Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ön Büro ve Kat Hizmetleri Yönetimi TOY209 Türkçe Zorunlu 3. Yarıyıl 2 + 2 3,0 4,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Muammer MESCİ, Prof. Dr. Muammer MESCİ
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Muammer MESCİ (Güz)
Dersin Amacı Bu dersin amacı; öğrencilere Ön Büro Yönetimi ile ilgili terim ve kavram bilgisini vermektir.
Dersin İçeriği Önbüro bölümünün konaklama işletmesi içerisindeki yeri, işletmenin diğer bölümleri ile ilişkileri, hiyerarşik yapı, görev tanımları ve rutin işleyiş, rezervasyon, müşteri giriş-çıkış işlemleri, raporlama, üniformalı hizmetler, gece uygulamaları, santral; Oda fiyatlama, doluluk tahmini, Otomasyon sitemi hakkında bilgi.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 • Öğrenciler, Önbüro ve Kat Hizmetleri bölümünün konaklama işletmeleri açısından önemini kavrar ve yönetim ilkelerini öğrenir
2 • Ön Büronun ve Kat hizmetlerinin yönetimi, denetimi ve kontrol sürecini öğrenir.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Dünyada ve Türkiye de konaklama işletmelerin önemi Sunum (Hazırlık), Görüşme
2. Hafta Ön büro ve tanımı ve önemi Rezervasyon ve oda satış teknikleri. Resepsiyonda chek-in ve chek-out işlemleri ve konuğun otele kabul edilememesi Diğer Faaliyetler
3. Hafta Kat Hizmetlerinin tanımı ve önemi Kat Hizmetleri bölümü organizasyon şeması,iş tanımları ve sorumluluk alanları Diğer Faaliyetler
4. Hafta Kat Hizmetleri bölümünde insan kaynakları, işgücü devir hızı, personel seçimi, motivasyon, eğitim ve performans değerlendirme Diğer Faaliyetler
5. Hafta Konuk hesaplarının takibi, kayıt işlemleri ve ödenme şekilleri Otel işletmelerinde güvenlik ve dikkat edilmesi gereken kurallar Diğer Faaliyetler
5. Hafta Resepsiyonda özel durumlar, Resepsiyonda vardiyalar (şiftler)
6. Hafta İş programlarının oluşturulması, envanter planlaması, performans ve verimlilik standartları, Kat Hizmetleri bölümü ile diğer bölümler arasındaki iletişim ve kullanılan formlar Diğer Faaliyetler
7. Hafta ön büro departmanlarında kullanılan formlar Görüşme, Sunum (Hazırlık)
8. Hafta Olağanüstü durumlarda ön büro personelinin davranışları Konuk tipleri ve ilişkileri -I Diğer Faaliyetler
9. Hafta Kat Hizmetleri Bölümünde denetim, oda maliyet unsurları,stok kontrol, Odalarda kullanılan bez eşya Par sayılarının hesaplanması Konuk beklentileri, Konuk şikâyetleri ve çözümleri
10. Hafta Bütçeleme, bütçe kalemleri ve bütçenin kontrolü Diğer Faaliyetler
11. Hafta Gece işlemleri ve denetimi
12. Hafta uygulama Diğer Faaliyetler
13. Hafta uygulama Diğer Faaliyetler
14. Hafta uygulama Diğer Faaliyetler
15. Hafta uygulama Diğer Faaliyetler
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Önbüro Yönetimi, Ekin Yayıncılık,
  • Önbüro Yönetimi, Lisans Yayıncılık,
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 3 42
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 2 2
Final 1 2 2
Uygulama 4 14 56
Toplam İş Yükü 102
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 4,0