Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Sinemada Yapım Yönetimi II | RTS204 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 5,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Murat USLU |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Amacı | Öğrencileri film çalışmalarına hazırlamak ve film çalışmalarını gerçekleştirmek |
Dersin İçeriği | Bu dersin içeriğinde özellikle film rejisinin temellerini oluşturan Mise-en-scene, Sinematografi, Kurgu ve Ses kavramlarının üzerinde ayrıntılı olarak durulur. Film rejisinin bu önemli kavramlarının alt başlıkları üzerinde de ayrıntılı çalışmalar yapılır. Film yapımını ve rejisini oluşturan ekiplerin uzmanlık alanları, reji ve yapım süreçleri detaylandırılarak çalışılır. |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Sinema sanatının içerik ve biçimsel unsurlarına hakim olur |
2 | Yapım ön sürecini öğrenir |
3 | Yapım sürecini öğrenir |
4 | Yapım sonrası sürecini öğrenir |
5 | Film çalışmalarına hazırlık yapar |
6 | Senaryo çalışmalarına hazırlık yapar |
7 | Film Çalışmalarına hazırlık yapar |
8 | Film çalışmaların gerçekleştirir |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Fikir geliştirme, tema, konu nedir, bilgi verilir, öğrencilerin film geliştirme fikirleri üzerine tartışılır | Diğer Faaliyetler Ders Saati Görüşme |
2. Hafta | Fikrin senaryolaştırma sürecini anlatılır, öğrencilerin çalışmaları üzerine tartışılır | Ders Saati Diğer Faaliyetler Görüşme |
3. Hafta | Sinopsis nedir anlatılır, öğrencilerden örnekler yapması istenir, bu örnekler üzerine tartışılır | Diğer Faaliyetler Görüşme Ders Saati |
4. Hafta | Treatman nedir anlatılır, öğrencilerden örnekler yapması istenir | Ders Saati Görüşme Uygulama |
5. Hafta | Senaryo nasıl yazılır, senaryo yazım teknikleri üzerine bilgiler verilir, öğrenci kısa film senaryoları üzerine tartışılır | Diğer Faaliyetler Ders Saati Görüşme |
6. Hafta | Çekim senaryosu nasıl hazırlanır, bilgi verilir, öğrencilerin çekim senaryosu üzerine çalışılır | Ders Saati Uygulama Görüşme |
7. Hafta | Story board hazırlanması üzerine bilgiler verilir, öğrencilerin story board çalışmaları üzerine tartışılır | Görüşme Ders Saati |
8. Hafta | VİZE | Ders Saati Uygulama |
9. Hafta | Mekan tasarlamaraı üzerine bilgiler verilir, öğrencilerin kendi projeleri için mekan tasarım çalışmalarına başlaması için destek olunur | Ders Saati Görüşme Diğer Faaliyetler |
10. Hafta | Yapım öncesi çalışmalar üzerine bilgiler verilir ve öğrencileri kendi projelerinin ön yapım süreçlerine başlamasına destek verilir | Diğer Faaliyetler Ders Saati Görüşme |
11. Hafta | Oyuncu seçimi ve yönetimi üzerine bilgiler verilir ve öğrencilerin kendi projeleri bu konuda yönlendirilir | Görüşme Ders Saati Diğer Faaliyetler |
12. Hafta | Kamera kullanımı konusunda bilgiler verilir ve öğrencilerin görüntü kuşağını tasarlamalarına destek verilir | Ders Saati Diğer Faaliyetler Görüşme |
13. Hafta | Öğrencilerin kısa film çalışmaları üzerine çalışılır | Ders Saati Diğer Faaliyetler Görüşme |
14. Hafta | Öğrencilerin kısa filmleri üzerine çalışılır | Diğer Faaliyetler Görüşme Ders Saati |
15. Hafta | FİNAL | Ders Saati Uygulama |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sinema ve televizyon sektörleri ile alakalı kavramları tanımlar. | ✔ | |||||
2 | Sinema ve televizyon alanlarındaki hem temel hem de yeni kuramsal yönelimlere ve kavramlara hâkim olarak bu bilgilerin uygulama alanlarındaki yansımasını tartışır. | ✔ | |||||
3 | Sinema, televizyon, medya ve iletişim alanlarının tarihsel sürecini kavrayarak günümüzün sektör yönelimleri ile karşılaştırır. | ✔ | |||||
4 | Alanında kullanılan teknik malzemelerin yapısına ve çalışma prensibine dair bilgiye sahip olur, yeni yönelimler doğrultusunda geliştirilen güncel malzemeyi takip eder ve bu bilgisini kendi çalışmalarına yansıtarak uygular. | ✔ | |||||
5 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak çalışmaları sırasında elde ettiği verileri analiz edebilir ve araştırmalara, kanıtlara dayalı çözüm üretebilir. | ✔ | |||||
6 | Sinema ve televizyon sektörlerinin meslek alanlarına yönelik edindiği teorik bilgisini uygulama yöntemleri ile bir araya getirir. | ✔ | |||||
7 | Sinema ve televizyon alanlarının diğer disiplinler ile olan ilişkisi arasında bağ kurarak ortak çalışmalar geliştirir. | ✔ | |||||
8 | Takip ettiği yenilikleri sorgulayarak sinema ve televizyon alanlarında kendi yönelimini keşfeder. | ✔ | |||||
9 | Ulusal ve uluslararası sinema gösterimlerine, festivallere, yarışmalara ve benzer organizasyonlara katılarak bilgilerini, becerilerini etkin kullanma ve paylaşma imkânı yaratır. | ✔ | |||||
10 | Sinema ve televizyon alanlarındaki etik değerleri anlar ve bunları çalışma ortamında uygular. | ✔ | |||||
11 | Sinema ve televizyon alanında çalışan bireyleri bir araya getiren organizasyonlar düzenler ve sahip olduğu birikimi yansıtma-tartışma ortamı oluşturur. | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 10 | 2 | 20 | |
Diğer Faaliyetler | 10 | 2 | 20 | |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1,5 | 1,5 |
Final | 1 | 2 | 2 | |
Toplam İş Yükü | 127,5 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 |