Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ön Asya Arkeolojisine Giriş | ARK115 | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Hande BULUT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Önasya Arkeolojisinin terminolojisini anlamak ve belli başlı kültürleri öğrenmek. |
Dersin İçeriği | Önasya kültürlerinden örnekler verilerek MÖ 7. Binden, Neolitik Çağdan başlayarak kronolojik olarak Anadolu kültürlerinin tanıtılması. Arkeoloji için bir temel oluşturulması |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Arkeolojinin tanımı ve tarihçesi hakkında bilgi sahibi olma - Arkeolojik terim ve kavramları kullanabilme - Arkeolojik kazı araç ve gereçleri kullanabilme - Arkeolojik eserlerin kayıt ve tasnif işlemlerini yapabilme |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Önasya Arkeolojisine Giriş | |
2. Hafta | Arkeolojinin Tanımı ve Tarihçesi | |
3. Hafta | Yazının ortaya çıkışı ve Protohistorik kültürlere etkisi | |
4. Hafta | Önasya Arkeolojisine Özgü Terimler ve Kavramlar | |
5. Hafta | Arkeolojik Kazı Araç ve Gereçlerinin Tanıtılması | |
6. Hafta | Arkeolojik Yüzey Araştırması Yöntemleri | |
7. Hafta | Arkeolojik Yüzey Araştırması Yöntemleri | |
8. Hafta | Arkeolojik Kazı Teknikleri | |
9. Hafta | Ara Sınav | |
10. Hafta | Arkeolojik Eselerin Laboratuar Ortamında Tasnifi | |
11. Hafta | Çanak-Çömlek Yapım Teknolojisi | |
12. Hafta | Restorasyon ve Konservasyon Eğitimi | |
13. Hafta | Arkeolojik Tarihlendirme Yöntemleri | |
14. Hafta | Alan Çalışması (Müze Gezisi) |
V. Sevin, Arkeolojik Kazı Sistemi El Kitabı, İstanbul, 1999. |
C. Renfrew,- P. Bahn, Archaeology: Theories, Methods and Practice, Londra, 1991. |
A.T. Ökse, Önasya Arkeolojisi Seramik Terimleri, İstanbul, 1993. |
M. Carter, Archaeology, Dorset, 1980. |
K.M. Kenyon, Beginning in Archaeology, Londra, 1961. |
R. Atkinson, Field Archaeology, 1953. |
C.K., Maisels, Uygarlığın Doğuşu, Ankara, 1999. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | - |
PY2 | 5 | 4 | 4 | 2 | 2 | - |
PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - |
PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - |
PY5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | - |
PY7 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,40 |
PY8 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | - |
PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - |
PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - |
PY11 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 40 |
PY12 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Ödev 1 | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Uygulama | 2 | 9 | 18 |
Uygulama DS | 1 | 12,5 | 12,5 |
Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü | 76,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |