Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Genel Sanat Tarihi | RTS119 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 |
Ön Koşul Dersleri | |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Ayla KANBUR |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. Nilgün YÜKSEL (Güz) |
Dersin Amacı | Bu ders, mağara resimlerinden modern prodüksiyonlara kadar olan eserleri tarihsel ve kültürel bir taslakla ayrıntılı olarak sunmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders görsel ve analitik okuryazarlık becerisi kazandırmak; Öğrencilerin sanat eserlerini tarihsel, sosyal, ekonomik ve coğrafi bağlamlara göre değerlendirmelerine ve geçmiş ve şimdiki kavramlarla entelektüel bir arka plan edinmelerine yardımcı olmak. Öğrenciler, tarih öncesi mağaralardan Mezopotamya, Aegea, Anadolu'nun eski medeniyetlerine, erken Hıristiyanlığa kadar sanat eserlerini tanıma fırsatı bulacaklar. |
# | Öğrenme Kazanımı |
1 | Sanat yapıtlarını toplumsal, tarihsel, ekonomik, coğrafi bağlamlarda değerlendirilebilir |
2 | Görsel okuryazarlık ve çözümleme becerisi geliştirir. |
3 | Sanat yapıtlarını tarih öncesi dönemlerden Erken Hıristiyanlığa kadar tarihsellikleri içinde tanımlayabilir. |
4 | Farklı kültürlerin ve zamanların üretim biçimlerine dair farkındalık kazanır. |
5 | Sanatsal araçların geçmişi hakkında bilgi sahibi olur. |
6 | Kültürel tarih bilinci kazanır. |
7 | Sanatçı, sanat yapıtı, izleyici ve sanat kurumları arasındaki ilişki üzerine bilgi sahibi olur ve yorum yeteneği gelişir. |
Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
---|---|---|
1. Hafta | Giriş: Sanat, Sanatçı, Sanat Yapıtı, Sanat Tarihi | Ders Saati Araştırma Görüşme Sunum (Hazırlık) |
2. Hafta | Tarih Öncesi Mağara Sanatı | Ders Saati Araştırma Görüşme Sunum (Hazırlık) |
3. Hafta | Anadolu’da Tarih Öncesi Sanatı | Ders Saati Araştırma Görüşme Sunum (Hazırlık) |
4. Hafta | Anadolu’da Tarih Öncesi Sanatı | Araştırma Görüşme Sunum (Hazırlık) Ders Saati |
5. Hafta | Mezopotamya Sanatı: Sümer, Asur, Babil | Ders Saati Görüşme Araştırma Sunum (Hazırlık) |
6. Hafta | Mezopotamya Sanatı: Pers, Hitit, Urartu, Fenike | Sunum (Hazırlık) Ders Saati Araştırma Görüşme |
7. Hafta | Mısır Sanatı | Ders Saati Araştırma Görüşme Sunum (Hazırlık) |
8. Hafta | Vize | Ders Saati Uygulama |
9. Hafta | Ege ve Anadolu Uygarlıkları: Kiklad, Troya, Girit, Miken, Lidya | Ders Saati Araştırma Görüşme Sunum (Hazırlık) |
10. Hafta | Karya ve Erken Yunan: Arkaik Dönem | Görüşme Sunum (Hazırlık) Ders Saati Araştırma |
11. Hafta | Yunan Sanatı: Klasik | Araştırma Ders Saati Sunum (Hazırlık) Görüşme |
12. Hafta | Yunan Sanatı: Helenistik | Sunum (Hazırlık) Ders Saati Araştırma Görüşme |
13. Hafta | Roma Sanatı | Ders Saati Araştırma Görüşme Sunum (Hazırlık) |
14. Hafta | Erken Hıristiyanlık ve Bizans Sanatı | Ders Saati Araştırma Görüşme Sunum (Hazırlık) |
15. Hafta | Final | Ders Saati Uygulama |
No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sinema ve televizyon sektörleri ile alakalı kavramları tanımlar. | ✔ | |||||
2 | Sinema ve televizyon alanlarındaki hem temel hem de yeni kuramsal yönelimlere ve kavramlara hâkim olarak bu bilgilerin uygulama alanlarındaki yansımasını tartışır. | ✔ | |||||
3 | Sinema, televizyon, medya ve iletişim alanlarının tarihsel sürecini kavrayarak günümüzün sektör yönelimleri ile karşılaştırır. | ✔ | |||||
4 | Alanında kullanılan teknik malzemelerin yapısına ve çalışma prensibine dair bilgiye sahip olur, yeni yönelimler doğrultusunda geliştirilen güncel malzemeyi takip eder ve bu bilgisini kendi çalışmalarına yansıtarak uygular. | ✔ | |||||
5 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak çalışmaları sırasında elde ettiği verileri analiz edebilir ve araştırmalara, kanıtlara dayalı çözüm üretebilir. | ✔ | |||||
6 | Sinema ve televizyon sektörlerinin meslek alanlarına yönelik edindiği teorik bilgisini uygulama yöntemleri ile bir araya getirir. | ✔ | |||||
7 | Sinema ve televizyon alanlarının diğer disiplinler ile olan ilişkisi arasında bağ kurarak ortak çalışmalar geliştirir. | ✔ | |||||
8 | Takip ettiği yenilikleri sorgulayarak sinema ve televizyon alanlarında kendi yönelimini keşfeder. | ✔ | |||||
9 | Ulusal ve uluslararası sinema gösterimlerine, festivallere, yarışmalara ve benzer organizasyonlara katılarak bilgilerini, becerilerini etkin kullanma ve paylaşma imkânı yaratır. | ✔ | |||||
10 | Sinema ve televizyon alanlarındaki etik değerleri anlar ve bunları çalışma ortamında uygular. | ✔ | |||||
11 | Sinema ve televizyon alanında çalışan bireyleri bir araya getiren organizasyonlar düzenler ve sahip olduğu birikimi yansıtma-tartışma ortamı oluşturur. | ✔ |
Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PY4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PY5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
PY6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PY7 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PY8 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
PY9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY11 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
---|---|
Diğer Kaynaklar |
|
AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
---|---|---|---|---|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 15 | 1 | 15 |
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 1 | 1 | 1 |
Görüşme | 2 | 1 | 2 | |
Sunum (Hazırlık) | 2 | 1 | 2 | |
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Ödev 1 | 10 | 4 | 40 | |
Ödev 2 | 10 | 3 | 30 | |
Final | 1 | 2 | 2 | |
Sınıf İçi Etkinlik | 4 | 2 | 8 | |
Toplam İş Yükü | 102 | |||
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |