Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Sinema ve Politika | RTS403 | Türkçe | Zorunlu | 7. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 5,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Ayla KANBUR |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Selma KÖKSAL (Güz) |
Dersin Amacı | Toplumsal cinsiyet, ırk, cinsel ve etnik mikro kimlik politikalarını, örtük propaganda formunu, siyasi tarih temsillerini, üretim dağıtım ve alımlama süreçlerini ilişkilendirebilmek. |
Dersin İçeriği | Sinema, gerek direk politik temaları gerekse de anlatım teknikleri ve politik bir duruşu yansıtan film örnekleriyle politikayla daima iç içe olmuştur. Bu bağlamda ders, sinemanın politikayla dolaylı ya da dolaysız ilişkilerini tarihsel bir perspektif içinde incelemek amacıyla düzenlenmiştir. Ekonomi politiği gibi konular dersin kapsamı içinde olacaktır. |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Politika ile sanat ve sinema arasındaki ilişkiyi kurar. |
2 | Film türleri arasında politik temaları anlar ve ayrıştırır. |
3 | Toplumsal tarih ile sinema tarihini ilişkilendirir. |
4 | Mikro politikaların sinemada temsillerini tanır. |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Giriş: Sinema ve politika ilişkisinin boyutları | Araştırma Görüşme Ders Saati |
2. Hafta | Toplumsal tarih ve politik filmler | Araştırma Ders Saati Görüşme |
3. Hafta | Devlet adamları ve sinemada temsilleri 1 | Ders Saati Araştırma Görüşme |
4. Hafta | Devlet adamları ve sinemada temsilleri (devam) | Araştırma Görüşme Ders Saati |
5. Hafta | Ulus-devlet sinemasının temaları | Görüşme Araştırma Ders Saati |
6. Hafta | “Demokrasi” ve sinema | Ders Saati Araştırma Görüşme |
7. Hafta | Propoganda filmleri ve estetiği | Ders Saati Görüşme Araştırma |
8. Hafta | VİZE | Uygulama Ders Saati |
9. Hafta | Sinemada tarihi olaylara bakış ve ideoloji | Ders Saati Araştırma Görüşme |
10. Hafta | Cinsiyetçi Filmler ve ataerkil Söylem | Araştırma Görüşme Ders Saati |
11. Hafta | Feminist politika ve sinema | Görüşme Ders Saati Araştırma |
12. Hafta | Etnik azınlık ve sinemada temsili | Görüşme Ders Saati Araştırma |
13. Hafta | “Siyahi” sinema ve etkileri | Ders Saati Araştırma Görüşme |
14. Hafta | Ulus-ötesi filmler ve ortak yapımlar | Ders Saati Araştırma Görüşme |
15. Hafta | FİNAL | Ders Saati Uygulama |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sinema ve televizyon sektörleri ile alakalı kavramları tanımlar. | ✔ | |||||
2 | Sinema ve televizyon alanlarındaki hem temel hem de yeni kuramsal yönelimlere ve kavramlara hâkim olarak bu bilgilerin uygulama alanlarındaki yansımasını tartışır. | ✔ | |||||
3 | Sinema, televizyon, medya ve iletişim alanlarının tarihsel sürecini kavrayarak günümüzün sektör yönelimleri ile karşılaştırır. | ✔ | |||||
4 | Alanında kullanılan teknik malzemelerin yapısına ve çalışma prensibine dair bilgiye sahip olur, yeni yönelimler doğrultusunda geliştirilen güncel malzemeyi takip eder ve bu bilgisini kendi çalışmalarına yansıtarak uygular. | ✔ | |||||
5 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak çalışmaları sırasında elde ettiği verileri analiz edebilir ve araştırmalara, kanıtlara dayalı çözüm üretebilir. | ✔ | |||||
6 | Sinema ve televizyon sektörlerinin meslek alanlarına yönelik edindiği teorik bilgisini uygulama yöntemleri ile bir araya getirir. | ✔ | |||||
7 | Sinema ve televizyon alanlarının diğer disiplinler ile olan ilişkisi arasında bağ kurarak ortak çalışmalar geliştirir. | ✔ | |||||
8 | Takip ettiği yenilikleri sorgulayarak sinema ve televizyon alanlarında kendi yönelimini keşfeder. | ✔ | |||||
9 | Ulusal ve uluslararası sinema gösterimlerine, festivallere, yarışmalara ve benzer organizasyonlara katılarak bilgilerini, becerilerini etkin kullanma ve paylaşma imkânı yaratır. | ✔ | |||||
10 | Sinema ve televizyon alanlarındaki etik değerleri anlar ve bunları çalışma ortamında uygular. | ✔ | |||||
11 | Sinema ve televizyon alanında çalışan bireyleri bir araya getiren organizasyonlar düzenler ve sahip olduğu birikimi yansıtma-tartışma ortamı oluşturur. | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
---|---|---|---|---|
PY1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PY2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY8 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY9 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY10 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY11 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 3 | 42 |
Araştırma | 10 | 2 | 20 | |
Görüşme | 10 | 2 | 20 | |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1,5 | 1,5 |
Final | 1 | 2 | 2 | |
Toplam İş Yükü | 127,5 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 |