| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sanat Felsefesi | RTS124 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze Eğitim |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Ayla KANBUR |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Ders, öğrencilerin sanatı kapsamlı bir şekilde anlamasını, eleştirel bir perspektif kazanmalarını, kendi yaratımları ile ilgili farkındalık yaratmalarını hedeflemektedir. |
| Dersin İçeriği | Antik çağdan beri sanat felsefenin ana konularından biri olmuştur. Yaratıcılığın doğası, güzellik, beğeni estetik yargı, sanatın işlevi, sanatsal üretim ihtiyacı gibi konular hala tartışmaya açık ve ayrıcalıklı yerlerini korumaya devam etmektedir. Bu derste, felsefenin sanat ve estetik üzerine soruları ve filozofların yaklaşımları ele alınacaktır. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Felsefi düşünme biçimini edinir. |
| 2 | Felsefi sistemlerin sanatı konumlandırma tarihini bilir. |
| 3 | Sanat akımları ve manifestoların kavramsal yaklaşımlarını tartışır. |
| 4 | Sinema ve diğer sanatlar arasındaki estetik bağı kurmaya hazırlanır. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Sanatın doğuşuna dair düşünceler ve varsayımlar | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 2. Hafta | Toplum ve sanat ilişkisi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme |
| 3. Hafta | Platon’da sanat | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Araştırma |
| 4. Hafta | Aristoteles’te sanat | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 5. Hafta | Sanat ve dinsel felsefe | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme |
| 6. Hafta | Rönesans’ı hazırlayan düşünsel arka plan | Araştırma, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 7. Hafta | Estetik bilimin ortaya çıkması | Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 8. Hafta | Vize | Uygulama |
| 9. Hafta | Değişen toplum, değişen sanatçı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme |
| 10. Hafta | Gerçekle hesaplaşan sanatçı: Empresyonizm tartışma | Araştırma, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 11. Hafta | Dış gerçek mi iç dünya mı? Ekspresyonizm | Araştırma, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 12. Hafta | Sanatta Sürrealist felsefe | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Araştırma |
| 13. Hafta | Dada neyi savunuyordu? | Araştırma, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 14. Hafta | Sanat felsefesinde sinema aracının yeri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme |
| 15. Hafta | Final | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sinema ve televizyon sektörleri ile alakalı kavramları tanımlar. | ✔ | |||||
| 2 | Sinema ve televizyon alanlarındaki hem temel hem de yeni kuramsal yönelimlere ve kavramlara hâkim olarak bu bilgilerin uygulama alanlarındaki yansımasını tartışır. | ✔ | |||||
| 3 | Sinema, televizyon, medya ve iletişim alanlarının tarihsel sürecini kavrayarak günümüzün sektör yönelimleri ile karşılaştırır. | ✔ | |||||
| 4 | Alanında kullanılan teknik malzemelerin yapısına ve çalışma prensibine dair bilgiye sahip olur, yeni yönelimler doğrultusunda geliştirilen güncel malzemeyi takip eder ve bu bilgisini kendi çalışmalarına yansıtarak uygular. | ||||||
| 5 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak çalışmaları sırasında elde ettiği verileri analiz edebilir ve araştırmalara, kanıtlara dayalı çözüm üretebilir. | ✔ | |||||
| 6 | Sinema ve televizyon sektörlerinin meslek alanlarına yönelik edindiği teorik bilgisini uygulama yöntemleri ile bir araya getirir. | ||||||
| 7 | Sinema ve televizyon alanlarının diğer disiplinler ile olan ilişkisi arasında bağ kurarak ortak çalışmalar geliştirir. | ✔ | |||||
| 8 | Takip ettiği yenilikleri sorgulayarak sinema ve televizyon alanlarında kendi yönelimini keşfeder. | ✔ | |||||
| 9 | Ulusal ve uluslararası sinema gösterimlerine, festivallere, yarışmalara ve benzer organizasyonlara katılarak bilgilerini, becerilerini etkin kullanma ve paylaşma imkânı yaratır. | ✔ | |||||
| 10 | Sinema ve televizyon alanlarındaki etik değerleri anlar ve bunları çalışma ortamında uygular. | ✔ | |||||
| 11 | Sinema ve televizyon alanında çalışan bireyleri bir araya getiren organizasyonlar düzenler ve sahip olduğu birikimi yansıtma-tartışma ortamı oluşturur. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY4 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY8 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY9 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY11 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
| Araştırma | 14 | 2 | 28 | |
| Diğer Faaliyetler | 3 | 1,5 | 4,5 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||