Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel Tasarım Eğitimi II | RTS118 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 2 | 5,0 | 5,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Emrah ERKANI |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin sinema eğitiminde gerekli olan görme biçimlerini edinmeleri, serbest el çizim ile kendini ifade edebilmeleri ve üç boyutlu düşünebilmeleri dersin amacıdır. |
Dersin İçeriği | Öğrenciye görsel tasarımın temellerini kazandırır, kavramlarla tanıştırır ve uygulama yapma imkanı sunar. Gözlem yapabilme, yaptığı gözlemi görsele dönüştürme ve imge üretebilme becerisi kazanır. |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Perspektif çeşitlerinin prensiplerini öğrenme ve artistik uygulamalar yapabilme. |
2 | Önceki öğrenmelerle bütünleşik olarak sinematografik üretime yönelik kullanabilme. |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Tek kaçış perspektif prensipleri | Ders Saati Araştırma Görüşme Uygulama Sunum (Hazırlık) |
2. Hafta | Tek kaçış perspektif ile primitif obje çizimi | Görüşme Sunum (Hazırlık) Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
3. Hafta | Tek kaçış perspektif ile mekan çizimi | Sunum (Hazırlık) Görüşme Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama |
4. Hafta | Çift kaçış perspektif prensipleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görüşme Sunum (Hazırlık) Uygulama Ders Saati |
5. Hafta | Çift kaçış perspektif ile primitif obje çizimi | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görüşme Sunum (Hazırlık) Uygulama |
6. Hafta | Çift kaçış perspektif ile mekan çizimi | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sunum (Hazırlık) Görüşme Uygulama |
7. Hafta | Çift kaçış perspektif ile kolaj çalışması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görüşme Sunum (Hazırlık) Uygulama Ders Saati |
8. Hafta | VİZE | Uygulama Ders Saati |
9. Hafta | Metin incelemesi ve mekan tasarımı | Ders Saati Görüşme Sunum (Hazırlık) Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
10. Hafta | İncelenen metnin sahne tasarımı ve görselleştirilmesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görüşme Sunum (Hazırlık) Ders Saati Uygulama |
11. Hafta | Storyboard çalışması | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Görüşme Sunum (Hazırlık) |
12. Hafta | Storyboard çalışması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görüşme Sunum (Hazırlık) Ders Saati Uygulama |
13. Hafta | Tasarlanan sahnenin maketinin gerçekleştirilmesi | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görüşme Sunum (Hazırlık) Uygulama |
14. Hafta | Tasarlanan sahnenin maketi gerçekleştirilmesi | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görüşme Sunum (Hazırlık) Uygulama |
15. Hafta | FİNAL | Ders Saati Uygulama |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sinema ve televizyon sektörleri ile alakalı kavramları tanımlar. | ✔ | |||||
2 | Sinema ve televizyon alanlarındaki hem temel hem de yeni kuramsal yönelimlere ve kavramlara hâkim olarak bu bilgilerin uygulama alanlarındaki yansımasını tartışır. | ✔ | |||||
3 | Sinema, televizyon, medya ve iletişim alanlarının tarihsel sürecini kavrayarak günümüzün sektör yönelimleri ile karşılaştırır. | ||||||
4 | Alanında kullanılan teknik malzemelerin yapısına ve çalışma prensibine dair bilgiye sahip olur, yeni yönelimler doğrultusunda geliştirilen güncel malzemeyi takip eder ve bu bilgisini kendi çalışmalarına yansıtarak uygular. | ||||||
5 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak çalışmaları sırasında elde ettiği verileri analiz edebilir ve araştırmalara, kanıtlara dayalı çözüm üretebilir. | ✔ | |||||
6 | Sinema ve televizyon sektörlerinin meslek alanlarına yönelik edindiği teorik bilgisini uygulama yöntemleri ile bir araya getirir. | ✔ | |||||
7 | Sinema ve televizyon alanlarının diğer disiplinler ile olan ilişkisi arasında bağ kurarak ortak çalışmalar geliştirir. | ✔ | |||||
8 | Takip ettiği yenilikleri sorgulayarak sinema ve televizyon alanlarında kendi yönelimini keşfeder. | ✔ | |||||
9 | Ulusal ve uluslararası sinema gösterimlerine, festivallere, yarışmalara ve benzer organizasyonlara katılarak bilgilerini, becerilerini etkin kullanma ve paylaşma imkânı yaratır. | ||||||
10 | Sinema ve televizyon alanlarındaki etik değerleri anlar ve bunları çalışma ortamında uygular. | ||||||
11 | Sinema ve televizyon alanında çalışan bireyleri bir araya getiren organizasyonlar düzenler ve sahip olduğu birikimi yansıtma-tartışma ortamı oluşturur. |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 |
---|---|---|
PY1 | 4 | 4 |
PY2 | 3 | 3 |
PY3 | 0 | 0 |
PY4 | 0 | 0 |
PY5 | 5 | 5 |
PY6 | 5 | 5 |
PY7 | 5 | 5 |
PY8 | 3 | 3 |
PY9 | 0 | 0 |
PY10 | 0 | 0 |
PY11 | 0 | 0 |
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 3 | 42 |
Sunum (Hazırlık) | 10 | 2 | 20 | |
Diğer Faaliyetler | 10 | 2 | 20 | |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1,5 | 1,5 |
Final | 1 | 2 | 2 | |
Toplam İş Yükü | 127,5 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 |