Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Medya Tarihi | RTS114 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Fatma GÜRSES |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere iletişimin ve bununla ilişkili olarak da kitle iletişim araçlarının tarihsel gelişim süreci hakkında temel bilgilerin verilmesi, iletişim tarihi çalışmaları hakkında genel düzeyde bir bakış açısının kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Derste insanlığın genel gelişim süreci ile iletişimin gelişimi konusu ele alınmaktadır. Bu bağlamda insan iletişiminin ne olduğu, nasıl başladığı, hangi biçimlerde geliştiği üzerinde ayrıntılı olarak durulmakta. Yanı sıra ilkel dönemlerden günümüze gerek iletişimin gerekse kitle iletişimin temel araçlarının gelişim aşamaları toplumsal arka plan ilişkilendirmeleriyle birlikte ele alınmaktadır. |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Derse başarı ile katılım sağlamış öğrenciler medyanın Avrupa ve Avrupa dışındaki alanda karmaşık gelişimine dair bir perspektife sahip olurlar. |
2 | Medyanın eş zamanlı evrimsel süreci hakkında analitik bir yaklaşım elde ederler ve bu bilgilerini küresel çerçevede güncel medya gelişimine taşıyabilirler. |
3 | Güncel medya gelişmelerini medya oluşum süreçlerinin bilgisi ışığı altında başarılı bir şekilde tasvir edebilirler ve toplumsal sistem birimlerindeki değişen ilişkileri analiz edebilirler. |
4 | Teknolojik, kültürel ve politik süreçler arasındaki karmaşık değişken ilişkileri analiz edebilme, sistematik bilgileri güncel olaylar üzerinde kullanabilme yetilerini kazanırlar. |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Giriş. Sözlü iletişimde gelişmeler. Yazıdan önce iletişim Taş tabletten dijital tablete basının genel görünümü üzerine tartışma. | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görüşme |
2. Hafta | Kitle iletişimi: genel bir bakış. Yazının ve kağıdın icadı, ilkçağda iletişim Sözlü Kitle iletişimin işlevleri, araçları, süreçleri ve etkileri kültürden yazılı kültüre geçiş ve sürecin temel dinamikleri. Yazılı iletişimde gelişmeler. | Görüşme Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma |
3. Hafta | Ortaçağda iletişim | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görüşme Ders Saati |
4. Hafta | Matbaa ve İletişimden kitle iletişimine Batı Avrupa´da yaşanan zihinsel dönüşüm | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görüşme Ders Saati |
5. Hafta | Modern çağ Avrupa’sında basının gelişimi. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görüşme Ders Saati |
6. Hafta | Osmanlı´da basının doğuşu ve ilk gazetelerin temel özellikleri | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görüşme |
7. Hafta | Ulaşım ve iletişim araçlarının icatları | Ders Saati Araştırma Görüşme Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
8. Hafta | Vize | Ders Saati Uygulama |
9. Hafta | Radyo yayıncılığının gelişimi | Araştırma Görüşme Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
10. Hafta | Televizyon, radyo ve sinemayla etkileşimi, TV yayıncılığı türlerinin gelişimi | Ders Saati Görüşme Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
11. Hafta | Küreselleşme ve iletişim araçları Haber ajanslarının doğuşu | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görüşme Ders Saati |
12. Hafta | Sermaye faktörüyle birlikte medyada yaşanan tekelleşme ve tek tipleşme | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görüşme Ders Saati |
13. Hafta | Yerli ve uluslararası haber ajansları. | Araştırma Görüşme Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
14. Hafta | Yeni Medya çağında internet ve sosyal medya | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görüşme Ders Saati |
15. Hafta | Final | Ders Saati Uygulama |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sinema ve televizyon sektörleri ile alakalı kavramları tanımlar. | ✔ | |||||
2 | Sinema ve televizyon alanlarındaki hem temel hem de yeni kuramsal yönelimlere ve kavramlara hâkim olarak bu bilgilerin uygulama alanlarındaki yansımasını tartışır. | ✔ | |||||
3 | Sinema, televizyon, medya ve iletişim alanlarının tarihsel sürecini kavrayarak günümüzün sektör yönelimleri ile karşılaştırır. | ✔ | |||||
4 | Alanında kullanılan teknik malzemelerin yapısına ve çalışma prensibine dair bilgiye sahip olur, yeni yönelimler doğrultusunda geliştirilen güncel malzemeyi takip eder ve bu bilgisini kendi çalışmalarına yansıtarak uygular. | ✔ | |||||
5 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak çalışmaları sırasında elde ettiği verileri analiz edebilir ve araştırmalara, kanıtlara dayalı çözüm üretebilir. | ✔ | |||||
6 | Sinema ve televizyon sektörlerinin meslek alanlarına yönelik edindiği teorik bilgisini uygulama yöntemleri ile bir araya getirir. | ✔ | |||||
7 | Sinema ve televizyon alanlarının diğer disiplinler ile olan ilişkisi arasında bağ kurarak ortak çalışmalar geliştirir. | ✔ | |||||
8 | Takip ettiği yenilikleri sorgulayarak sinema ve televizyon alanlarında kendi yönelimini keşfeder. | ✔ | |||||
9 | Ulusal ve uluslararası sinema gösterimlerine, festivallere, yarışmalara ve benzer organizasyonlara katılarak bilgilerini, becerilerini etkin kullanma ve paylaşma imkânı yaratır. | ✔ | |||||
10 | Sinema ve televizyon alanlarındaki etik değerleri anlar ve bunları çalışma ortamında uygular. | ✔ | |||||
11 | Sinema ve televizyon alanında çalışan bireyleri bir araya getiren organizasyonlar düzenler ve sahip olduğu birikimi yansıtma-tartışma ortamı oluşturur. | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
---|---|---|---|---|
PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY5 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY6 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY8 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY9 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY10 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY11 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Ödev 1 | 12 | 4 | 48 | |
Ödev 2 | 10 | 3 | 30 | |
Final | 1 | 2 | 2 | |
Sınıf İçi Etkinlik | 10 | 2 | 20 | |
Toplam İş Yükü | 102 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |