tarihsel gelişimi | |
| 3. Hafta | Atletizm de koşular( Kısa, orta ve uzun mesafe koşuları) özellikleri | |
| 4. Hafta | Atletizmde atmalar ( gülle, çekiç, cirit ve disk) özellikleri ve atma teknikleri | |
| 5. Hafta | Atletizmde çekiç atma, cirit atma tekniği basamaklaması | |
| 6. Hafta | Atletizmde Atlama Dalı Türleri ( uzun atlama, 3 adım atlama, yüksek atlama ve sırıkla yüksek atlama) özellikleri ve teknik becerileri | |
| 7. Hafta | Voleybolun Tarihsel Gelişimi, Oyun Kuralları, voleybolda kayma adımları ve manşet pas | |
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | Voleybolda manşet pas | |
| 10. Hafta | Basketbolun Tarihsel Gelişimi, Oyun Kuralları | |
| 11. Hafta | Top Sürme Teknikleri Saha Uygulaması, şut tekniği | |
| 12. Hafta | Basketbolda Şut Tekniği, pas tekniği ve turnike tekniği | |
| 13. Hafta | Basketbolda Şut Tekniği, pas tekniği ve turnike tekniği | |
| 14. Hafta | Voleybol ve basketbol maçı |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yabancı dili doğru olarak kullanır. Mesleki alanının gerektirdiği yabancı dilde yazılmış teknik belgeleri okur, anlar ve alanlarının gerektirdiği düzeyde yabancı dili kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. | ✔ | |||||
| 1 | Yabancı dili doğru olarak kullanır. Mesleki alanının gerektirdiği yabancı dilde yazılmış teknik belgeleri okur, anlar ve alanlarının gerektirdiği düzeyde yabancı dili kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. | ✔ | |||||
| 2 | Temel bilgisayar kullanım bilgisi ile birlikte sağlık hizmetleri alanındaki yazılım ve donanımı kullanır. Yazışmaları yapabilecek temel tabloları hazırlayabilecek ve mesleki sunumları gerçekleştirebilecek düzeyde Ofis programlarını kullanabilir. | ✔ | |||||
| 3 | İyi derecede Türk Dili kullanım bilgisine sahiptir. Türkçe yazılmış resmi ve teknik belgeleri okur, anlar ve gerektiğinde Türkçe metin hazırlar. | ✔ | |||||
| 4 | Türkiye Cumhuriyeti tarihi ve Atatürkçü düşünce hakkında doğru bilgiler kazanır; Atatürk İlke ve İnkılapları doğrultusunda çağdaş ve bilimsel tabanlı düşünür. | ✔ | |||||
| 5 | İlk ve Acil Yardım Alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulama bilgisine ve becerisine sahiptir. | ✔ | |||||
| 6 | Her yaş grubunda hastaları etkileyen rahatsızlıklar ve yaralanmaların aciliyet gerektiren yönlerini bilir. | ✔ | |||||
| 7 | Acil durumların tanısı ve tedavisi için gereken beceriye sahiptir. | ✔ | |||||
| 8 | Hümanistik ve bütüncül bakım yaklaşımı sergiler. | ✔ | |||||
| 9 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olur. | ✔ | |||||
| 10 | Görev aldığı acil sağlık hizmeti veren birimlerinde ekip çalışmasını benimser. | ✔ | |||||
| 11 | Kritik durumdaki hasta ve yakınları ile etkili ve başarılı iletişim kurar. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY10 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY11 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Öznur KARADAĞ | Vize | 50,00 | |
| Dr. Öğr. Üyesi Öznur KARADAĞ | Final | 50,00 | |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 15 | 15 |
| Ödev 1 | 1 | 15 | 15 | |
| Final | 1 | 15 | 15 | |
| Uygulama | 2 | 14 | 28 | |
| Uygulama DS | 1 | 15 | 15 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 1 | 14 | 14 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||