| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alan Araştırma Yöntemleri II | STV 502 | Türkçe | Zorunlu | 3 + 0 | 3,0 | 8,0 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisansüstü | 
| Dersin Verilişi | Yüz-yüze Eğitim | 
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Kazım Özkan ERTÜRK | 
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu derste, öğrencilerin, alanında bilimsel araştırmaya dair temel bilgi ve tutum geliştirmesi, nitel veri toplama tekniklerinin öğrenciler tarafından araştırılması ve uygulanması sağlanarak kuramsal bilgilerin pratiğe dökülmesi hedeflenmektedir. | 
| Dersin İçeriği | Bu derste nitel araştırma teknikleri arasındaki farklar, göstergebilim, nitel içerik analizi, söylem analizi, etnografik çalışma, derinlemesine görüşme, odak grup, sözlü tarih çalışmaları gibi nitel araştırma teknikleri ile nicel ve nitel araştırma tekniklerinin olanaklarının birbiriyle karşılaştırılması anlatılmaktadır. | 
| # | Öğrenme Kazanımı | 
| 1 | Bilimsel bir rapor hazırlamak için gerekli olan prensipleri bilebilir. | 
| 2 | Bilimsel bir araştırma projesi taslağı hazırlayabilir. | 
| 3 | Ne hakkında araştırma yapacağını ve ilk önce hangi verilere sahip olması gerektiğini bilir. | 
| 4 | Araştırmanın sorularından verilere ulaşabilir. | 
| 5 | Akademik bir makale yazmaya yönelik analitik ve pratik becerileri kazanır. | 
| 6 | Bir araştırma önerisi hazırlamayı öğrenir. | 
| 7 | Araştırma ve yazım sırasında zamanını nasıl kullanması gerektiğinin hesabını yapar. | 
| 8 | Alanıyla ilgili akademik teknikleri iyi kullanır. | 
| 9 | Farklı yöntemler esas alınarak hazırlanan araştırmaların kurgusunu değerlendirebilir. | 
| 10 | Araştırmalarda etik sorumluluğa ilişkin çıkarımlarda bulunur. | 
| 11 | Etik ilkelere uygun bir araştırma tasarlayabilir. | 
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem | 
|---|---|---|
| 1. Hafta | Ders içeriği hakkında bilgi verilmesi. | Görüşme | 
| 2. Hafta | Araştırma metodolojisi, kavram-kuram-metodoloji ilişkisi, bilimsel yöntem ve araştırmada temel kavramlar, niteliksel araştırma. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme | 
| 3. Hafta | Araştırma soruları, kapsam ve sınırlılık, problemi tanımlama, varsayımlar, tümdengelim, tümevarim. | Görüşme, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 
| 4. Hafta | Nitel Araştırmalarda tasarım, veri toplama ve verilerin çözümlenmesi. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme | 
| 5. Hafta | İçerik Analizi | Araştırma, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 
| 6. Hafta | Söylem Analizi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme | 
| 7. Hafta | Focus (Odak) Grup, Gözlem, Katılımlı/Katılımsız Gözlem | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 
| 8. Hafta | VİZE | |
| 9. Hafta | Karma Yöntemler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme | 
| 10. Hafta | Örnek olay çalışmaları (case studies), iletişim araştırma metodlarına ilişkin uygulamaların tartışılması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme | 
| 11. Hafta | Yapılandırılmış/yapılandırılmamış görüşme, derinlemesine mülakat/görüşme teknikleri, sözlü tarih çalışmaları. | Araştırma, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 
| 12. Hafta | Göstergebilim | Araştırma, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 
| 13. Hafta | Niteliksel araştırma deseni: etnografik araştırma, tarihsel araştırma, eleştirel araştırma, fenomenolojik araştırma. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Araştırma | 
| 14. Hafta | Bir örnek çalışma için proje taslağı hazırlamak. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme | 
| 15. Hafta | Finaller | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Uygulama | 
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sinema ve televizyon sektörleri ile alakalı kavramları tanımlar. | ✔ | |||||
| 2 | Sinema ve televizyon alanlarındaki hem temel hem de yeni kuramsal yönelimlere ve kavramlara hâkim olarak bu bilgilerin uygulama alanlarındaki yansımasını tartışır. | ✔ | |||||
| 3 | Sinema, televizyon, medya ve iletişim alanlarının tarihsel sürecini kavrayarak günümüzün sektör yönelimleri ile karşılaştırır. | ✔ | |||||
| 4 | Alanında kullanılan teknik malzemelerin yapısına ve çalışma prensibine dair bilgiye sahip olur, yeni yönelimler doğrultusunda geliştirilen güncel malzemeyi takip eder ve bu bilgisini kendi çalışmalarına yansıtarak uygular. | ✔ | |||||
| 5 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak çalışmaları sırasında elde ettiği verileri analiz edebilir ve araştırmalara, kanıtlara dayalı çözüm üretebilir. | ✔ | |||||
| 6 | Sinema ve televizyon sektörlerinin meslek alanlarına yönelik edindiği teorik bilgisini uygulama yöntemleri ile bir araya getirir. | ✔ | |||||
| 7 | Sinema ve televizyon alanlarının diğer disiplinler ile olan ilişkisi arasında bağ kurarak ortak çalışmalar geliştirir. | ✔ | |||||
| 8 | Takip ettiği yenilikleri sorgulayarak sinema ve televizyon alanlarında kendi yönelimini keşfeder. | ✔ | |||||
| 9 | Ulusal ve uluslararası sinema gösterimlerine, festivallere, yarışmalara ve benzer organizasyonlara katılarak bilgilerini, becerilerini etkin kullanma ve paylaşma imkânı yaratır. | ✔ | |||||
| 10 | Sinema ve televizyon alanlarındaki etik değerleri anlar ve bunları çalışma ortamında uygular. | ✔ | |||||
| 11 | Sinema ve televizyon alanında çalışan bireyleri bir araya getiren organizasyonlar düzenler ve sahip olduğu birikimi yansıtma-tartışma ortamı oluşturur. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 | DK10 | DK11 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 
                                            
  | 
                                
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
| 
                                                    Ders İçi  | 
                                            Ders Saati (14 Hafta) | 15 | 3 | 45 | 
| 
                                                    Ders Dışı  | 
                                            Görüşme | 2 | 1 | 2 | 
| Sunum (Hazırlık) | 2 | 1 | 2 | |
| 
                                                    Sınavlar  | 
                                            Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 | 
| Ödev 1 | 10 | 5 | 50 | |
| Ödev 2 | 10 | 5 | 50 | |
| Kısa Sınav 1 | 10 | 5 | 50 | |
| Final | 1 | 3 | 3 | |
| Toplam İş Yükü | 204 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 8,0 | ||