| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim Sosyolojisi | RTS307 | Türkçe | Zorunlu | 5. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Fatma GÜRSES |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Fatma GÜRSES (Güz) |
| Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencinin medyanın toplum kesimlerini nasıl etkilediğini, toplumsal sistemin her halkasının değişim ve dönüşümünde oynadığı rolü ve etkiyi anlayıp, kavrayarak, ilgili alanda araştırma yapma becerisinin ve tartışma yetisinin ve kamu yararını önceleyen medya ürünleri üretme konusunda bir tutum geliştirmesinin sağlanması ve desteklenmesidir. |
| Dersin İçeriği | Bu dersin içeriği, kişisel iletişimden toplumsal iletişime doğru geliştirilen sembolik etkileşim kuramı, modernleşmenin doğurduğu kitle toplumuna ilişkin felsefi, psikolojik, sosyolojik kuramlar, iletişim modelleri, popüler kültür ve medya ilişkilerini konu alan paradigmalardan oluşmaktadır. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrenciler iletişime sosyolojik bakarlar |
| 2 | Öğrenciler sosyoloji ve iletişim ilişkisini kavrarlar |
| 3 | Öğrenciler filmleri sosyolojik olarak çözümlerler |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | İletişim ve Sosyoloji | Araştırma, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 2. Hafta | Medyaya kuramsal yaklaşımlar | Araştırma, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 3. Hafta | Medya ve Toplumsal Değişme | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 4. Hafta | Medya ve Toplumsal Hareketlilik | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 5. Hafta | Toplumsal bir sistem olarak medya | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 6. Hafta | Kültür ve medya | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 7. Hafta | Demokrasi, siyaset ve medya | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 8. Hafta | Vize | Uygulama |
| 9. Hafta | Medya ve Şiddet | Araştırma, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 10. Hafta | Reklam, Ekonomi ve Medya | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 11. Hafta | Toplumsal Cinsiyet ve Medya | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 12. Hafta | İnsan Hakları ve İletişim | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme |
| 13. Hafta | Yeni İletişim teknolojileri ve toplum | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 14. Hafta | Uluslararası iletişim ve küreselleşme | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme |
| 15. Hafta | Final | Uygulama |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sinema ve televizyon sektörleri ile alakalı kavramları tanımlar. | ✔ | |||||
| 2 | Sinema ve televizyon alanlarındaki hem temel hem de yeni kuramsal yönelimlere ve kavramlara hâkim olarak bu bilgilerin uygulama alanlarındaki yansımasını tartışır. | ✔ | |||||
| 3 | Sinema, televizyon, medya ve iletişim alanlarının tarihsel sürecini kavrayarak günümüzün sektör yönelimleri ile karşılaştırır. | ✔ | |||||
| 4 | Alanında kullanılan teknik malzemelerin yapısına ve çalışma prensibine dair bilgiye sahip olur, yeni yönelimler doğrultusunda geliştirilen güncel malzemeyi takip eder ve bu bilgisini kendi çalışmalarına yansıtarak uygular. | ✔ | |||||
| 5 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak çalışmaları sırasında elde ettiği verileri analiz edebilir ve araştırmalara, kanıtlara dayalı çözüm üretebilir. | ✔ | |||||
| 6 | Sinema ve televizyon sektörlerinin meslek alanlarına yönelik edindiği teorik bilgisini uygulama yöntemleri ile bir araya getirir. | ✔ | |||||
| 7 | Sinema ve televizyon alanlarının diğer disiplinler ile olan ilişkisi arasında bağ kurarak ortak çalışmalar geliştirir. | ✔ | |||||
| 8 | Takip ettiği yenilikleri sorgulayarak sinema ve televizyon alanlarında kendi yönelimini keşfeder. | ✔ | |||||
| 9 | Ulusal ve uluslararası sinema gösterimlerine, festivallere, yarışmalara ve benzer organizasyonlara katılarak bilgilerini, becerilerini etkin kullanma ve paylaşma imkânı yaratır. | ✔ | |||||
| 10 | Sinema ve televizyon alanlarındaki etik değerleri anlar ve bunları çalışma ortamında uygular. | ✔ | |||||
| 11 | Sinema ve televizyon alanında çalışan bireyleri bir araya getiren organizasyonlar düzenler ve sahip olduğu birikimi yansıtma-tartışma ortamı oluşturur. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 |
|---|---|---|---|
| PY1 | 3 | 3 | 3 |
| PY2 | 3 | 3 | 3 |
| PY3 | 3 | 3 | 3 |
| PY4 | 3 | 3 | 3 |
| PY5 | 3 | 3 | 3 |
| PY6 | 3 | 3 | 3 |
| PY7 | 3 | 3 | 3 |
| PY8 | 3 | 3 | 3 |
| PY9 | 3 | 3 | 3 |
| PY10 | 3 | 3 | 3 |
| PY11 | 3 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Fatma GÜRSES | Vize | 50,00 | |
| Prof. Dr. Fatma GÜRSES | Final | 50,00 | |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ödev 1 | 12 | 4 | 48 | |
| Ödev 2 | 10 | 3 | 30 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 10 | 2 | 20 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||