| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Medya Politikaları | RTS208 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Fatma GÜRSES |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu derste medyanın hem endüstri, hem de ürün/içerik olarak nasıl “düzenlendiği” sorusu, ekonomi politik bir yaklaşımla ele alınacaktır. Ders boyunca çağdaş kapitalist toplumlarda medya politikalarının gelişimi, dünyadan örneklerle sunulacaktır. |
| Dersin İçeriği | Medya ve politika ilişkisi, medyada yapım ve üretim süreçlerine etki eden politika ve ekonomik faktörler, medya politikalarının küresel aktörler, medyanın dönüşümü, yen medya politikaları konuları işlenmektedir. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Geçmişten günümüze kitle iletişim ve medyanın gelişimine bilir. |
| 2 | Küresel medya aktörlerinin ve düzenini bilir. |
| 3 | Medya, politika ve ekonomik güç odakları ilişkisini değerlendirir. |
| 4 | Medyada yapım ve üretim süreçlerinin genel işleyişi konusunda eleştirel bir bakış açısı kazanır. |
| 5 | Yeni medya politikalarını değerlendirir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Dersin içeriği ve işlenişi hakkında bilgilendirme. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme |
| 2. Hafta | Ekonomi politik düşüncenin gelişimi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Araştırma |
| 3. Hafta | Medya endüstrisinin ve medyanın ürettiği metaların özgül yanları. | Araştırma, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 4. Hafta | 1800’lerden günümüze medyanın endüstrileşme süreci ve politikalar. 19. yüzyıldan günümüze kitle iletişimi. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Araştırma |
| 5. Hafta | 1970’lerin krizi | Araştırma, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 6. Hafta | Neoliberal ekonomi politikaları ve medya | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme |
| 7. Hafta | İleri kapitalist ülkelerde medya endüstrileri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme |
| 8. Hafta | Vize | Uygulama |
| 9. Hafta | Küresel Medya Şebekesi | Araştırma, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 10. Hafta | Büyük şirket ABD’de medya politikaları | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 11. Hafta | Öğrenci sunumları. | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 12. Hafta | Öğrenci sunumları. | Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Araştırma |
| 13. Hafta | Öğrenci sunumları. | Araştırma, Sunum (Hazırlık), Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 14. Hafta | Öğrenci sunumları. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 15. Hafta | Final | Uygulama |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sinema ve televizyon sektörleri ile alakalı kavramları tanımlar. | ✔ | |||||
| 2 | Sinema ve televizyon alanlarındaki hem temel hem de yeni kuramsal yönelimlere ve kavramlara hâkim olarak bu bilgilerin uygulama alanlarındaki yansımasını tartışır. | ✔ | |||||
| 3 | Sinema, televizyon, medya ve iletişim alanlarının tarihsel sürecini kavrayarak günümüzün sektör yönelimleri ile karşılaştırır. | ✔ | |||||
| 4 | Alanında kullanılan teknik malzemelerin yapısına ve çalışma prensibine dair bilgiye sahip olur, yeni yönelimler doğrultusunda geliştirilen güncel malzemeyi takip eder ve bu bilgisini kendi çalışmalarına yansıtarak uygular. | ✔ | |||||
| 5 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak çalışmaları sırasında elde ettiği verileri analiz edebilir ve araştırmalara, kanıtlara dayalı çözüm üretebilir. | ✔ | |||||
| 6 | Sinema ve televizyon sektörlerinin meslek alanlarına yönelik edindiği teorik bilgisini uygulama yöntemleri ile bir araya getirir. | ✔ | |||||
| 7 | Sinema ve televizyon alanlarının diğer disiplinler ile olan ilişkisi arasında bağ kurarak ortak çalışmalar geliştirir. | ✔ | |||||
| 8 | Takip ettiği yenilikleri sorgulayarak sinema ve televizyon alanlarında kendi yönelimini keşfeder. | ✔ | |||||
| 9 | Ulusal ve uluslararası sinema gösterimlerine, festivallere, yarışmalara ve benzer organizasyonlara katılarak bilgilerini, becerilerini etkin kullanma ve paylaşma imkânı yaratır. | ✔ | |||||
| 10 | Sinema ve televizyon alanlarındaki etik değerleri anlar ve bunları çalışma ortamında uygular. | ✔ | |||||
| 11 | Sinema ve televizyon alanında çalışan bireyleri bir araya getiren organizasyonlar düzenler ve sahip olduğu birikimi yansıtma-tartışma ortamı oluşturur. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY11 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ödev 1 | 12 | 4 | 48 | |
| Ödev 2 | 10 | 3 | 30 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 10 | 2 | 20 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||