Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Türk Sineması Tarihi I | RTS216 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Tunç YILDIRIM |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Amacı | Günümüz sinemasına varana kadar geçen süreçleri gözden geçirmek, tarihsel gelişim, kültürel devamlılıklara ve karşılaştırma dair bilinçli yaklaşımlar için temel oluşturmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders, Türk sinemasının gelişimini ve kendine özgü tarihini anlamak için tasarlanmıştır. Dünya sinema tarihiyle Türk sinemasının benzerlik ve farklılıkları, Türk sinemasının dönemsel kırılmaları, dönüşümleri, tarihsel yönelimleri, akımları ve kilometre taşı olan yönetmenleri dersin kapsamı içinde değerlendirilecek ve analiz edilecektir. |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Türk sinemasının başlangıcı konusunda tartışabilir. |
2 | Türk sinemasının dönemlerini estetik bağlamda ayırt eder. |
3 | Türk Sinemasının yönetmenlerini ve sinema tarihindeki rolünü önemser. |
4 | Sinemasal türleri ve toplumsal tarihi ilişkilendirir. |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Türk sinemasının başlangıcı tartışmaları | Ders Saati Görüşme Araştırma |
2. Hafta | Dünyada “Ulusal Sinema” kavramı tartışmaları | Görüşme Ders Saati Araştırma |
3. Hafta | Muhsin Ertuğrul Sineması, sinema tarihindeki rolü | Ders Saati Araştırma Görüşme |
4. Hafta | 1950’lere kadar öne çıkan yönetmenler, filmler ve yapıcılar | Ders Saati Araştırma Görüşme |
5. Hafta | Yeşilçam ve sinemanın gelişimi | Ders Saati Araştırma Görüşme |
6. Hafta | Ömer Lütfi Akad ilk filmleri | Ders Saati Araştırma Görüşme |
7. Hafta | Metin Erksan sineması | Görüşme Araştırma Ders Saati |
8. Hafta | VİZE | Ders Saati Uygulama |
9. Hafta | Halit Refiğ ve ulusal sinema tartışmaları | Görüşme Ders Saati Araştırma |
10. Hafta | Halit Refiğ sineması | Araştırma Görüşme Ders Saati |
11. Hafta | Atıf Yılmaz Sineması | Ders Saati Araştırma Görüşme |
12. Hafta | 70’lerde Türk Sineması ve öne çıkan filmleri yönetmenleri | Araştırma Görüşme Ders Saati |
13. Hafta | 80’ler ve sinemanın yön değişimi | Ders Saati Araştırma Görüşme |
14. Hafta | 90’lardan günümüze kısa bir bakış | Ders Saati Araştırma Görüşme |
15. Hafta | FİNAL | Uygulama Ders Saati |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sinema ve televizyon sektörleri ile alakalı kavramları tanımlar. | ✔ | |||||
2 | Sinema ve televizyon alanlarındaki hem temel hem de yeni kuramsal yönelimlere ve kavramlara hâkim olarak bu bilgilerin uygulama alanlarındaki yansımasını tartışır. | ✔ | |||||
3 | Sinema, televizyon, medya ve iletişim alanlarının tarihsel sürecini kavrayarak günümüzün sektör yönelimleri ile karşılaştırır. | ✔ | |||||
4 | Alanında kullanılan teknik malzemelerin yapısına ve çalışma prensibine dair bilgiye sahip olur, yeni yönelimler doğrultusunda geliştirilen güncel malzemeyi takip eder ve bu bilgisini kendi çalışmalarına yansıtarak uygular. | ✔ | |||||
5 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak çalışmaları sırasında elde ettiği verileri analiz edebilir ve araştırmalara, kanıtlara dayalı çözüm üretebilir. | ✔ | |||||
6 | Sinema ve televizyon sektörlerinin meslek alanlarına yönelik edindiği teorik bilgisini uygulama yöntemleri ile bir araya getirir. | ✔ | |||||
7 | Sinema ve televizyon alanlarının diğer disiplinler ile olan ilişkisi arasında bağ kurarak ortak çalışmalar geliştirir. | ✔ | |||||
8 | Takip ettiği yenilikleri sorgulayarak sinema ve televizyon alanlarında kendi yönelimini keşfeder. | ✔ | |||||
9 | Ulusal ve uluslararası sinema gösterimlerine, festivallere, yarışmalara ve benzer organizasyonlara katılarak bilgilerini, becerilerini etkin kullanma ve paylaşma imkânı yaratır. | ✔ | |||||
10 | Sinema ve televizyon alanlarındaki etik değerleri anlar ve bunları çalışma ortamında uygular. | ✔ | |||||
11 | Sinema ve televizyon alanında çalışan bireyleri bir araya getiren organizasyonlar düzenler ve sahip olduğu birikimi yansıtma-tartışma ortamı oluşturur. | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
---|---|---|---|---|
PY1 | 2 | 2 | 2 | 2 |
PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY6 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY7 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PY8 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY9 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY10 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY11 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 15 | 1 | 15 |
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 1 | 1 | 1 |
Görüşme | 2 | 1 | 2 | |
Sunum (Hazırlık) | 2 | 1 | 2 | |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Ödev 1 | 10 | 4 | 40 | |
Ödev 2 | 10 | 3 | 30 | |
Final | 1 | 2 | 2 | |
Sınıf İçi Etkinlik | 4 | 2 | 8 | |
Toplam İş Yükü | 102 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |