| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Temel Fotoğrafçılık | RTS112 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Murat USLU |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Dersin amacı temel fotoğrafçılık bilgilerini vermektir. |
| Dersin İçeriği | Temel Fotoğrafçılık bilgileri verilir. Analog ve dijital fotoğrafçılık arasındaki farklar öğrenilir. Bu çerçevede fotoğraf makinası ve kamera türleri, lensler; filtreler; ışık ve ışık kullanımı; kompozisyon ile ilgili bilgilerin örneklerle anlatımı yapılır. Teknik ekipman bilgisi verilir. Fotoğraf türleri öğretilir. Fotoğraf çekiminde ve kompozisyonda dikkat edilmesi gereken kurallar öğretilir. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Temel fotoğrafçılık bilgileri öğrenilir. |
| 2 | Öğrenci fotoğraf makinesi ve makine türleri hakkında bilgi sahibi olur. |
| 3 | Işık ve ışık kullanımı kavranır. |
| 4 | Teknik ekipman bilgisi oluşur. |
| 5 | Çekim teknikleri ve kompozisyon temel bilgileri öğrenilmiş olunur. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Temel fotoğrafçılık kavramı | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 2. Hafta | Fotoğrafçılığın tarihsel gelişimi | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 3. Hafta | Göz – Bakış ilişkisi | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 4. Hafta | Fotoğraf Felsefesi | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 5. Hafta | Fotoğraf makinelerine genel bakış. Teknik tanımlamalar. | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 6. Hafta | Analog ve dijital fotoğrafçılık arasındaki farklar | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 7. Hafta | Fotoğraf makinesinde ışık kullanımı | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 8. Hafta | Vize | Uygulama |
| 9. Hafta | Fotoğraf makinesinde kontrol sistemleri, enstantane diyafram ilişkisi, ISO değerleri. | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 10. Hafta | Fotoğraf kamerası ve kamera türleri, lensler, filtreler. | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 11. Hafta | Alan derinliği | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 12. Hafta | Kompozisyon | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 13. Hafta | Çekim teknikleri | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 14. Hafta | Fotoğrafta anlatım dili | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 15. Hafta | FİNAL | Uygulama |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sinema ve televizyon sektörleri ile alakalı kavramları tanımlar. | ✔ | |||||
| 2 | Sinema ve televizyon alanlarındaki hem temel hem de yeni kuramsal yönelimlere ve kavramlara hâkim olarak bu bilgilerin uygulama alanlarındaki yansımasını tartışır. | ✔ | |||||
| 3 | Sinema, televizyon, medya ve iletişim alanlarının tarihsel sürecini kavrayarak günümüzün sektör yönelimleri ile karşılaştırır. | ✔ | |||||
| 4 | Alanında kullanılan teknik malzemelerin yapısına ve çalışma prensibine dair bilgiye sahip olur, yeni yönelimler doğrultusunda geliştirilen güncel malzemeyi takip eder ve bu bilgisini kendi çalışmalarına yansıtarak uygular. | ✔ | |||||
| 5 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak çalışmaları sırasında elde ettiği verileri analiz edebilir ve araştırmalara, kanıtlara dayalı çözüm üretebilir. | ✔ | |||||
| 6 | Sinema ve televizyon sektörlerinin meslek alanlarına yönelik edindiği teorik bilgisini uygulama yöntemleri ile bir araya getirir. | ✔ | |||||
| 7 | Sinema ve televizyon alanlarının diğer disiplinler ile olan ilişkisi arasında bağ kurarak ortak çalışmalar geliştirir. | ✔ | |||||
| 8 | Takip ettiği yenilikleri sorgulayarak sinema ve televizyon alanlarında kendi yönelimini keşfeder. | ✔ | |||||
| 9 | Ulusal ve uluslararası sinema gösterimlerine, festivallere, yarışmalara ve benzer organizasyonlara katılarak bilgilerini, becerilerini etkin kullanma ve paylaşma imkânı yaratır. | ✔ | |||||
| 10 | Sinema ve televizyon alanlarındaki etik değerleri anlar ve bunları çalışma ortamında uygular. | ✔ | |||||
| 11 | Sinema ve televizyon alanında çalışan bireyleri bir araya getiren organizasyonlar düzenler ve sahip olduğu birikimi yansıtma-tartışma ortamı oluşturur. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY10 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY11 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ödev 1 | 5 | 2 | 10 | |
| Ödev 2 | 5 | 2 | 10 | |
| Kısa Sınav 1 | 4 | 2 | 8 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Uygulama | 3 | 3 | 9 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 5 | 2 | 10 | |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||