Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Klasik Film Anlatısı | RTS205 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Yüz-yüze Eğitim |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Ayla KANBUR |
Dersi Veren(ler) | Arş. Gör. Gülizar ÖZTÜRK (Güz) |
Dersin Amacı | Bu ders daha sonraki film okuma çalışmalarını kavramak üzere temel nitelikte bir giriş niteliğindedir. Dönem sonunda anlamın yaratılmasında teknolojik, estetik, kültürel ve ekonomik bağlarıyla bir filmi değerlendirmenin yollarını kazanmak için tasarlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bir filmin anlam yaratmadaki teknik boyutlarının, ya da anlam yaratmada tekniğin kullanımını, anlatım yapısı özelliklerini ilişkilendirmek üzere tasarlanmış bir derstir. Klasik film anlatısın ana kavramları üzerine çalışmak bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. Özdeşleşme, katharsis, geçişli anlatı, neden sonuç ilişkisi, kapalı son ve kurmaca kavramlarının üzerinde durulur ve bu kavramların her biri üzerine örneklemelerle çalışılır. |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Bir filmin ne olduğu ve metinsel kuruluşunu yeni biçimcilik bağlamı içinde anlar. |
2 | Sinema sanatının hakim anlatım yapısını analiz eder, ulusal ve uluslararası örneklerin benzerlik ve farklılıklarını karşılaştırır. |
3 | Sinemanın üretim aşamalarını, anlatı, mise en scene, sinematografi, kurgu ve ses gibi temel bileşenlerini kuramsal düzeyde inceler ve örneklere uygular. |
4 | Bir filmin sinema sanatı içindeki değerini, kültürel, türsel, tarihsel, toplumsal önemini bir araya getirecek eleştirel bir bakış kazanır. |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Giriş | Ders Saati Görüşme |
2. Hafta | Film Biçiminin Önemi | Ders Saati Görüşme |
3. Hafta | Anlatı yapısının ilkeleri ve anlatı yapısı | Ders Saati Görüşme |
4. Hafta | Kurmaca filmde zaman ve mekan 1 | Görüşme Ders Saati |
5. Hafta | Kurmaca filmde anlatım zaman ve mekan 2 | Ders Saati Görüşme |
6. Hafta | Mise-en-Scene | Ders Saati Diğer Faaliyetler |
7. Hafta | Anlam yaratma ve Mise-en-Scene | Ders Saati Görüşme |
8. Hafta | Vize | Uygulama Ders Saati |
9. Hafta | Sinematografi | Görüşme Sunum (Hazırlık) Ders Saati |
10. Hafta | Sinematografi 2 | Ders Saati Sunum (Hazırlık) Görüşme |
11. Hafta | İki çekim arasındaki bağ: kurgu | Ders Saati Görüşme |
12. Hafta | İki çekim arasındaki bağ: kurgu 2 | Ders Saati Görüşme |
13. Hafta | Devamlılık Kurgusu | Ders Saati Görüşme |
14. Hafta | Sinemada ses ve sesin boyutları | Ders Saati Görüşme |
15. Hafta | Final | Ders Saati Uygulama |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sinema ve televizyon sektörleri ile alakalı kavramları tanımlar. | ✔ | |||||
2 | Sinema ve televizyon alanlarındaki hem temel hem de yeni kuramsal yönelimlere ve kavramlara hâkim olarak bu bilgilerin uygulama alanlarındaki yansımasını tartışır. | ✔ | |||||
3 | Sinema, televizyon, medya ve iletişim alanlarının tarihsel sürecini kavrayarak günümüzün sektör yönelimleri ile karşılaştırır. | ✔ | |||||
4 | Alanında kullanılan teknik malzemelerin yapısına ve çalışma prensibine dair bilgiye sahip olur, yeni yönelimler doğrultusunda geliştirilen güncel malzemeyi takip eder ve bu bilgisini kendi çalışmalarına yansıtarak uygular. | ✔ | |||||
5 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak çalışmaları sırasında elde ettiği verileri analiz edebilir ve araştırmalara, kanıtlara dayalı çözüm üretebilir. | ✔ | |||||
6 | Sinema ve televizyon sektörlerinin meslek alanlarına yönelik edindiği teorik bilgisini uygulama yöntemleri ile bir araya getirir. | ✔ | |||||
7 | Sinema ve televizyon alanlarının diğer disiplinler ile olan ilişkisi arasında bağ kurarak ortak çalışmalar geliştirir. | ✔ | |||||
8 | Takip ettiği yenilikleri sorgulayarak sinema ve televizyon alanlarında kendi yönelimini keşfeder. | ✔ | |||||
9 | Ulusal ve uluslararası sinema gösterimlerine, festivallere, yarışmalara ve benzer organizasyonlara katılarak bilgilerini, becerilerini etkin kullanma ve paylaşma imkânı yaratır. | ✔ | |||||
10 | Sinema ve televizyon alanlarındaki etik değerleri anlar ve bunları çalışma ortamında uygular. | ✔ | |||||
11 | Sinema ve televizyon alanında çalışan bireyleri bir araya getiren organizasyonlar düzenler ve sahip olduğu birikimi yansıtma-tartışma ortamı oluşturur. | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
---|---|---|---|---|
PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY5 | 2 | 2 | 2 | 2 |
PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PY7 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PY8 | 2 | 2 | 2 | 2 |
PY9 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY10 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY11 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 15 | 1 | 15 |
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 1 | 1 | 1 |
Görüşme | 2 | 1 | 2 | |
Sunum (Hazırlık) | 2 | 1 | 2 | |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Ödev 1 | 10 | 4 | 40 | |
Ödev 2 | 10 | 3 | 30 | |
Final | 1 | 2 | 2 | |
Sınıf İçi Etkinlik | 4 | 2 | 8 | |
Toplam İş Yükü | 102 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |